grizzly660 vario versleten ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
raptor350
Quadracer
Quadracer

grizzly660 vario versleten ?

Bericht door raptor350 »

Hallo,

Men vriend heeft een grizzly660 uit 2002 en hij verminderde in snelheid, rijd nu ongeveer 100km/u op teller , en vroeger was dat 110km/u.
Hij heeft hem eens binnengedaan voor onderhoud en daar zijden ze dat zijn vario ver versleten was.
mijn vraag is nu of je zo'n vario kan reviseren ? of moet je een nieuwe kopen en wat kost dit ongeveer ?
Wat moet je precies allemaal losmaken om de vario te zien en de v-riem ? want ik zou alles eens willen controleren en indien nodig de v-riem vervangen.

alvast bedankt :tongduim:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Wel het zou kunnen zijn dat de vario veer, rollertjes en riem verleten is ..

Persoonlijk denk ik gewoon de riem die begint te slippen, en zo een riem is niet echt duur hoor (rond de 50€ voor een gewoon type, en rond de 80€ voor heavy dutybelts) Als je een kit van veertjes en rollers nodig hebt zal dat iets duurder zijn, ik heb zo een kit van EPI gekocht (zijn iets duurder dan de standaard veren en rollers) en dat was iets minder dan 200€.

Hoe dit gedaan moet worden weet ik niet, ik heb die veer en rollertjes door mijn dealer laten doen want voor die veer het je een speciaal tooltje nodig en dat heeft 1/5uur in beslag genomen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

ok thanks :knikduim:
Ik ben gewoon om aan scooters te werken, en die werken ook allemaal met vario's en rollen , dus ik denk wel dat ik die rollen zou kunnen vervangen.
rollen in de vario moeten normaal gezien rond zijn , en na een tijdje , door slijtige , worden ze vierkantig. Waardoor ze nietmeer goed in de vario rollen. :wink:
Die veer weet ik niet echt wat het is ... :roll:

Dus een vario kan niet verslijten ? Naar het schijnt kan je versleten vario's reviseren door ze te laten zandstralen ? :roll:

thanks voor uitleg :tongduim:
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

hij heeft het over de veer die in de koppeling zit (achterste vario)
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

In mijn geval zou ik er gewoon ineens een heel nieuw set insteken. Dit is beter dan dat bepaalde nieuwe onderdelen samen moeten werken met bepaalde pude onderdelen. Maar ja dat is slechts mijn mening hé :wink:
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Charger69 schreef:In mijn geval zou ik er gewoon ineens een heel nieuw set insteken. Dit is beter dan dat bepaalde nieuwe onderdelen samen moeten werken met bepaalde pude onderdelen. Maar ja dat is slechts mijn mening hé :wink:
Idd ik heb ook al horen zeggen dat het best is om alles samen te vervangen..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Charger69 schreef:In mijn geval zou ik er gewoon ineens een heel nieuw set insteken. Dit is beter dan dat bepaalde nieuwe onderdelen samen moeten werken met bepaalde pude onderdelen. Maar ja dat is slechts mijn mening hé :wink:
ok, maar wat bedoel je precies met alles ?
Dus ook de vario vervangen ? of gewoon de v-riem , rolletjes en die veer ? Kostprijs zonder vario rond de 200 euro ... ?

Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Nee ik bedoel dus zo een volledige kit met heavy duty riem, veertjes, rolletjes enz.. :wink:
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

ow ok, en gaat de quad daarvan sneller ofzo , van zo'n heavy duty ... of gaat het gw langer mee ?

greetzzz
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Valt een beetje te zien van kit tot kit, van sommige kan de topsnelheid minderen, maar meer koppel krijgen .. en een heavy duty belt zal minder snel doorslippen.
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

ok, bedankt. :knikduim:

deze mag close dan :wink:
Plaats reactie