welke quad voor mij ???
-
Street_Shee
- Quadfanaat

- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
Hai,
Als je lekker wilt toeren op de openbare weg kan ik je sowieso al wel zeggen dat je beter af bent met een 4-takt.
Wil je lekker de ruimte hebben voor 2 personen dan is de eerste vraag; hoeveel heb je te besteden???
Er is namelijk veel keus maar aan alles hangt een verschillend prijskaartje. Ten tweede is het belangerijk of je ervaring hebt of niet.
Mijn eerste aanrader zou zijn een Barossa Cheetah 250cc.
Ik heb enorm veel verschillende quads gehad en sinds ik weer in nederland woon rijd ik een barossa. Deze machines zijn heel goed te betalen en presteren (prijs/kwaliteit/levensduur) enorm goed. Ook het uiterlijk is zeer compleet en stoer. Een 4-takt gaat erg lang mee met relatief weinig onderhoud. Een 2-takt daarintegen zal enorm veel onderhoud vergen en de slijtage is extreem te noemen. De prestaties van een 2-takt zijn wel makelijker te verhogen dan een 4-takt.
Als je iets meer geld heb dan 4000 of 5000 euro (voor een barossa) zodat je bijvoorbeeld tussen de 8500 en 10000 euro hebt dan zou ik direct voor een Yamaha YZF 450 4-takt gaan.
Dit is een echte topper en zeer ruim voor 2 personen. Zelfs de allersnelste Getunde Banshee 2 takt met 60pk zal het maar net kunnen winnen van een compleet standaard 450 viertakt.
Dat betekent dat als je een uitlaatje en misschien een andere carburateur set zou halen voor de 450 dat je een waar monster kan neer zetten.
Deze machines zijn overigens vrij nieuw en prijzig maar ze zijn in het bezit van zeer geavanceerde techniek en extreem veel vermogen zowel bovin als onderin.
Misschien heb je iets aan mijn advies/mening, ik hoop dat je in elk geval veel plezier zult beleven op je quad!!!
Laterzzz
Als je lekker wilt toeren op de openbare weg kan ik je sowieso al wel zeggen dat je beter af bent met een 4-takt.
Wil je lekker de ruimte hebben voor 2 personen dan is de eerste vraag; hoeveel heb je te besteden???
Er is namelijk veel keus maar aan alles hangt een verschillend prijskaartje. Ten tweede is het belangerijk of je ervaring hebt of niet.
Mijn eerste aanrader zou zijn een Barossa Cheetah 250cc.
Ik heb enorm veel verschillende quads gehad en sinds ik weer in nederland woon rijd ik een barossa. Deze machines zijn heel goed te betalen en presteren (prijs/kwaliteit/levensduur) enorm goed. Ook het uiterlijk is zeer compleet en stoer. Een 4-takt gaat erg lang mee met relatief weinig onderhoud. Een 2-takt daarintegen zal enorm veel onderhoud vergen en de slijtage is extreem te noemen. De prestaties van een 2-takt zijn wel makelijker te verhogen dan een 4-takt.
Als je iets meer geld heb dan 4000 of 5000 euro (voor een barossa) zodat je bijvoorbeeld tussen de 8500 en 10000 euro hebt dan zou ik direct voor een Yamaha YZF 450 4-takt gaan.
Dit is een echte topper en zeer ruim voor 2 personen. Zelfs de allersnelste Getunde Banshee 2 takt met 60pk zal het maar net kunnen winnen van een compleet standaard 450 viertakt.
Dat betekent dat als je een uitlaatje en misschien een andere carburateur set zou halen voor de 450 dat je een waar monster kan neer zetten.
Deze machines zijn overigens vrij nieuw en prijzig maar ze zijn in het bezit van zeer geavanceerde techniek en extreem veel vermogen zowel bovin als onderin.
Misschien heb je iets aan mijn advies/mening, ik hoop dat je in elk geval veel plezier zult beleven op je quad!!!
Laterzzz
Dus....
Hey
Sprookjes? Nee hoor ruim 10 jaar ervaring zowel pro als prive.
En als we praten over slijtage dan praten we over de PIT van de motor.
Een 2-takt verliest de pit veel sneller als en viertakt en als je echt gaat racen in wedstrijd verband dan zul je inderdaad je blokje zeer regelmatig laten honen, als je tenminste elke race het onderste uit de kan haalt.
Buiten dat zul je steeds moeilijker met een 2-takt papieren krijgen voor de openbare weg omdat een katalysator verplicht is gesteld en dat gaat niet op een 2-takt.
Maargoed, misschien heb je nog nooit echt je quad op zijn donder gegeven en weet je daarom ook niet wat echte slijtage is.
Sprookjes? Nee hoor ruim 10 jaar ervaring zowel pro als prive.
En als we praten over slijtage dan praten we over de PIT van de motor.
Een 2-takt verliest de pit veel sneller als en viertakt en als je echt gaat racen in wedstrijd verband dan zul je inderdaad je blokje zeer regelmatig laten honen, als je tenminste elke race het onderste uit de kan haalt.
Buiten dat zul je steeds moeilijker met een 2-takt papieren krijgen voor de openbare weg omdat een katalysator verplicht is gesteld en dat gaat niet op een 2-takt.
Maargoed, misschien heb je nog nooit echt je quad op zijn donder gegeven en weet je daarom ook niet wat echte slijtage is.
Dus....
Je weet niet op wat ik rij en wat er getuned is...
Ik moet toegeven dat in de race een 2 takt sneller slijt, maar bij normaal recreatie gebruik is er geen probleem. Het blok is zeer betrouwbaar en heel stevig gebouwd. Maar zoals met alles, als je gaat tunen vereist het wat meer onderhoud. Dat is een keuze die je moet maken.
Ik zou mijn Blaster niet graag inruilen voor een Barossa, maar ieder heeft zijn eigen voorkeur en daar valt eigenlijk niet over te discusieren
Ik moet toegeven dat in de race een 2 takt sneller slijt, maar bij normaal recreatie gebruik is er geen probleem. Het blok is zeer betrouwbaar en heel stevig gebouwd. Maar zoals met alles, als je gaat tunen vereist het wat meer onderhoud. Dat is een keuze die je moet maken.
Ik zou mijn Blaster niet graag inruilen voor een Barossa, maar ieder heeft zijn eigen voorkeur en daar valt eigenlijk niet over te discusieren
-
bansheefreak
- Quadrunner

- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
-
yamaha4life
- Easy Quadrider

- Berichten: 206
- Lid geworden op: zo 25 jan, 2004 16:43
- Locatie: opoeteren
- Contacteer:
-
Banshee-Boy
- Quadrunner

- Berichten: 867
- Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
- Locatie: maaseik
- Contacteer:



