450YFZ stottert
450YFZ stottert
Tijdens het rijden op de openbare weg houdt ie bij half gas in, slaat soms een vonkje over. Ik weet dat de quad meer gemaakt is om te crossen (hier merk je dan ook niets) maar ik vind het ook leuk om op de weg te rijden. Ik ben niet eerste eigenaar. De eerste eigenaar heeft de quad voorzien van een van Hasselt uitlaat, twin air luchtfilter kit, 190 sproeier, hpi cdi kast met dubbele curve en nokken as tandverstelling.
Recentelijk is de carburateur geheel gereinigd, sproeier verbeterd, bougie vernieuwd en de nokkenas in de orginele stand teruggezet. (deze was verzet voor meer koppel onderin). Helaas is de klacht nog steeds een beetje aanwezig, wel een stuk verbeterd. Volgens de QuadShop waar dit onderhoud is gedaan was dit een eigenschap van de yfz zeker bij de modificaties die zijn aangebracht. Inderdaad had de yfz die er toevallig stond maar ook gemodificeerd was hetzelde karakter.
Weet iemand of dit alles klopt en zo nee wat te doen behalve de modificaties teniet doen?

Recentelijk is de carburateur geheel gereinigd, sproeier verbeterd, bougie vernieuwd en de nokkenas in de orginele stand teruggezet. (deze was verzet voor meer koppel onderin). Helaas is de klacht nog steeds een beetje aanwezig, wel een stuk verbeterd. Volgens de QuadShop waar dit onderhoud is gedaan was dit een eigenschap van de yfz zeker bij de modificaties die zijn aangebracht. Inderdaad had de yfz die er toevallig stond maar ook gemodificeerd was hetzelde karakter.
Weet iemand of dit alles klopt en zo nee wat te doen behalve de modificaties teniet doen?
					Laatst gewijzigd door Boncari op di 07 jun, 2011 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Reden: Ook al is het een oud topic, toch verplaatst naar Werkplaats

Reden: Ook al is het een oud topic, toch verplaatst naar Werkplaats
Patrick die zijn quad bij laan moet binnenbrengen voor af te stellen bedoel je? Ja moet je zeker van hem aannemen dat het normaal is dat je ontsteking niet goed is als je quad getuned is, volkomen normaal hoor => NIET DUS. Kan je de oorzaak niet vertellen maar zou misschien je sproeier maat eens nakijken?
vriendelijke groet

vriendelijke groet
Yamaha yfz se
Raptor 700 se

Raptor 700 se
- 
				speedyke80
 - Easy Quadrider

- 
				No Limit W-tec
 - Quad GOD

- Contacteer:

Steek er eens een 178 sproeier in. Zal volgens mij al veel beter zijn.

www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team

Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Kan probleem zijn van de bougie.
Had vaak met opgevoerde brommers en scootes. Een keer bougie verzuipen of te nat, was die soms naar de klote. Had je weleens met afstellen.
Bougie ging dan op een bepaals toerental stotteren. Als je dan doortrekt was het ineens weg. Zag je ook heel goed op de testbank altijd.

Had vaak met opgevoerde brommers en scootes. Een keer bougie verzuipen of te nat, was die soms naar de klote. Had je weleens met afstellen.
Bougie ging dan op een bepaals toerental stotteren. Als je dan doortrekt was het ineens weg. Zag je ook heel goed op de testbank altijd.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk

Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Re: 450YFZ stottert
omdat je quad in het middengebied over begint te slaan, denk ik dat je de gasnaald hoger moet zetten (dus klipje lager) op 5 van een standaard naaldweteringa schreef:Tijdens het rijden op de openbare weg houdt ie bij half gas in, slaat soms een vonkje over. Ik weet dat de quad meer gemaakt is om te crossen (hier merk je dan ook niets) maar ik vind het ook leuk om op de weg te rijden. Ik ben niet eerste eigenaar. De eerste eigenaar heeft de quad voorzien van een van Hasselt uitlaat, twin air luchtfilter kit, 190 sproeier, hpi cdi kast met dubbele curve en nokken as tandverstelling.
(de naald is voor middengebied)
never drive faster then your angel can fly

De quadshop had de bougie net vernieuwd, sproeier enkel vanaf 182 naar boven uitgeprobeerd en de naald ongewijzigd gelaten. Dus vond ik de opmerking van de sproeier en de naald het meest voor de hand liggen.
De naald hielp helaas niets maar de sproeier wel! Op het moment dat ik bij 175 aanbeland was ging het stotteren over.
Dus bedankt voor alle hulp.

De naald hielp helaas niets maar de sproeier wel! Op het moment dat ik bij 175 aanbeland was ging het stotteren over.
Dus bedankt voor alle hulp.
- 
				yamaha yfz 450
 - Toeschouwer

hallo
weet iemand wat voor sproeier er in moet
ik had een handgemaakt race uitlaat en daar zat sproeier 177 in
nu heb ik de orgineele uiltaat er onder wel met de demper er uit
en zit nu sproeier 144 in .
maar als ik in een keer gas geef komen er soms een steek vlam uit
en ik heb me laten vertellen dat hij dan te veel benzine krijgt
wie weet er wat meer ??
gr

weet iemand wat voor sproeier er in moet
ik had een handgemaakt race uitlaat en daar zat sproeier 177 in
nu heb ik de orgineele uiltaat er onder wel met de demper er uit
en zit nu sproeier 144 in .
maar als ik in een keer gas geef komen er soms een steek vlam uit
en ik heb me laten vertellen dat hij dan te veel benzine krijgt
wie weet er wat meer ??
gr
Maak een eigen topic als je dat nog niet gedaan had, want dit is een topic van 2006  

Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding

BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
sproeier 177 en 144 bestaan niet
158 is standaard
dus je rijdt nu armer dan standaard
ik weet dat brandstof duur, is maar dit is niet de oplossing om zuinig te rijden

158 is standaard
dus je rijdt nu armer dan standaard
ik weet dat brandstof duur, is maar dit is niet de oplossing om zuinig te rijden
never drive faster then your angel can fly