Ik ben nieuw op QUADFORUMBENELUX maar ben al een tijdje gebeten door de microbe.
Enkele maanden terug kocht ik mij een nieuwe Raptor 350 (dit was mijn eerste quad, ik rij wel al een aantal jaren met de een Aprilia RS 125 Full Comp).
Al vlug was ik op zoek naar wat meer vermogen/snelheid (vooral op de openbare weg vond ik de topsnelheid te weinig).
Na wat opzoekwerk op het internet besloot ik wat mods uit te proberen.
Allereerst kocht ik een Yoshimura TRC Full exhaust.
Prachtige uitlaat, zowel qua looks als qua geluid (diepe grom).
Carburatie aangepast en gaan met die banaan.
Het resultaat was niet bevredigend. Ik had de indruk dat het koppel iets toegenomen was, de topsnelheid minimaal. Het geluid maakte veel goed.
Daarna tandwiel z=15 gestoken (achteraan z=38 standaard). Iets makkelijker om op de weg te rijden (1e versnelling = 2e versnelling voordien).
Er zijn nog tal van mods mogelijk om het beestje in de Raptor 350 los te krijgen, maar de kosten lopen dan wel vlug hoog op.
Ondertussen had ik mijn oog laten vallen op de nieuwe Raptor 700R LE (rood/wit).
Over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar ik vind het eens iets anders dan altijd maar blauw.
Na efkes twijfelen dan toch de knoop doorgehakt.
Gisteren erom geweest en direkt toerke gedaan.
Wat een verschil. De kracht en de respons bij het openen van het gas is zeer goed.
Besluit: de Raptor 350 is een kwalitatief goede en zeer leuke quad, vooral voor op het terrein.
Voor iemand die wat meer wilt, is de Raptor 700 bijna een must (of een alternatief YZF 450/ TRX 450 / LTR 450 / e.d.)