4 x 4 al rijdend in en uitschakelen
4 x 4 al rijdend in en uitschakelen
Weet er iemand van jullie of je bij een outlander 800 max de 4x4 al rijdend mag in en uitschakelen en tot welke snelheid ?
Michael
Michael
-
jack dubbelu
- Easy Quadrider

- Contacteer:
-
jack dubbelu
- Easy Quadrider

- Contacteer:
-
brutus32
- Quadrunner

- Contacteer:
canam IN STILSTAND , NOOIT al rijdend !
heeft o.a. met het visco-lok systeem te maken, geen enkele andere 4x4 met vario heeft dit systeem, dus die mag je al rijdend inschakelen
heeft o.a. met het visco-lok systeem te maken, geen enkele andere 4x4 met vario heeft dit systeem, dus die mag je al rijdend inschakelen
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
jack dubbelu
- Easy Quadrider

- Contacteer:
Het staat inderdaad op een stickertje op je voertuig:

Dit is alleen om claims en Amerikaanse problemen te voorkomen.
Ik heb nog even navraag gedaan bij mijn dealer en die zij het volgende:
"Wij hebben dit onderwerp voorheen al duidelijk besproken met de technische man van BRP. Dit mag gewoon rijden worden gedaan, uiteraard liever niet onder volle belasting. De viscolock staat hier los van, deze treed enkel in werkeng indien er geen weerstand op één van de wielen is. Het aangrijpmoment is echter niet direct maar hier zit wat tijd tussen daar anders bij de geringste wielslip de visclock in en uit springt wat onnodig is."
Dus conclusie:
In en uitschakelen van de 4x4 MAG tijdens het rijden, mits dit niet onder volle belasting gebeurt!!!
GEWOON VERSTAND GEBRUIKEN BIJ HET IN EN UITSCHAKELEN!

"Wij hebben dit onderwerp voorheen al duidelijk besproken met de technische man van BRP. Dit mag gewoon rijden worden gedaan, uiteraard liever niet onder volle belasting. De viscolock staat hier los van, deze treed enkel in werkeng indien er geen weerstand op één van de wielen is. Het aangrijpmoment is echter niet direct maar hier zit wat tijd tussen daar anders bij de geringste wielslip de visclock in en uit springt wat onnodig is."
Dus conclusie:
In en uitschakelen van de 4x4 MAG tijdens het rijden, mits dit niet onder volle belasting gebeurt!!!
Outlander 1000 XT
Als je de werkplaatshandboek raadpleegt en een beetje van mekaniek kent mag je inderdaad de 4x4 in en uitschakelen tijden het rijden. Heb dit eens nagekeken; Toch bedankt voor de infojack dubbelu schreef:Het staat inderdaad op een stickertje op je voertuig:
Dus conclusie:
In en uitschakelen van de 4x4 MAG tijdens het rijden, mits dit niet onder volle belasting gebeurt!!!![]()
-
Wooly Bully
- Toeschouwer

Let er ook op dat je het niet doet in scherpe bochten al rijdend. dan draaien de assen links en rechts andere snelheden.
probeer het alleen rijdend te doen indien je rechtuit rijdt en idd zonder al te hoge, liefst na genoeg geen, belasting.
een ervaren 4x4 en 8x8 en 10x8 rijder
probeer het alleen rijdend te doen indien je rechtuit rijdt en idd zonder al te hoge, liefst na genoeg geen, belasting.
een ervaren 4x4 en 8x8 en 10x8 rijder
op zoek naar een utility quad, da's zeker
maar welke...ik weet t nog niet...
ik vind zóóóveel mooi...
KQ 750 of 450
Grizzly 700 of 550
Polaris Sportsman 800 EFI HO of de 500 HO
maar welke...ik weet t nog niet...
ik vind zóóóveel mooi...
KQ 750 of 450
Grizzly 700 of 550
Polaris Sportsman 800 EFI HO of de 500 HO