dmc twin afterburner comp4 geplaatst
dmc twin afterburner comp4 geplaatst
Heb zojuist de dmc twin afterburner comp4 op mijne raptor gezet met ook k&n luchtfilter en dobeck fuel controller.
Ben toch redelijk geschrokken van het kabaal dat mijn ding nu maakt, schoon diep geluid maar ... kabaal kabaal kabaal...
Nu nog alleen die snelheidsbegrenzing zien uit te schakelen, heb 16/36 tandwielen liggen maar haal niet meer dan 121 uit hem, bij +-7000 toeren stopt hij gewoon en de acceleratie in 5e is ook een waanzinnig belachelijk groot verschil tov 4e.
Op raptorforum.com zag ik hoe je de ecu kan 'bypassen' door de licht blauwe kabel aan de plug te aarden en dit zou een redelijk verschil maken maar blijkbaar zou er ook ergens een plug met 3 kabels (waarvan ene paars is) zitten, die ontkoppelen zou een veel groter verschil maken. Heeft iemand daar ervaring mee en kan iemand mij ook zeggen waar ik die plug kan vinden?
Zal straks of morgen wat foto's van de uitlaat enzo plaatsen
Ben toch redelijk geschrokken van het kabaal dat mijn ding nu maakt, schoon diep geluid maar ... kabaal kabaal kabaal...
Nu nog alleen die snelheidsbegrenzing zien uit te schakelen, heb 16/36 tandwielen liggen maar haal niet meer dan 121 uit hem, bij +-7000 toeren stopt hij gewoon en de acceleratie in 5e is ook een waanzinnig belachelijk groot verschil tov 4e.
Op raptorforum.com zag ik hoe je de ecu kan 'bypassen' door de licht blauwe kabel aan de plug te aarden en dit zou een redelijk verschil maken maar blijkbaar zou er ook ergens een plug met 3 kabels (waarvan ene paars is) zitten, die ontkoppelen zou een veel groter verschil maken. Heeft iemand daar ervaring mee en kan iemand mij ook zeggen waar ik die plug kan vinden?
Re: dmc twin afterburner comp4 geplaatst
misschien een power commandor + een goede map ervoor?
Alleen de fuel controller is toch niet genoeg?
Alleen de fuel controller is toch niet genoeg?
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
fuel controller is hetzelfde princiepe als een powercommander dacht ik.
Het zorgt ook voor meer benzine toevoer.
Het is zelfs makkelijker af te stellen dan zo een PCM omdat je er geen mappen hoeft in te laden.
Ik kan fout zijn maar dit is wat toch wat erkende quad dealers mij ook zelf vertelde.
Greetz
Het zorgt ook voor meer benzine toevoer.
Het is zelfs makkelijker af te stellen dan zo een PCM omdat je er geen mappen hoeft in te laden.
Ik kan fout zijn maar dit is wat toch wat erkende quad dealers mij ook zelf vertelde.
Greetz
-
tjobbie
- Quadverslaafde

klopt, zorg wel dat je de accu loskoppeld als je dit doet.zati schreef:Heb zojuist de dmc twin afterburner comp4 op mijne raptor gezet met ook k&n luchtfilter en dobeck fuel controller.

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
ai ai, heb hetzelfde voor als gdog, ketting raakt de uitlaat.
Heeft er iemand een goede oplossing daarvoor die ik tegen volgende zondag kan realiseren zodat ik nog met de zomerrit mee kan. Heb al zo een ketting rolletje zitten bekijken maar dat lijkt mij niet lang mee te gaan.
- yamahakoppel
- Quad GOD

ik heb bij een maat van mij een extra bevestigingspunt aan de uitlaat gemaakt in de buurt van de ketting zodat de uitlaat hoger komt
ik spring anders dit weekend binnen om samen dit eens te bekijken
zie u straks wel op MSN
ik spring anders dit weekend binnen om samen dit eens te bekijken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
uitlaat blijkt toch nog in orde te komen met dank aan yamahakoppel. Gewoon bocht vooraan en demper wat los gehangen en dan terug vast gedraaid terwijl hij de uitlaat zo hoog mogelijk hield, zit nu bijna tegen het frame, achtervering wat harder zetten en het zal wel goed zijn.
- yamahakoppel
- Quad GOD

inderdaad veel kun je niet meer winnen nu of je moet de middenste uitlaatbuis iets inkorten zodat het stuk buis wat van de demper komt iets verder er opschuift en je dan nog paar mm kunt winnen in de hoogte van je ketting
maar zoals je hoogte nu is raakt hij enkel als hij door veert dus als je onderste regel schroef van je veer harder zet veert deze minder snel in en komt het wel goed
maar zoals je hoogte nu is raakt hij enkel als hij door veert dus als je onderste regel schroef van je veer harder zet veert deze minder snel in en komt het wel goed
Groetjes Kris
zou je een foto kunnen plaatsen van waar uw buis nu ongeveer passeert lans uw ketting ?
quad staat nu bij mijn zus, ga hem donderdag avond terug halen, zal dan een foto bezorgen.gdog schreef:zou je een foto kunnen plaatsen van waar uw buis nu ongeveer passeert lans uw ketting ?
Kan iemand mij vertellen als het aangeraden is de luchtfilter deksel er van af te laten of niet wanneer men een andere uitlaat en fuel controller heeft zitten?
denk dat het geen kwaad kan heb ik al horen zeggen maar zou ook graag nog eens duidelijk willen weten oe het eigenlijk zit 
- hardcorechaam
- Quadracer

- Contacteer:
kan geen kwaad als je niet door zand rijdt enzo 
ok, kan misschien geen kwaad maar is het aangeraden of beter hem er af te laten? Als het niets uitmaakt laat ik hem er liever op.
-
tjobbie
- Quadverslaafde

kan je rustig doen hoor, je rijd neem ik aan toch niet volop in de bagger.zati schreef:Kan iemand mij vertellen als het aangeraden is de luchtfilter deksel er van af te laten of niet wanneer men een andere uitlaat en fuel controller heeft zitten?

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves