Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
adlyRocky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Bericht door adlyRocky »

Na veel research gedaan in het forum kwam ik toch leuke verhalen tegen :mrgreen:

Dat de raptor 700 injectie de predator 500 keihard voorbij gaat toch mischien teveel yamaha fans
hier denk ik :lol: Nou ik heb op beide gereden mijn maat heeft een raptor 700 special edition
van 2009 als nieuw is dat ding maar is niet vooruit te branden in zijn eerste paar versnellingen. :D
De predator neem gelijk de leiding tot de 5 versnelling de raptor loopt op de snelweg met 3-5 km hogere
top snelheid de predator wil wel harder maar komt in zijn begrenzer.

De Raptor 700 09 heeft 46pk fabriek japan
Predator 500 06 heeft 45pk Fabriek Usa

Tandwiel verhoudingen zijn gelijk van beide quads

Schokbrekers van Raptor 700 zijn licht instelbaar
Schokbrekers van de predator zijn voleding instelbaar

De voorwiel basis is korter dan achter bij de raptor 700 dit maakt op 2 wiellen rijden moeilijker op zijn kant.
De predator heeft gelijke wielbasis met achter dit maakt op 2 wielen rijden makkelijk op zijn kant.

De orginele achterverlichting vervalt bij raptor 700 en wordt een 2de achterlicht geplaats voor goedkeuring waarschijnlij
Het 2 achterlicht wat op de raptor 700 zit is standaard bij de predator te vinden. Bij verwijderen van het achterlicht van de raptor komt men bij het mooie led licht.

De gashandel van de raptor 700 is een simpel gasheveltje van metaal wat op de goedkope quads meestal te vinden is alleen gaskabel en klaar.
De predator heeft een luxe gashandel van plastic in plaats van metaal bij de raptor dit kan mischien koudt aanvoelen metaal
ook heeft de predator een sensor als het gas blijft hangen en het handeltje is terug slaat de motor uit beveiliging.

Het zadel van de raptor 700 is korter dan de polaris predator als met met 2 personen rijden heeft de predator het meest zitvlak. Bij de raptor zit men meer achter op de machine bij de predator kan met meer in het midden zitten.

Olie expansie vat is bij raptor 700 van metaal enbij de predator van kunstof.

De raptor 700 heeft iets betere opberg ruimte dan de predator geen heeft

De teller van de raptor 700 is precies dan de predator geeft 10 -15 km teveel aan

De demper van de 700 is zeer mooi en afgewerkt De predator laat hier toch een steekje vallen.

Als je meer weetjes heb zet het maar neer.
Linhai 260 Black Forest Edition and Polaris Predator 500
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Bericht door AdlyRS »

nou je wilt hier dus je polaris mee prijzen

:applaus:
Mijn extra grote KittyCat
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

AdlyRS schreef:nou je wilt hier dus je polaris mee prijzen

:applaus:
:lol: das een goeie!
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
adlyRocky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door adlyRocky »

Nou zag ik gewoon veel dingen hier op het forum waar je predator mee kan vergelijken ik zal zeggen met een raptor 700

Voor de meeste die geen van beide quads heeft gereden kan met hier een lijstje zien met de verschillen :roll:
En mischien een doorslag geven ik heb beide quads gereden en doe dat nog steeds.

Adly70cc,barossa 170cc,barossa 250cc,linhai260cc,yamaha grizzly 660cc ,700cc,polaris pred 500cc,Yamaha raptor700cc
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door L.D. »

De gashandel van de raptor 700 is een simpel gasheveltje van metaal wat op de goedkope quads meestal te vinden is alleen gaskabel en klaar.
De predator heeft een luxe gashandel van plastic in plaats van metaal bij de raptor dit kan mischien koudt aanvoelen metaal
Waauw, luxe plastic, netjes zeg, vele malen sterker als metaal. En veel duurder.
ook heeft de predator een sensor als het gas blijft hangen en het handeltje is terug slaat de motor uit beveiliging
Daar heeft yamaha een zeer goede oplossing voor, het rode knopje waardoor je de ontsteking stopt.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ik ben met je eens dat er hier heel veel yamaha fans zijn :D, al blijf ik realistisch en zeg dat yamaha niet het perfecte merk is!

