remblokken raptor 660 vervangen
-
ZIRCO
- Toeschouwer

- Berichten: 35
- Lid geworden op: ma 02 jul, 2007 19:14
- Locatie: Asse Yamaha Raptor 660
remblokken raptor 660 vervangen
hallo iedereen,
ik ben hier dus nieuw op dit forum en heb enkele vragen
heb me over een tijdje terug een raptor 660 aangeschaft
en nu zijn men remblokken achteraan toe aan vervanging kan iemand me
juist zeggen hoe ik dit moet doen en vooral hoe ik ze eruit krijg want
daarvoor moet je 2 koperkleurige boutjes eruit halen maar moet da los
gedraaid worden of is da met een klips enz?en zijn de remblokken vanvoor
op dezelfde manier te vervangen?
alvast bedankt.
greetz dave
ik ben hier dus nieuw op dit forum en heb enkele vragen
heb me over een tijdje terug een raptor 660 aangeschaft
en nu zijn men remblokken achteraan toe aan vervanging kan iemand me
juist zeggen hoe ik dit moet doen en vooral hoe ik ze eruit krijg want
daarvoor moet je 2 koperkleurige boutjes eruit halen maar moet da los
gedraaid worden of is da met een klips enz?en zijn de remblokken vanvoor
op dezelfde manier te vervangen?
alvast bedankt.
greetz dave
Gelieve je vraag op één plaats te stellen.
De andere topic heb ik verwijderd.
Heb je de service manual al bekeken, hier vind je dat allemaal wel in?
Te vinden op http://manuals.dqt.be
De andere topic heb ik verwijderd.
Heb je de service manual al bekeken, hier vind je dat allemaal wel in?
Te vinden op http://manuals.dqt.be
Je draait best eerst de boutjes los die door de remblokjes gaan, gewoon los draaien zodat je ze daarna met de hand los kan draaien.
Daarna draai je de bouten los die de remklauw op de achterbrug vasthangen en dan kan je de hele remklauw van de remschijf afschuiven.
Dan draai je die boutjes die door de remblokken gaan verder los en kan je de remblokjes er tussen uithalen.
Daarna steek je de nieuwe remblokjes op hun plaats. Je kan ev. wat kopervet aan de achterzijde (buitenkant dus) doen zodat de remmen niet gaan piepen, maar opzich hoeft dat niet persé.
Dan steek je de boutjes door de remblokken en draai je die zo goed mogelijk vast.
Nu duw je de remblokken wat naar buiten of duw je de piston van de remklauw naar binnen zodat de remblokken verder van mekaar gaan en schuif je de hele remklauw terug over de remschijf.
Dan draai je de klauw vast op de achterbrug en draai je de bouten die door de blokjes gaan nog wat vaster aan. Normaal zit daar een ijzeren plaatje achter die boutjes, dat kan je omplooien zodat de bouten niet los kunnen draaien.
Daarna draai je de bouten los die de remklauw op de achterbrug vasthangen en dan kan je de hele remklauw van de remschijf afschuiven.
Dan draai je die boutjes die door de remblokken gaan verder los en kan je de remblokjes er tussen uithalen.
Daarna steek je de nieuwe remblokjes op hun plaats. Je kan ev. wat kopervet aan de achterzijde (buitenkant dus) doen zodat de remmen niet gaan piepen, maar opzich hoeft dat niet persé.
Dan steek je de boutjes door de remblokken en draai je die zo goed mogelijk vast.
Nu duw je de remblokken wat naar buiten of duw je de piston van de remklauw naar binnen zodat de remblokken verder van mekaar gaan en schuif je de hele remklauw terug over de remschijf.
Dan draai je de klauw vast op de achterbrug en draai je de bouten die door de blokjes gaan nog wat vaster aan. Normaal zit daar een ijzeren plaatje achter die boutjes, dat kan je omplooien zodat de bouten niet los kunnen draaien.
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
-
vanpee jelle
- Quadracer

- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond

