Landbouw Quad inschrijven ?
Landbouw Quad inschrijven ?
Yooow de manne,
Ik heb dus afgelopen zondag een quad aangekocht, een yamaha banshee 350cc
deze is op papier een landbouwquad...
En nu komen de problemen, de verzekering doet moeilijk omdat het 350cc is en er maar 40km/ph
max. mee gereden mag worden. ze zeggen dat ik hem wel kan inschrijven zo maar d
En ook moet ik van de verzekering naar de keuring met de quad, probleem want er staan geen pinkers op, geen claxon, zwaailicht,...
iemand een idee hoe dit oplossen ?
er zulle toch nog wel mensen zijn die op de weg rijden met een landbouwquad nee ?
mercikes
Ik heb dus afgelopen zondag een quad aangekocht, een yamaha banshee 350cc
deze is op papier een landbouwquad...
En nu komen de problemen, de verzekering doet moeilijk omdat het 350cc is en er maar 40km/ph
max. mee gereden mag worden. ze zeggen dat ik hem wel kan inschrijven zo maar d
En ook moet ik van de verzekering naar de keuring met de quad, probleem want er staan geen pinkers op, geen claxon, zwaailicht,...
iemand een idee hoe dit oplossen ?
er zulle toch nog wel mensen zijn die op de weg rijden met een landbouwquad nee ?
mercikes
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
das kut natuurlijk, landbouwquads moeten bij verkoop ook gekeurd worden (ik laat uit of dit voor de nieuwe of oude eigenaar is,dit is hoe je het zelf afspreekt)
Maar inderdaad, je gaat met je inschrijvingspapier 1st een administratieve controle laten doen en dan kan de verzekering hem inschrijven eens je die papieren hebt moet je naar de keuring je quad laten wegen en de lichten laten chekken.
dit is nieuwe procedure...
dagje knutselen en je bent door de keuring.
In principe zul je altijd met zwaailicht en bordje 40km/u moeten rijden.
groetjes
Maar inderdaad, je gaat met je inschrijvingspapier 1st een administratieve controle laten doen en dan kan de verzekering hem inschrijven eens je die papieren hebt moet je naar de keuring je quad laten wegen en de lichten laten chekken.
dit is nieuwe procedure...
dagje knutselen en je bent door de keuring.
In principe zul je altijd met zwaailicht en bordje 40km/u moeten rijden.
groetjes
als je een tweedehands landbouwquad koopt moet de VERKOPER een administratieve keuring laten doen.
hierbij krijgt deze dan het roze formulier die hij bij de verkoop aan jouw (de KOPER) overhandigd.
jij moet dan een keuring laten doen in een erkend keuringstation nadat je quad is ingeschreven en verzekerd.
als je een landbouw quad koopt moet je in princiepe toch weten dat deze moet beschikken over:
- voor- en achterlichten
- remlicht(en)
- richtingaanwijzers voor en achter
- orange zwaailicht
- bordje met 40 Km/u achteraan bevestigd
- begrenst zijn op 40 Km/u (op de technische controle
)
- deze quad moet reeds (aangezien hij tweedehands is dus in het verleden al is ingeschreven) ook beschikken over een vignet met PVG nummer.
kan ook zijn dat deze indertijd verkocht is als landbouw, maar nooit is ingeschreven omdat er enkel op private grond mee is gereden,
u grondig informeren bij de vorige eigenaar dus.
beste over gans deze lijn is een quaddealer opzoeken en hem er laten mee gaan naar de keuring.
heb ik in het verleden ook gedaan, en no problems gehad
typhoon,
hierbij krijgt deze dan het roze formulier die hij bij de verkoop aan jouw (de KOPER) overhandigd.
jij moet dan een keuring laten doen in een erkend keuringstation nadat je quad is ingeschreven en verzekerd.
als je een landbouw quad koopt moet je in princiepe toch weten dat deze moet beschikken over:
- voor- en achterlichten
- remlicht(en)
- richtingaanwijzers voor en achter
- orange zwaailicht
- bordje met 40 Km/u achteraan bevestigd
- begrenst zijn op 40 Km/u (op de technische controle
- deze quad moet reeds (aangezien hij tweedehands is dus in het verleden al is ingeschreven) ook beschikken over een vignet met PVG nummer.
kan ook zijn dat deze indertijd verkocht is als landbouw, maar nooit is ingeschreven omdat er enkel op private grond mee is gereden,
u grondig informeren bij de vorige eigenaar dus.
beste over gans deze lijn is een quaddealer opzoeken en hem er laten mee gaan naar de keuring.
heb ik in het verleden ook gedaan, en no problems gehad
typhoon,
Laatst gewijzigd door typhoon op do 18 okt, 2007 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb mijn bruin 250 in Nederland verzekerd als landbouwvoertuig, dit bevalt me erg goed.
