Blaster sneller laten gaan
Blaster sneller laten gaan
Hallo,
Ik heb een Yamaha Blaster van 2004 die max. 100km/h rijdt. Dit is voor mij voldoende maar nu is mijn vraag hoe kan het dat mijn broer zijne Yamaha Blaster van 2006 met moeite maar 85km/h haalt. Hoe kunnen we dit eventueel verhogen zodat ze even snel gaan of sneller.
We hebben alle twee een andere uitlaat bocht + uitlaat die van mij heeft een rino en de quad van mijn broer heeft een doma op staan.
We hebben dezelfde luchtfilter steken van Twin Air.
Thx
Ik heb een Yamaha Blaster van 2004 die max. 100km/h rijdt. Dit is voor mij voldoende maar nu is mijn vraag hoe kan het dat mijn broer zijne Yamaha Blaster van 2006 met moeite maar 85km/h haalt. Hoe kunnen we dit eventueel verhogen zodat ze even snel gaan of sneller.
We hebben alle twee een andere uitlaat bocht + uitlaat die van mij heeft een rino en de quad van mijn broer heeft een doma op staan.
We hebben dezelfde luchtfilter steken van Twin Air.
Thx
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

Re: Blaster sneller laten gaan
hoi hebben jullie wel de zelfde achterbanden(hoogte) en de zelfde vertanding?
de stelschroef op je gas al eens nagekeken?
never drive faster then your angel can fly
ik heb Goldspeed Maxxis 20x11x8 op liggenbonzaiking schreef:hoi hebben jullie wel de zelfde achterbanden(hoogte) en de zelfde vertanding?
en mijn broer heeft Maxxis Razr 20x11x8 op liggen, we hebben alle twee de standaard vertanding opsteken
Ja die staan volledig open.mx jake schreef:de stelschroef op je gas al eens nagekeken?
-
quadrider1994
- Toeschouwer

ook de zelfden luchtfilter anders die ff schoonmaken mischien en mis gas kabel wat spannen
-
tjobbie
- Quadverslaafde

compessie van beiden al nagemeten?
beide wel ori. cilinders? koppen?
beide wel ori. cilinders? koppen?

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
thx voor de reacties!
De beide quads hebben dezelfde luchtfilter alle twee te samen vervangen en we gaan altijd samen rijden. De gas kabel ga ik eens nakijken daar heb ik niet aan gedacht.
Standaard cilinder koppen en nieuwe bougie's.
De compressie ga ik dit weekend nameten.
De beide quads hebben dezelfde luchtfilter alle twee te samen vervangen en we gaan altijd samen rijden. De gas kabel ga ik eens nakijken daar heb ik niet aan gedacht.
Standaard cilinder koppen en nieuwe bougie's.
De compressie ga ik dit weekend nameten.
ik heb de compressie gemeten van beide quads: mijne die 100km/h gaat heeft 8.2Kp/cm² of 120LBS
mijn broer zijne die max. 85km/h gaat heeft 7.9 Kp/cm² of 110LBS
DEZE METINGEN ZIJN GEDAAN TOEN DE MOTORS VOLLEDIG KOUD WAREN.
mijn broer zijne die max. 85km/h gaat heeft 7.9 Kp/cm² of 110LBS
DEZE METINGEN ZIJN GEDAAN TOEN DE MOTORS VOLLEDIG KOUD WAREN.
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

110 is wel een beetje aan de lage kant waneer is voor het laatst de zuiger vervangen??
-
tjobbie
- Quadverslaafde

ik weet niet wat de waardes horen te zijn maar je zou dan ong. een verhouding hebben van 6,5:1 wat volgens mij vrij weinig is.
maar aangezien de ander niet veel hoger zit denk ik eerlijk gezegdt niet dat dit de hoofdoorzaak is.
maar let op, ook al heb je 2 identieke voertuigen met dezelfde instellingen en slijtage, wil nog niet zeggen dat ze ook gelijk identiek lopen.
maar aangezien de ander niet veel hoger zit denk ik eerlijk gezegdt niet dat dit de hoofdoorzaak is.
maar let op, ook al heb je 2 identieke voertuigen met dezelfde instellingen en slijtage, wil nog niet zeggen dat ze ook gelijk identiek lopen.

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

bij een blaster adviseren ze zuiger vervangen onder 110 optimaal 120/130
ze hebben ook beide een andere uitlaat kan ook een aardig verschil geven
ze hebben ook beide een andere uitlaat kan ook een aardig verschil geven
-
tjobbie
- Quadverslaafde

ok. idd.
vooral bij een 2takt kan dat al veel verschil opleveren ja.
nou, andere zuiger(veren) erin, uitlaatje vervangen en gaan met dat ding.
je zou wel voor de gein is de uitlaten kunnen verwisselen om te kijken wat dit met jullie apparaten doet.
(en niet alleen de demper want dat heeft weinig nut
)
vooral bij een 2takt kan dat al veel verschil opleveren ja.
nou, andere zuiger(veren) erin, uitlaatje vervangen en gaan met dat ding.
je zou wel voor de gein is de uitlaten kunnen verwisselen om te kijken wat dit met jullie apparaten doet.
(en niet alleen de demper want dat heeft weinig nut

-
bonzaiking
- Pro Quadrider

lijkt mij een goed id 
-
tjobbie
- Quadverslaafde

ja toch, tis dat je zei dat ze 2 verschillende uitlaten hadden want ik had eroverheen gelezen.