Deze stoppels zijn vlijmscherp afgesneden door de maisdorser...kan je daar zomaar overheen rijden. Iemand ervaring ?

Ik heb een yamaha big bear 250 gehad. Dat is een erg goede machine, ik ben er zelfs mee aan het crossen en springen geweest! En de quad is nooit echt kapot geweest! Op iedere quad schakel je met de voet. Bij de big-bear hoef je alleen het gas los te laten en te schakelen, bij de meeste quads moet je ook nog een koppeling gebruiken. Dit heeft als nadeel dat de big-bear weleens slecht wel opschakelen als die slipt en het kan gebeuren (op heeeel hobbelig terrein) dat de quad uit de versnelling schiet.T-web schreef:Ik ga hier nu dagelijks over te voet met de hond, maar 't is de bedoeling dat ik daar binnenkort met de quad doorga samen met aanhanger met stro en water.
Ik heb geen zware quad nodig, ik dacht aan de yamaha big bear 250 (4x2) of een Kymco 300(4x2) en zelfs nu ik een offerte heb binnengekregen aan Articcat 400 (4x4)...dagelijks zou ik +/- 1 km rijden 'smorgens en 1 km 'savonds, niet meer !
Wat is eigenlijk 't verschil in luchtkoeling en waterkoeling, 't principe ken ik wel, maar kwestie als je deze stationair laat draaien? Een luchtkoeling heeft dat weer 't voordeel dat er geen water op moet, kan dus ook niet bevriezen.
't verbruik, zal ook wel schillen zekers tussen een 4x2 en een 4x4 ?
Wat met de wisselstukken, als je Kymco,of Arcticat koopt, hoelang wacht je dan niet op wisselstukken ,indien je deze zou nodig hebben.
Eigenlijk vind ik de Yamaha big-bear wel een goede machiene voormij, zijn daar ervaringen mee, hier op 't forum ?
Deze is geen automaat maar wel een vijf versnellingsbakje, betekent dan dat je dan schakeld met de voet zoals met een moto ?