Ik vind het een beter gevoel om verzekerd te rijden, als ik maar niet te hard ga Razz .
Het hele grote nadeel is dat je alleen maar van perceel naar perceel mag rijden, nog een groot nadeel is dat je maar 25 mag terwijl mijn quad ong. 95 gaat.
Mijn quad is nog gewoon standaard! en de dealer heeft er een driehoek opgeplaatst die ik er zo af kan halen.
Als je veel verzekerd hebt bij een bepaalde maatschappij dan doen ze niet zo moeilijk over het verzekeren, als je weinig verzekerd hebt en dus weinig premie betaald, kunnen ze moeilijk gaan doen. Het blijft wel een quad en daar gebeurt sneller iets mee dan met een trekker.
Ik betaal maar heel 'weinig' premie (in vergelijking met een scooter), ongeveer 110,- euro all risk Heel Blij .
Dus ik snap niet dat ze zo moeilijk doen, bij mij stelde het weinig voor. Dit komt misschien omdat mijn ouders veel verzekerd hebben.
Over een tijdje wil ik een wolverine 450 kopen en de dealer zei dat ik die ook zo weer kan verzekeren als landbouwvoertuig.
Woon je in Nederland of Belgie?
Ik vind het een beter gevoel om verzekerd te rijden, als ik maar niet te hard ga Razz .
Het hele grote nadeel is dat je alleen maar van perceel naar perceel mag rijden, nog een groot nadeel is dat je maar 25 mag terwijl mijn quad ong. 95 gaat.
Mijn quad is nog gewoon standaard! en de dealer heeft er een driehoek opgeplaatst die ik er zo af kan halen.
Als je veel verzekerd hebt bij een bepaalde maatschappij dan doen ze niet zo moeilijk over het verzekeren, als je weinig verzekerd hebt en dus weinig premie betaald, kunnen ze moeilijk gaan doen. Het blijft wel een quad en daar gebeurt sneller iets mee dan met een trekker.
Ik betaal maar heel 'weinig' premie (in vergelijking met een scooter), ongeveer 110,- euro all risk Heel Blij .
Dus ik snap niet dat ze zo moeilijk doen, bij mij stelde het weinig voor. Dit komt misschien omdat mijn ouders veel verzekerd hebben.
Over een tijdje wil ik een wolverine 450 kopen en de dealer zei dat ik die ook zo weer kan verzekeren als landbouwvoertuig.
Woon je in Nederland of Belgie?
Oooii,
dus al ik het goed begrijp ga ik morgen dus met die papaieren wat ik van de verkoper heb gekregen naar de keuring, daar krijg ik dan andere papieren mee, waarmee ik dan bij de verzekering de quad kan laten inschrijven, dan moet ik weer trg naar de keuring maar dan met de quad zelf en dan moet die beschikken over :
- voor- en achterlichten
- remlicht(en)
- richtingaanwijzers voor en achter
- orange zwaailicht
- bordje met 40 Km/u achteraan bevestigd
- begrenst zijn op 40 Km/u (op de technische controle ) <<----- moet die echt begrenzd zijn ?
en mogen er spoorverbreders op zitten of moeten die eraf ?
gaan ze zeiken over een fmf uitlaat, miss vanwege het scherper geluid ?
en dan na de keuring kan ik dan trg, dat bordje van 40km/ph en het zwaailicht trg eraf gooien en dan zo gaan rijden, is wel niet legaal ik weet het maja zo doen het er toch nog, nee ?
groetjes
dus al ik het goed begrijp ga ik morgen dus met die papaieren wat ik van de verkoper heb gekregen naar de keuring, daar krijg ik dan andere papieren mee, waarmee ik dan bij de verzekering de quad kan laten inschrijven, dan moet ik weer trg naar de keuring maar dan met de quad zelf en dan moet die beschikken over :
- voor- en achterlichten
- remlicht(en)
- richtingaanwijzers voor en achter
- orange zwaailicht
- bordje met 40 Km/u achteraan bevestigd
- begrenst zijn op 40 Km/u (op de technische controle ) <<----- moet die echt begrenzd zijn ?
en mogen er spoorverbreders op zitten of moeten die eraf ?
gaan ze zeiken over een fmf uitlaat, miss vanwege het scherper geluid ?
en dan na de keuring kan ik dan trg, dat bordje van 40km/ph en het zwaailicht trg eraf gooien en dan zo gaan rijden, is wel niet legaal ik weet het maja zo doen het er toch nog, nee ?
groetjes
waar een weg is, is een weelie