Ik heb weinig ervaring met de predator (wel redelijk veel met de raptor), maar ik wil toch mijn mening geven over een aantal punten...

Door het geringe pk verschil is er weinig snelheidsverschil tussen de beide quads. Quads moeten steeds milieuvriendelijker worden, daarom is de raptor wat meer geknepen :verymad:

De vering van de raptor is volledig instelbaar volgens yamaha, drievoudig.
De voorwiel basis is korter dan achter bij de raptor 700 dit maakt op 2 wiellen rijden moeilijker op zijn kant.
De predator heeft gelijke wielbasis met achter dit maakt op 2 wielen rijden makkelijk op zijn kant.
Je bedoeld toch dat de raptor (van buitenkant wiel tot buitenkant wiel gemeten) aan de voorkant smaller is dan achter?
De orginele achterverlichting vervalt bij raptor 700 en wordt een 2de achterlicht geplaats voor goedkeuring waarschijnlij
Het 2 achterlicht wat op de raptor 700 zit is standaard bij de predator te vinden. Bij verwijderen van het achterlicht van de raptor komt men bij het mooie led licht.
In nederland gebeurt dit niet, in belgië is het vaak vrij makkelijk om het originele achterlicht terug te zetten.
ook heeft de predator een sensor als het gas blijft hangen en het handeltje is terug slaat de motor uit beveiliging.
Yamaha heeft het TORS-systeem, dit doet hetzelfde

Correct me if I'm wrong ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
adlyRocky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door adlyRocky »

De Vering is niet voledig instelbaar dan had het een schroefset geweest moeten zijn.

Klopt de voorwielen staan iets smaller.

Daar heeft yamaha een zeer goede oplossing voor, het rode knopje waardoor je de ontsteking stopt.

Maar als je gas vol blijft hangen heb je niets meer aan dat rode knopje dan lig jij alang in de berm. :quad:
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door L.D. »

adlyRocky schreef: Maar als je gas vol blijft hangen heb je niets meer aan dat rode knopje dan lig jij alang in de berm.
Een niet-zo-snuggere, onervaren bestuurder zou dat kunnen voorhebben, maar ik meen me te herinneren dat je met je linker hand een hendel kunt bedienen en die hier de ambriage wordt genoemd.
Komt nog eens bij dat Boncari beweert dat Yam hetzelfde systeem heeft.
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Of je knijpt je koppeling in :lol:
En remt dan en zet dan de motor uit :buig:
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Een automaat heeft geen koppeling :afgestudeerd:
viewtopic.php?f=8&t=11268" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

adlyRocky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door adlyRocky »

Ja jullie kunnen voorspellen als in de winter je gas blijft hangen als het spek glad is,

Als je net de boch in komt met 100 km per uur en je gas blijft hangen dan heeft dat maar een seconden
nodig voor je eraf licht.

Maar volgens mijn rijden jullie niet zo hard op de baan klinkt meer is mietjes rij gedrag :lol:
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Nee een kneus die niet eens de koppeling kan induwen wanneer het gas blijft haken?
Tevens zijn de predator en raptor allebij Schakel quads. Dus dan praten we ook over schakelen en niet een automaat.
Sleutel omdraaien en klaar....

Je gaat toch geen bocht met 100 nemen en dan plots flink remmen? Zo iets heet inzicht hebben.
Je rijdt toch ook niet met 40 door een 30 buurt en er allemaal straatjes zijn waar je geen overzicht hebt?
Dat is gewoon dom!
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door L.D. »

Volledig mee eens quad-racerrr, en zeker niet in de winter . . .
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door L.D. »

@ adlyRocky,
je hebt blijkbaar een predator maar hebt een avatar van een Yam YFZ?
droom je stiekem over een yamaha en wil je je predator inruilen? :lol:
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

L.D. schreef:@ adlyRocky,
je hebt blijkbaar een predator maar hebt een avatar van een Yam YFZ?
droom je stiekem over een yamaha en wil je je predator inruilen? :lol:
De quad van de avater is een hsun (raptor look) ;)

Plaats reactie