ICHE schreef:bij cross uitvoering is het niet nodig om te ontkoppelen, 't is niet altijd simpel om de bocht in te vliegen klippen te nemen en te ontkoppelen, bij de juiste toeren en gevoel kan het geen kwaad, dus kees Banshee heeft gelijk en hou het vriendelijk aubkees schreef:Als je toch een beetje logisch nadenkt, waarom zit er een koppeling op? Of bedoel je geen ervaring met schakelen zonder koppeling? Ja dan heb je gelijk, anders wil ik het nog wel eens zien:Pbanshee rijder #222 schreef: er is een groot verschil
tussen op je dooie gemak als een opa over de weg rijden
of enkel op de crossbanen rijden maar blijkbaar aan je verhaal te zien heb jij hier geen ervaring mee dus ik zou zegge rij lekker op de weg verder
zelfde als jou comentaar over de raptor 700 het was toch alemaal 3 keer niks en waar rijd meneer nu mee
Geen ervaring? Jij rijd dus niet op de weg neem ik aan, zit je er wel elke dag op?
grtz
Schakelen met raptor350
2017 raptor 700 SE
Het nut van een koppeling, zal ik je dat even snel vertellen? Om te kunnen vertrekken!kees schreef:banshee rijder #222 schreef:kees schreef:
Als je toch een beetje logisch nadenkt, waarom zit er een koppeling op? Of bedoel je geen ervaring met schakelen zonder koppeling? Ja dan heb je gelijk, anders wil ik het nog wel eens zien:P
Geen ervaring? Jij rijd dus niet op de weg neem ik aan, zit je er wel elke dag op?
Een quad heeft rechte tandwielen, dus koppelen is NIET nodig bij op schakelen (wel het gas lossen)
Bij terug schakelen gebruik ik m wel, want dat is aangenamer. Maar bij op schakelen zelden of nooit.
Bij een auto zit je trouwens met een heel ander verhaal, kun je echt niet vergelijken met een simpele quad.
Whow zoveel mensen. Ja sorry jongens maar ik ben echt beetje verslagen als ik zie hoeveel mensen het normaal vinden. Ik gebruik hem wel elke keer. Ik denk toch dat een versnellingsbak op die manier langer mee gaat...
Maar goed, als je dan zegt cross, weg 1:5 oke, dan kan ik begrijpen waarom.
Ik krijg beetje tandpijn als ik eraan denk wat er gebeurd in de versnellingsbak maar goed, dat kan ook aan mij liggen quad vrienden
.
Maar goed, als je dan zegt cross, weg 1:5 oke, dan kan ik begrijpen waarom.
Ik krijg beetje tandpijn als ik eraan denk wat er gebeurd in de versnellingsbak maar goed, dat kan ook aan mij liggen quad vrienden
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
flyingquad
- Easy Quadrider

- Berichten: 205
- Lid geworden op: vr 06 jan, 2006 19:45
je neemt men woorden uit de mondbanshee rijder #222 schreef:er is een groot verschilkees schreef:Laat ik het zo zeggen: Ik zou jouw quad nooit willen kopen/hebben. Hopelijk weet je nu genoeg. Slechtste wat je kan doen!
Het verbaasd mij echt dat zoveel mensen geen koppeling gebruiken. Mensen, wat denk je waar die koppeling voor is, op je quad, in de auto en op de motor? Voor de sier? Of om eens af en toe te gebruiken? Doe toch normaal man en gebruik dat ding! Je wilt de schade die je ermee aanricht niet ervaren...
tussen op je dooie gemak als een opa over de weg rijden
of enkel op de crossbanen rijden maar blijkbaar aan je verhaal te zien heb jij hier geen ervaring mee dus ik zou zegge rij lekker op de weg verder
zelfde als jou comentaar over de raptor 700 het was toch alemaal 3 keer niks en waar rijd meneer nu mee
commentaar van kees.(ook wel goed bedoelt natuurlijk...
maar kees nu weet ik nog steeds niet wat je van de raptor vind he?
niet kwaad bedoelt he:maar had toch graag eens jouw ervaring willen horen.injectie enz...
