Vrijdagmorgen de Rhino's los gelaten :
1x Pisang Ambon Rhino met Maxxis velgen en 26" bighorns, dakje, half window, Moose console (super !) en HW CDI.
1x Rhino gehuurd bij Quadfun
Eerste beklimmingen gedaan. Was echt fun, schitterend weer, volop zon. Voor het filmen zijn de Rhino's perfect, heel wat mogelijkheden, zijdelings, achteraan in de bak, rechtstaan in de bak,... Waarschijnlijk gaan er twee Side by Side's omgebouwd worden speciaal voor dergelijke opdrachten. In de namiddag nog de Galibier verkend, man man wat een mooie streek ! Ga er zeker nog eens terug
Zaterdag was het de beklimming van de Galibier met de hele groep. Hurry hurry dus om iedereen even in beeld te krijgen. De eersten deden de beklimming van 18 km in 1.10 u !
Na de beklimming nog afgedaald naar Serre Chevalier en er een lekkere koffie gedronken (6 €
Tegen de avond nog een offroad ritje gedaan naar een col waar zich drie meren bevinden op goed 2400 m. Ook door legerkamp gereden maar zonder probleem door gelaten. Marmotten gezien in overvloed. Zie foto's zou ik zeggen.
Conclusie van mijn eerste Rhino weekend :
- HW CDI doet het perfect
- eens je boven de 60 per uur rijdt maakt Rhino hels kabaal, denk dat 2 cylinder aangenamer zal draaien
- voor het filmen is het Rhino iets te breed, de Polaris zal beter zijn denk ik
- Rhino heeft te weinig power om echt tof te zijn, lijkt eigenlijk wel op een bompa wagen
- ik ben NIET overtuigd van de Rhino, wil eerst de kawa en polaris testen voor ik iets koop
Conclusie van de huur Rhino van Quadfun :
DRAMA !
- geen parkeerrem, in de bergen dus echt wel probleem, telkens blok achter wiel moeten leggen als je stopt...
- lekt olie
- remmen maken hels kabaal, denk dat het gewoon ijzer op ijzer was
- weinig geld om te huren, maar blijkbaar ook weinig geld voor onderhoud...
Wat betreft motor Rhino :
- geen probleem met warmte, en heeft echt mogen sleuren, sommige stukken 12 % omhoog, volgens mij zijn warmte problemen terug te brengen tot één reden : niet propere radiator. Voor mud riding zou ik kijken om radiator achter de zetels te plaatsen
- olieverbruik alom, net als op mijn oude groene 660. Je mag rekenen op 1 liter op 200 km (2000 km op teller)