OpticalNicolas schreef:mij hebben ze al verschillende keren gezegd omdat:
de koppeling en verbranding vuil afgeven, en aangezien alles in dezelfde olie draait, dit niet zo goed is voor de distributie.
ik doe ze om de 5a10 uur, en om de om de 2olie wissels andere oliefilter
Het is ook afhankelijk hoe jij je quad gebruikt neem ik aan... als je ermee gaat crossen zit je vaker in hogere toeren tallen, met een zeer sterk wisselend toerental. Wat slecht is voor een motor. Een motor gaat het langst mee als die bij een constant toerental draait.
Ik neem aan dat de fabrikant rekend vanuit waar de quad voor ontworpen is crossen dus... oftewel de meest ongunstige situatie.
Neem aan dat als jij je quad gebruikt voor woon/werk verkeer dat je minder hoog in toeren gaat, en langer op een zelfde toerental blijft.
Simpel gezegt zou je aan de hand van het toerental toch ook je verwisseling van je olie kunnen verlengen...
voorbeeld: 
met cross zit je rond de 8.000 r.p.m gemiddeld daarbij moet de olie om de 100 uur vernieuwd worden.
met woon/werk zit je rond de 4.000. r.p.m gemiddeld daarbij zou een realitische tijd van 200 uur kunnen staan toch?  
