Koppelingsklok Honda TRX 450ER (2006)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Peter trx
Toeschouwer
Toeschouwer

Koppelingsklok Honda TRX 450ER (2006)

Bericht door Peter trx »

Hulp gevraagd:

Tijdens een controle van mijn koppeling heb ik het volgende opgemerkt.
Het metalen tandwiel dat bevestigd is op de aluminium koppelingsklok (buitenste klok) door middel van klinkbouten is losgekomen en daarom is er wat speling gekomen op de koppelingsklok.
Hoe kan ik dit het beste maken?ik heb al geprobeerd om de klinkbouten bij te kloppen maar zonder succes(of misschien moet ik harder kloppen).
Een nieuwe koppelingsklok kost orgineel +- 465€ maar denk wel dat dit euvel zelf te maken is.
Een idee is om locktide te gebruiken om deze spelling op te vangen , maar weet niet of dit een goed idee is.
Wie heeft hier ervaring mee?

Als je een klok van bv: hinson koopt, zit hier dan al het tandwiel aan bevestigd of dien je deze klinkbouten dan te verwijderen en het tandwiel terug te monteren op de nieuwe koppelingsklok?
Quadzillaboy
Quadrunner
Quadrunner

Re: Koppelingsklok Honda TRX 450ER (2006)

Bericht door Quadzillaboy »

Ik heb in mijn trx een hinson klok gezet. Je moet het originele tandwiel terug gebruiken. De klinkbouten waar die nu bij vast staan moet je weg boren en met de hinsonklok zijn bouten die je moet vastzetten met locktide.
Een hinsonklok kost +-250€, als je wat zoek op ebay vind je ze nog goedkoper
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
Peter trx
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Koppelingsklok Honda TRX 450ER (2006)

Bericht door Peter trx »

Quadzillaboy schreef:Ik heb in mijn trx een hinson klok gezet. Je moet het originele tandwiel terug gebruiken. De klinkbouten waar die nu bij vast staan moet je weg boren en met de hinsonklok zijn bouten die je moet vastzetten met locktide.
Een hinsonklok kost +-250€, als je wat zoek op ebay vind je ze nog goedkoper
bedankt voor je info Quadzillaboy. ik heb bouten uitgeboord en klok vervangen.Dit was inderdaad de beste oplossing.
Plaats reactie