Ja goed mag je van mij vragen. Kom dan even prive chat, want dat heeft niks met de raptor 350 of het schakelen ervan te maken. Kan dit onderwerp gewoon doorgaan.flyingquad schreef:je neemt men woorden uit de mondbanshee rijder #222 schreef:er is een groot verschilkees schreef:Laat ik het zo zeggen: Ik zou jouw quad nooit willen kopen/hebben. Hopelijk weet je nu genoeg. Slechtste wat je kan doen!
Het verbaasd mij echt dat zoveel mensen geen koppeling gebruiken. Mensen, wat denk je waar die koppeling voor is, op je quad, in de auto en op de motor? Voor de sier? Of om eens af en toe te gebruiken? Doe toch normaal man en gebruik dat ding! Je wilt de schade die je ermee aanricht niet ervaren...
tussen op je dooie gemak als een opa over de weg rijden
of enkel op de crossbanen rijden maar blijkbaar aan je verhaal te zien heb jij hier geen ervaring mee dus ik zou zegge rij lekker op de weg verder
zelfde als jou comentaar over de raptor 700 het was toch alemaal 3 keer niks en waar rijd meneer nu mee. dacht net hetzelfde komt nu steeds weer negatieve
commentaar van kees.(ook wel goed bedoelt natuurlijk...
maar kees nu weet ik nog steeds niet wat je van de raptor vind he?
niet kwaad bedoelt he:maar had toch graag eens jouw ervaring willen horen.injectie enz...
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk ook dat het aan jou ligtkees schreef:Whow zoveel mensen. Ja sorry jongens maar ik ben echt beetje verslagen als ik zie hoeveel mensen het normaal vinden. Ik gebruik hem wel elke keer. Ik denk toch dat een versnellingsbak op die manier langer mee gaat...
Maar goed, als je dan zegt cross, weg 1:5 oke, dan kan ik begrijpen waarom.
Ik krijg beetje tandpijn als ik eraan denk wat er gebeurd in de versnellingsbak maar goed, dat kan ook aan mij liggen quad vrienden.
-
Vyrena
- Pro Quadrider

- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Zal ik je eens wat vertellen? Ik cross nu 8 jaar of wat, en heb nog nooit tijdens het rijden op de crossbaan maar 1x met schakelen de koppeling erbij gepakt! En wat denk je: ik heb nog nooit de bak kapot gereden, niet van een Honda 80cc, niet van een Blaster, niet van een Gas Gas, niet van een Yamaha450, en niet van een KTM. Ik heb er wel eens problemen mee gehad maar dat was door andere redenen (slijtage enzv)
Dus ben ik nu idioot of iedereen die hier beweerd dat je er persee mee moet schakelen?
Als je met een quad op de goede toeren schakeld dan is er niets aan de hand, ik kan het zelfs met de auto, alleen moet je het ook goed doen.
Dus ben ik nu idioot of iedereen die hier beweerd dat je er persee mee moet schakelen?
Als je met een quad op de goede toeren schakeld dan is er niets aan de hand, ik kan het zelfs met de auto, alleen moet je het ook goed doen.
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
gebruik koppeling enkel voor vertrekken en bij haarspeld bochten om sneller terug weg te zijn 
zelfs zonder gas te lossen maar das enkel bij starten tijdens wedstrijd
zelfs zonder gas te lossen maar das enkel bij starten tijdens wedstrijd
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
- raptor350
- Quadracer

- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
kees schreef:Ja goed mag je van mij vragen. Kom dan even prive chat, want dat heeft niks met de raptor 350 of het schakelen ervan te maken. Kan dit onderwerp gewoon doorgaan.flyingquad schreef:je neemt men woorden uit de mondbanshee rijder #222 schreef: er is een groot verschil
tussen op je dooie gemak als een opa over de weg rijden
of enkel op de crossbanen rijden maar blijkbaar aan je verhaal te zien heb jij hier geen ervaring mee dus ik zou zegge rij lekker op de weg verder
zelfde als jou comentaar over de raptor 700 het was toch alemaal 3 keer niks en waar rijd meneer nu mee. dacht net hetzelfde komt nu steeds weer negatieve
commentaar van kees.(ook wel goed bedoelt natuurlijk...
maar kees nu weet ik nog steeds niet wat je van de raptor vind he?
niet kwaad bedoelt he:maar had toch graag eens jouw ervaring willen horen.injectie enz...
