Gasvering vraagje

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
kees
Quadrunner
Quadrunner

Gasvering vraagje

Bericht door kees »

Ey,

Op mijn rap 09 versie heb ik gasvering die jezelf kan stellen door een schroef naar S (soft) of H (hard) te draaien.
Alleen overal staan punten ingeslagen bij de 2 voor veren en de ene achterveer. Omdat ik wat zwaarder ben wil ik dat graag stellen. Alleen achter... Alleen moet ik als ik bijv naar H draai, zorgen dat die 2 geslagen punten weer tegenover elkaar staan of maakt dat helemaal niks uit? Wat ik uit de handleiding begrijp (ben niet goed in engels) moet je zorgen dat ze weer gelijk staan. Alleen dan moet ik zeker 8clicks naar H toe maken en dat lijkt mij vreemd. Graag bevestiging van mensen die het zeker weten.

Gr Kees.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
B j o r n
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Gasvering vraagje

Bericht door B j o r n »

indien je wat zwaarder bent moet je de veerspanning verhogen dit doe je met die 2 ringen bovenaan de achter veer "de sach"
zachter of harder zetten van je veren heeft te maken met het type parcour je rijd . Zijn er hoge sprongen mag je hem niet te zacht zetten dat je veren niet dicht slaan . Veel kippen niet te hard dat de vering deze goed kan verwerken
het zelfde met je rebount veel kippen moet je rebount wat vlugger staan dat de veer terug vlugger in positie staat ( dit is dat vijsje onderaan je schokdemper )

alles is een persoonlijke keuze en veel testen

groetjes Bjorn
www.demoorverkens.net

LTR450
Raptor 700
Plaats reactie