ik vind op een quad past het best een crosshelm bij met crossbril.als je dan eens offroad gaat en je draagt een gewone helm met vizier moet je ofwel ruitewissers monteren of een pak zeemvellen meenemen om uw scherm af te kuisen.
ik heb nu een fox crosshelm pilot v3.superkwaliteit vind ik zelf.
In het begin reed ik met een integraal helm, maar ik rijd redelijk wat offroad en dan is dat niet te doen.
Eenmaal door een modderplas en je ziet niets meer.
Nu met een crosshelm en bril gaat dat stukken beter.
Mijn helm is van Zeus en bril van Rino.
In de winter wil ik de integraal helm wel eens gebruiken voor op de baan.
eeuuh ik rij steeds zo winter en zomer, als we op parcours gaan en het is een donkerdere dag of het is echt donker zet ik wel mijn doorzichtig vizier erin, maar gewoon op de baan is het no problem
Ik reed in begin ook met een integraalhelm. Maar voor off-road is dit niet te doen.
Het vizier hing onmiddellijk vol modder. Nadat ik het 2 maal schoongeveegd had zag ik zeker geen steek meer omdat de modder opgewreven werd. Dus na 10 min rijden moest ik het vizier open laten.
Nu heb ik een crosshelm en een bril met roll-off. Dit is zalig. De ganse rit een goed zicht.
Als het mooi weer is en ik doe een ritje op de baan zet ik mijn zonnebril op ipv de crossbril.
ik heb ook een gewone integraal helm maar om in de modder of zo te gaan rijen is een crosshelm volgens mij beter!
het scherm van de integrale helm hangt direkt vol modder en dan zie je geen steek meer!
intregaal met donker vizier als ik op de baan blijf (lekker rustig qua rij geluid als je rond de 80km zit...)
En een lazer mx-6 met smith brill met roll-off voor de modderstukken.
@robert
hier een verschil tussen roll off en niet roll off
bovenste is zonder
onderste is met
als je bij een roll off aan het koordje trekt dan (gelijk de naam zelf zegt) roll het plastic velletje wat over de lens is gespannen weg.
dus is het vuil wat er is weg en heb je weer klaar zicht