Tikkent geluid uit raptor 660
-
GWD
- Quadfanaat

- Contacteer:
Tikkent geluid uit raptor 660
Hallo,
Ik was gisterenr even lekker aan het warmrijden op de raptor, en na een stoplicht sprintje met een motor kwam er opeens een tikkent geluid uit het blok. Tenminste het lijkt uiet het blok te komen, als ik gewoon de koppeling intrek of stationair gas geef dan hoor ik niks alleen tijdens het rijden, en ook nog alleen als ik aan het optrekken ben, bij constant rijden heb ik het maar af en toe.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn???
Ik was gisterenr even lekker aan het warmrijden op de raptor, en na een stoplicht sprintje met een motor kwam er opeens een tikkent geluid uit het blok. Tenminste het lijkt uiet het blok te komen, als ik gewoon de koppeling intrek of stationair gas geef dan hoor ik niks alleen tijdens het rijden, en ook nog alleen als ik aan het optrekken ben, bij constant rijden heb ik het maar af en toe.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn???
Loud pipes save lives! http://www.geldprijs.com
Re: Tikkent geluid uit raptor 660
Kijk eens of je tandwielen nog in orde zijn, bv. geen afgesleten of afgebroken tanden. Misschien slaat de ketting door.
Kijk ook even de spanning van je ketting na of die niet te los of vast zit.
Kijk ook even de spanning van je ketting na of die niet te los of vast zit.
kijk eens naar uw uitlaat 9 kansen op 10 is het jou ketting die tegen uw uitlaat zit
ik heb al hetzelvde probleem voorhad
ik heb al hetzelvde probleem voorhad
de uitlaat van een 660 zit toch aan de andere kant als de ketting ?
-
GWD
- Quadfanaat

- Contacteer:
de wat???Ardjuh schreef:kettingrol?
@Gdog
Barkers zijn outframe dus komt niet bij de ketting gelukkig
@johnbeton
Ketting zit wel vrij strak ansich maar heb het nog niet eerder gehoord eigenlijk pas sinds ik hem een keer goed doortrok
Ik zat zelf te denken aan de CAMSHAFT CHAIN, misschien dat daar speling op is gekomen / al zat, hij gaf soms wel een beetje een schok als ik optrek ... zou dat kunnen ??
even zakkie vragen heeft het volgens mij ook gehad was iets bij het blok dacht ik?????? was wel zo verholpen
-
GWD
- Quadfanaat

- Contacteer:
Kijk, zo verholpen klinkt mij als muziek in de oren .. veel beter dan... blok open, 50 piek nieuwe olie erin, 5 miljoen euro onderdelen bestellen, paar weken wachten, alles erin schroeven, alles weer afstellen etc.cor schreef:even zakkie vragen heeft het volgens mij ook gehad was iets bij het blok dacht ik?????? was wel zo verholpen
-
Ardjuh
- Quad Expert

Je hebt een ketting rol bij je frame onderin zitten volgens mij... als de lagers verrot zijn gaat deze ook
ratelen en tikken. Had zoiets pas ook... beginnen bij het zoeken naar de simpele dingen bij zoiets.
ratelen en tikken. Had zoiets pas ook... beginnen bij het zoeken naar de simpele dingen bij zoiets.
No Can't Do!
-
GWD
- Quadfanaat

- Contacteer:
Ardjuh schreef:Je hebt een ketting rol bij je frame onderin zitten volgens mij... als de lagers verrot zijn gaat deze ook
Dan moet ie dat dus ook doen als ik hem gewoon rondrij en de koppeling intrek ... ga ik dat morgen eens proberen ... laten we het hopen haha
maar is het voorste tandwiel nog ok ?
Volgens mij schiet gewoon je ketting af en toe door omdat er een of meerdere tanden van het tandwiel te fel of volledig versleten zijn.
Volgens mij schiet gewoon je ketting af en toe door omdat er een of meerdere tanden van het tandwiel te fel of volledig versleten zijn.
-
GWD
- Quadfanaat

- Contacteer:
JohnBeton schreef:maar is het voorste tandwiel nog ok ?
Ik trek morgen de ketting er even helemaal af, kon het niet zo goed zien in het donker, licht schijnt er net neit lekker op. Dat zou mooi zijn kan ik gelijk mn tandwiel vervangen
-
Ardjuh
- Quad Expert

Niet helemaal waar, als je onder het rijden koppeling in trekt zal die het misschien heeeel klein beetje doen, als je gas geeftGWD schreef:Dan moet ie dat dus ook doen als ik hem gewoon rondrij en de koppeling intrek ... ga ik dat morgen eens proberen ... laten we het hopen hahaArdjuh schreef:Je hebt een ketting rol bij je frame onderin zitten volgens mij... als de lagers verrot zijn gaat deze ook
is het stuk erger. Gewoon die rol is op zoeken en kijken hoeveel speling erop zit en hoe die eruit ziet.
Hoeveel spanning staat er op je ketting? Kan ook nog te slap staan waardoor die ook door kan gaan slippen... ?!
Ketting hoef je er niet af te halen overigens, gewoon kapje eraf halen dan kun je al vrij goed zien hoe je tandwielen er
aantoe zijn.
Neem aan dat je ketting nog wel gewoon "soepel" is? Zonder knikken? Smeer je je ketting wel is?
No Can't Do!
-
GWD
- Quadfanaat

- Contacteer:
Ardjuh schreef:Niet helemaal waar, als je onder het rijden koppeling in trekt zal die het misschien heeeel klein beetje doen, als je gas geeftGWD schreef:Dan moet ie dat dus ook doen als ik hem gewoon rondrij en de koppeling intrek ... ga ik dat morgen eens proberen ... laten we het hopen hahaArdjuh schreef:Je hebt een ketting rol bij je frame onderin zitten volgens mij... als de lagers verrot zijn gaat deze ook
is het stuk erger. Gewoon die rol is op zoeken en kijken hoeveel speling erop zit en hoe die eruit ziet.
Hoeveel spanning staat er op je ketting? Kan ook nog te slap staan waardoor die ook door kan gaan slippen... ?!
Ketting hoef je er niet af te halen overigens, gewoon kapje eraf halen dan kun je al vrij goed zien hoe je tandwielen er
aantoe zijn.
Neem aan dat je ketting nog wel gewoon "soepel" is? Zonder knikken? Smeer je je ketting wel is?
Hmm tandwielen zien er nog gloedje nieuw uit, ketting smeer ik na elke wasbeurd ... nooit dus
En die rol? Ik snap nog steeds niet wat jullie daar precies mee bedoelen? heeft niemand er een foto van ofzo???