Topsnelheid Raptor 350

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

Dozo schreef:voor een groter tandwiel achter een kleiner heeft ook het voordeel dat je motor niet meer de toeren haalt die hij haalde met een ander tandwielverhouding,dus heb je ook minder "slijtage"...
De motor loopt gewoon rustiger op toptoeren/snelheid...
:applaus:
:?

volgens mij verandert je motortoerental niet bij het veranderen van tandwielverhoudingen maar wel je omwentelingen van je wielen .(kan wel wat langer duren eer die op toeren is maar dan ben je volgens mij een beetje aan het downtunen , is kwestie van de juiste verhouding te vinden )
of begrijp ik je reaktie verkeerd :?
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
jirre
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jirre »

sjarty hij bedoelt waarschijnlijk dat je motor minder toeren hoeft te maken om tot aan de snelheid van 90km/u te geraken dan als je standaard vertanding hebt en 90km/u hebt
Maarten
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Maarten »

Ik heb mij gisteren een groter tandwiel (16) besteld. Ik zal het zeker laten weten of dit het gewenste effect geeft.
‰ Quad racing team
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

jirre schreef:sjarty hij bedoelt waarschijnlijk dat je motor minder toeren hoeft te maken om tot aan de snelheid van 90km/u te geraken dan als je standaard vertanding hebt en 90km/u hebt

Heerlijk als mensen je begrijpen :tongduim:
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

Dozo schreef:
jirre schreef:sjarty hij bedoelt waarschijnlijk dat je motor minder toeren hoeft te maken om tot aan de snelheid van 90km/u te geraken dan als je standaard vertanding hebt en 90km/u hebt

Heerlijk als mensen je begrijpen :tongduim:
had je uitleg verkeerd begrepen dan :D

sommige belgen verstaan de nederlanders goed en sommige niet he :mrgreen:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
BBO
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door BBO »

Nou Maarten, je zou nog laten weten wat het effect was bij het opsteken van andere tandwiellen... Bent u er tevreden over? De snelheid en de acceleratie?

Groeten,
Bas
Maarten
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Maarten »

Wel, ondertussen al een tijdje mee aan het rijden.

Topsnelheid is nu 110, en de acceleratie is iets minder maar valt wel redelijk goed mee. Dus als hij naar u zin iets te traag rijd is dit zeker een verstandige keuze om een iets groter tandwiel te steken.
‰ Quad racing team
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

Maarten schreef:Wel, ondertussen al een tijdje mee aan het rijden.

Topsnelheid is nu 110, en de acceleratie is iets minder maar valt wel redelijk goed mee. Dus als hij naar u zin iets te traag rijd is dit zeker een verstandige keuze om een iets groter tandwiel te steken.
Ik heb mezelf ook ne nieuwe raptor 350 aangekocht. tijdens het inrijden was mijn gasschuif geblokkeerd en reed hij maar 75. nu loopt hij op de standaard kilometerteller 118 km/h volledig standaard ik heb nog geen ander tandwiel of niets gestoken. het is model 2006
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

ja ik vind dat eigenlijk wel raar ,want een maat van mij heeft ook een standaard raptor 350 en die loopt ook maar 90 :? raar he dat de ene rapper gaat dan de andere .. :o .
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Thomaz
Quadrider
Quadrider

Bericht door Thomaz »

Ik heb ook een raptor 350. Mijn quad ging in het begin toen ik hem kocht, standaard 86 km per uur. (na rodage natuurlijk) :ster: Maar, ik heb dus een Tnt km teller. Nu heb ik hem lichtjes aangepast, met een open uitlaat voorbocht + demper, dyno jet kit, tand wielleke vanvoor één groter gegaan en nu sinds pas ook straat bandjes. nu haal ik nog altijd maar op mijn teller 95 km per uur.
Een kameraad van mij had achter mij gereden met de auto, en toen ging ik ca. 110 per uur.
welke km teller hebt gij op u quad ?
mvg Tom
spoor!
Quadracer
Quadracer

Bericht door spoor! »

als je andere banden op je quad hebt liggen, veranderd ook de grote van de omslag van je wiel zeg maar, hierdoor gaat het wiel vaker of minder vaak rond, en daardoor kan hij dan een onjuiste snelheid aangeven :wink: misschien die instelling even nakijken :duimhoog:
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

mijne raptor is helemaal standaard standaard kilomleterteller standaard banden standaard alles wa ge uw eigen kunt inbeelden dus :) en die gaat 118 op mijne kilometerteller (dat is wel echt het uiterste) ik heb hem nu een maand ofzo
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

hangt ook af hoe je em rodeert, rodeer je em als een slak het is een slak, meer verbruik, minder compressie, meer olie verbruik
rodeer je em als een tijger, het is en tijgger. +minder verbruik, meer compresse minder olie verbruik.
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Dat is iets te simpel denk ik :mrgreen:
Vanwaar heb je die interessante informatie?
KFX540
Tramonto
Quadracer
Quadracer

Bericht door Tramonto »

Hehe van topsnelheid naar slakken en tijgers :D .
Plaats reactie