Ik heb nu inmiddels 1000 km erop staan. En kan dus zeggen dat ik wel een aardige indruk van 't ding heb.
Echt gigantisch kapot is er nog niks gegaan. Wel veel losgelopen. Maar als je dat goed vastdraaid, eventueel met loctite, blijft het verder wel zitten. Eigenlijk deze winter de quad helemaal demonteren en opnieuw opbouwen.
Ik heb de elektrische koelfan moeten vervangen. Eerst door een originele, die ook al snel weer stukging. Ik heb er nu een van een 600 cc Honda motorfiets op. Dat gaat perfect. Ik kreeg overigens de eerste originele keurig voor garantie opgestuurd door quadstore.nl. Toch netjes.
Verder heb ik de voorwielophanging aangepast. De quad had totaal geen rechtuitstabiliteit, en het stuur kwam ook niet terug in de middenstand. Dat reed niet echt veilig. Daarom heb ik de bovenste draagarmen aangepast, zodat de bovenste fuseekogel achteruit kwam. Daardoor krijg je meer naloop/caster. Ik kan nu met een hand aan 't stuur rijden, en achterom kijken zonder van de weg af te zeilen.
Nog een probleempje heb ik met de benzine tank gehad. Deze was ook losgetrild. Doordat er nog wel een bout vastzat is er een haarscheurtje in gekomen. Met een beetje benzine lekkage als gevolg. Gelukkig heb ik een CO2 lasapparaat. Dus dit was ook snel opgelost.
Inmiddels zitten er betere banden op. Voor autobanden van een mini-cooper. Achter Duro's van "quadtuning Ralph". Deze zijn iets groter dan de originele.
Het blokje doet 't perfect eigenlijk. Geen olieverbruik of lekkage. Altijd vlot starten. Geen bijzonderheden, dus...

De aangepaste koel fan:

Voortrein, nu mét naloop/caster:

Nog een foto:

Garmin GPS houder op 't stuur. (Ook Off-road routes!)