Broeders,
22*7-10 en 22*10-10, hier is't om te doen. Ben ik eigenlijk volledig gebonden aan deze bandenmaten of heb ik een beetje speling. Wat betreft de velgenmaat niet maar kan de flank iets hoger ??? En de breedte ???
Is eigenlijk vooral voor off-road. On-road is meer een noodzakelijk kwaad voor mij.
Niet allemaal tegelijk aub,
Grtz
nieuwe banden mxu 300, iemand voorstelletje
-
- Quadracer
Re: nieuwe banden mxu 300, iemand voorstelletje
22 is de hoogte van de band 10 de breedte en 10 de velg maat.
22 is de hoogte van de band 7 de breedte en 10 de velg maat .
je bent niet gebonden aan de hoogte van de band de breedte hangt af van vooraan en achteraan waar de band moet komen je kan bvb. vooraan een 8 breed steken en maar 20 hoog nemen.
achteraa kan je ongeveer tot 12 breed gaan en 20 hoog nemen maar hoe lager je band hoe minder bodemspeling je krijgten je hebt verschillende profielen van het loopvlak.
de prijs hangt ook af van welk merk en type band je neemt.
grtz jelle
22 is de hoogte van de band 7 de breedte en 10 de velg maat .
je bent niet gebonden aan de hoogte van de band de breedte hangt af van vooraan en achteraan waar de band moet komen je kan bvb. vooraan een 8 breed steken en maar 20 hoog nemen.
achteraa kan je ongeveer tot 12 breed gaan en 20 hoog nemen maar hoe lager je band hoe minder bodemspeling je krijgten je hebt verschillende profielen van het loopvlak.
de prijs hangt ook af van welk merk en type band je neemt.
grtz jelle
raptor 660 power
-
- Quadrunner
k'zou bij de originele maat blijven aangezien zo'n 300 niet overdreven veel power heeft. hij zal beter rijden met de originele maat. the paddock in kluisbergen heeft een MXU 300 in demo staan waar andere velgen en banden op zitten. voor meer info : http://www.rent-a-quad.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- cyberdrone
- Quadracer
Ik zou ook inderdaad bij de originele maten blijven, op mijn KQ450 ben ik ook een maatje hoger gegaan, en voel dit in het koppel, het nam dadelijk wat trekkracht weg. Je neemt beter een band met wat beter off-road profiel idv een grotere maat.
Voor de big-bore quads (700cc en +) is dit niet echt een probleem.. voor ons middelmaatjes dus wel ..
Voor de big-bore quads (700cc en +) is dit niet echt een probleem.. voor ons middelmaatjes dus wel ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
-
- Easy Quadrider
wel, ik krijg zo ook de indruk dat het een moeilijke maat is. Mss terug kenda pathfinder, staat er nu op...