Toen ik het acceleratiepompje controleerde zag ik dat het telkens een straal benzine spuit tegen de wand beneden enkele centimeters verder. Eigenlijk tegen een opstandje wat verder waar de diameter iets kleiner wordt.
Daar ontstaat er dan een plasje benzine.
Ik veronderstel dat dit niet echt de bedoeling kan zijn? Ik heb geprobeerd het spuitertje voorzichtig te veranderen met een bektang maar dat lukt niet; ik wil het ook niet kapot helpen...
Zou ik hierdoor verlies hebben aan vermogen/reactiesnelheid van de motor?
Moet het pompje normaal tegen de naald spuiten?
Hoe regel ik dat?
merci
FCR 39: richting acceleratiepomp
Re: FCR 39: richting acceleratiepomp
spuitertje kan je niet richten en moet ook niet tegen de naald spuiten
iets vroeger of later kan je stellen achter de deksel waar ook je gaskabel vast zit
een klein schroefje met een veer
iets vroeger of later kan je stellen achter de deksel waar ook je gaskabel vast zit
een klein schroefje met een veer
never drive faster then your angel can fly
Re: FCR 39: richting acceleratiepomp
bedankt voor je reactie.
Dus is alles normaal qua richting...
Dus is alles normaal qua richting...
KFX540
Re: FCR 39: richting acceleratiepomp
Bij de TM reeks van Mikuni moet je dit wel regelen.
"It is important that the nozzle’s direction be correctly
set. The nozzle is held in position by the friction
of its O-ring seal and can be turned quite easily with a
pair of long nosed pliers. Rotate the nozzle until the fuel
stream strikes the needle. This ensures an even distribution
of fuel between the front and rear cylinders. Nozzle adjustment
should be made with the engine stopped and with a
minimum of pump strokes to avoid flooding."
"It is important that the nozzle’s direction be correctly
set. The nozzle is held in position by the friction
of its O-ring seal and can be turned quite easily with a
pair of long nosed pliers. Rotate the nozzle until the fuel
stream strikes the needle. This ensures an even distribution
of fuel between the front and rear cylinders. Nozzle adjustment
should be made with the engine stopped and with a
minimum of pump strokes to avoid flooding."
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Re: FCR 39: richting acceleratiepomp
Heb hiervoor een tm 36 gehad. Daarmee dat ik het raar vond dat de fcr zo "verkeerd" spoot en niet te regelen was...
KFX540