Daar een quad ingeschreven is als motorfiets, en een helm verplicht is voor een motorfiets, neem ik aan dat dit voor een quad ook zo is?
Toch merk ik vaak quad-rijders op zonder helm...
Weet iemand de feiten?

en op de fiets dan weer niet. Sommige fietser gaan sneller dan 25 en die fietsen dan zonder helm. Die wetgeving rond die 25km/u is een beetje overdreven.brutus32 schreef:helmplicht ! wettelijk MOET je een helm op, zelfs op een 25km/u brommer
cd_BE schreef:en op de fiets dan weer niet. Sommige fietser gaan sneller dan 25 en die fietsen dan zonder helm. Die wetgeving rond die 25km/u is een beetje overdreven.brutus32 schreef:helmplicht ! wettelijk MOET je een helm op, zelfs op een 25km/u brommer

petieken schreef:Kort voor ik mijn quad gekocht heb (+/-3 maand geleden) ben ik eens tegengehouden met de auto voor een routinecontrole. Het moest juist lukken dat ik diezelfde dag had zitten zoeken op het internet of een helm nu verplicht is of niet. Ik dacht van... Ik ga eens luisteren of diene flik het eigenlijk wel weet. "Ik DENK van niet" was zijn antwoord.
Das nie waar, tenminste, hier in NL nietbrutus32 schreef:helmplicht ! wettelijk MOET je een helm op, zelfs op een 25km/u brommer