PFFFF , ik kan kees best wel begrijpen hoor! Je moet hem niet zo aanvallen
@banshee rijder #222 : je moet nu niet beginnen te stoefen omdat jij quadcross doet hoor! Kees kan mss beter op de baan rijden dan jouw
Ik wil gewoon maar zeggen : OK , ik zie dat er hier veel mensen zijn die rijden zonder te ontkoppelen en nog nooit problemen gehad hebben met hun versnellingsbak ...
Je kan nu beweren dat schakelen zonder te ontkoppelen op het goede moment geen kwaad kan , maar zou toch wel die koppeling gebruiken hoor ! Zit er niet voor de versiering op
Nog 1 belangrijk punt : er is een groot verschil tussen op de baan rijden en quadcross doen ! Bij quadcross zou ik het nog kunnen begrijpen dat je schakelt zonder ambryage te gebruiken om dat dit toch competitie is en dus vaak gereviseerd word enzo ...
Maar op de baan lijkt het me toch geen goed idee! Ik zou graag 10.000km rondrijden met men quad zonder de versnellingsbak te reviseren
En wat win je nu met te schakelen zonder ambryage op de weg ? waaw , 2 seconden
Kzou zeggen : beter voorkomen dan genezen
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
@ raptor350
Maar op de baan lijkt het me toch geen goed idee! Ik zou graag 10.000km rondrijden met men quad zonder de versnellingsbak te reviseren
Hoi,
Had je de topic eens volledig gelezen dan had je ook glezen dat ik met een Dr 650 meer dan 50.000km gereden heb zonder enige schade aan de versnellingsbak gehad te hebben en ik gebruikte mijn koppeling ook alleen om te vetrekken in éérste en om terug te schakelen.
Hier word ook veel over ervaring gesproken maar pers. denk ik dat je naar een half jaar quad rijden tog niet kan beweren dat je ervaring hebt ook al heb je al 10.000km met de quad gereden.
grt.
Maar op de baan lijkt het me toch geen goed idee! Ik zou graag 10.000km rondrijden met men quad zonder de versnellingsbak te reviseren
Hoi,
Had je de topic eens volledig gelezen dan had je ook glezen dat ik met een Dr 650 meer dan 50.000km gereden heb zonder enige schade aan de versnellingsbak gehad te hebben en ik gebruikte mijn koppeling ook alleen om te vetrekken in éérste en om terug te schakelen.
Hier word ook veel over ervaring gesproken maar pers. denk ik dat je naar een half jaar quad rijden tog niet kan beweren dat je ervaring hebt ook al heb je al 10.000km met de quad gereden.
grt.
- raptor350
- Quadracer

- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Nee hoor , ik heb belange nog geen 10.000km gereden met een quad
Nog maar 1000km heeft men raptor... ( rij niet op de baan hé )
Tja , als je zegt dat je 50.000km kan rijden met een quad zonder de de koppeling te gebruiken en niet je versnellingsbak naar de soep hebt geholpen, zal het wel zo zijn.
Vind het gewoon wat vreemd dat zoveel mensen dit doen ?
maar blijkbaar is schakelen zonder de ambryage te bebruiken toch niet zo erg als ik dacht
Maar ik speel gewoon liever op safe ( tenzij je natuurlijk quacross ofzo doet hé , het enigste wat dan telt is de snelste zijn , en idd zonder te ambryeren zul je sneller zijn
)
Tja , als je zegt dat je 50.000km kan rijden met een quad zonder de de koppeling te gebruiken en niet je versnellingsbak naar de soep hebt geholpen, zal het wel zo zijn.
Vind het gewoon wat vreemd dat zoveel mensen dit doen ?
Maar ik speel gewoon liever op safe ( tenzij je natuurlijk quacross ofzo doet hé , het enigste wat dan telt is de snelste zijn , en idd zonder te ambryeren zul je sneller zijn
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules



