hey,
Heb een leovinci demper aangekocht en gemonteerd.
Dynojet kit is er ook op gemonteerd.
Heb spijtig genoeg niet kunnen rijden, dat zal voor zaterdag zijn.
Nu heb ik mij laten vertellen,
dat een leovinci uitlaat zorgt voor een snellere optrek,
maar ook voor een veel hoger toerental en lagere topsnelheid.
Omdat ik enkel ermee op de baan rij is dit niet echt mijn bedoeling.
Voor op de baan is lager toerental toch veel beter voor de quad en plezanter om te rijden.
Dure miskoop dan... (hoop van niet)
Klopt dit wat ze me verteld hebben?
Groetjes.
Leovinci demper LTZ 400 goed of niet?
Re: Leovinci demper LTZ 400 goed of niet?
uitlaat kan nooit geen miskoop zijn!
behalve op vlak van geluid dan
als je quad tegoei gerejet is maakt dat geen barst uit.
als hij teveel toeren maakt naar je zin moet je je tandwielen aanpassen
ik heb altijd met 15 vooraan gereden en dan zijn de toeren heel goe
en topsnelheid ga je normaal gezien winnen ipv verliezen
behalve op vlak van geluid dan
als je quad tegoei gerejet is maakt dat geen barst uit.
als hij teveel toeren maakt naar je zin moet je je tandwielen aanpassen
ik heb altijd met 15 vooraan gereden en dan zijn de toeren heel goe
en topsnelheid ga je normaal gezien winnen ipv verliezen
-
- Quadracer
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Leovinci demper LTZ 400 goed of niet?
het klopt wat airwolf zegt.
verwacht wel geen wonderen van de demper.
een volledige lijn is over het algemeen beter dan enkel de demper, maar de z400 heeft wel een redelijk goede voorbocht.
als je een ander tandwiel (bv 15) steekt vooraan dan zal je minder toeren maken en zal je topsnelheid een beetje hoger liggen,
dit rijdt aangenamer op de weg. tandwiel kost tussen de 10 à 15 euro.
verwacht wel geen wonderen van de demper.
een volledige lijn is over het algemeen beter dan enkel de demper, maar de z400 heeft wel een redelijk goede voorbocht.
als je een ander tandwiel (bv 15) steekt vooraan dan zal je minder toeren maken en zal je topsnelheid een beetje hoger liggen,
dit rijdt aangenamer op de weg. tandwiel kost tussen de 10 à 15 euro.
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A new quad generation is born !
A new quad generation is born !
Re: Leovinci demper LTZ 400 goed of niet?
Hey,
heb mijn tandwielen reeds al vervangen.
Heb van voor 15 en vanachter achter 38 steken.
Heb er na het werk eens keertje mee gereden.
Moet zeggen geluid is heerijk.
qwa rijden is hij nu toch wel iets heviger.
Maar wat ik wel niet normaal vond is bij het lossen van de gas en optrekken van de gas dat hij enorm knalt in de uitlaat.
Denk verbranding van de benzine in de uitlaat omdat hij te veel benzine krijgt denk ik.
Dus zou ik hem te rijk hebben afgesteld?
of kan dit geen kwaad?
groetjes.
heb mijn tandwielen reeds al vervangen.
Heb van voor 15 en vanachter achter 38 steken.
Heb er na het werk eens keertje mee gereden.
Moet zeggen geluid is heerijk.
qwa rijden is hij nu toch wel iets heviger.
Maar wat ik wel niet normaal vond is bij het lossen van de gas en optrekken van de gas dat hij enorm knalt in de uitlaat.
Denk verbranding van de benzine in de uitlaat omdat hij te veel benzine krijgt denk ik.
Dus zou ik hem te rijk hebben afgesteld?
of kan dit geen kwaad?
groetjes.
Re: Leovinci demper LTZ 400 goed of niet?
hij staat idd te rijk als hij niet te overdreven rijk staat kan dat normaal gezien geen kwaad
Re: Leovinci demper LTZ 400 goed of niet?
Hoe kan je dan zien als hij niet te rijk staat?
Aan de bougie wss?
Greetz
Aan de bougie wss?
Greetz
Re: Leovinci demper LTZ 400 goed of niet?
ja en nee aan een 4 takt kan je het niet altijd duidelijk zien aan de bougie
je kan het zo zien maar er zijn andere manieren om het te zien
als hij te echt te rijk staat gaat hij nie zo goed
neem je luchtfilterdeksel eens af en rij zo dan zie je wel wat het geeft
je kan het zo zien maar er zijn andere manieren om het te zien
als hij te echt te rijk staat gaat hij nie zo goed
neem je luchtfilterdeksel eens af en rij zo dan zie je wel wat het geeft