raptor 700 voor beginner ?
raptor 700 voor beginner ?
goeden avond ik ben nieuw hier
nu heb ik me weer iets geks in me hoofd gehaald... ik wil een quad en het liefst gelijk een dikke 700
(waarom een 700?) nou ik wil altijd het grootste en snelste ik ben zo iegenwijs ja.
ik heb dit met alles koop ik een auto dan wil ik gelijk een M3 of een gti ga ik karten wil ik perse een dikke 125cc schakel
maar nu heb ik al wat op forum gelezen maar zit tog nog mt wat vraagjes.
hoe zit het met het onderhoud van een 700 ?(gaan ze snel stuk en als ze stuk gaan dure reparaties?)
hoe zit het met de waarde (zijn ze gemakkelijk teverkopen en zijn ze redelijk waarde vast?)
en is hier ook goed mee terijden in dagelijks verkeer (woon-werk) ook als het regend enzo?
dit zijn iegelijk nog de vragen die ik niet op het forum heb kunnen vinden
de rest heb ik wel op deze wijze informatiebank gevonden hehe
mvg kenneth
nu heb ik me weer iets geks in me hoofd gehaald... ik wil een quad en het liefst gelijk een dikke 700
(waarom een 700?) nou ik wil altijd het grootste en snelste ik ben zo iegenwijs ja.
ik heb dit met alles koop ik een auto dan wil ik gelijk een M3 of een gti ga ik karten wil ik perse een dikke 125cc schakel
maar nu heb ik al wat op forum gelezen maar zit tog nog mt wat vraagjes.
hoe zit het met het onderhoud van een 700 ?(gaan ze snel stuk en als ze stuk gaan dure reparaties?)
hoe zit het met de waarde (zijn ze gemakkelijk teverkopen en zijn ze redelijk waarde vast?)
en is hier ook goed mee terijden in dagelijks verkeer (woon-werk) ook als het regend enzo?
dit zijn iegelijk nog de vragen die ik niet op het forum heb kunnen vinden
de rest heb ik wel op deze wijze informatiebank gevonden hehe
mvg kenneth
- Jason McCoy
- Quad GOD

Re: raptor 700 voor beginner ?
Zo te horen ben je nogal een eendagsvlieg?
Maar staat zoveel op dit forum, gebruik de search functie eens. Je zegt dat je dit al hebt gedaan maar dan heb je niet goed gezocht.....
Maar staat zoveel op dit forum, gebruik de search functie eens. Je zegt dat je dit al hebt gedaan maar dan heb je niet goed gezocht.....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Hey
Inderdaad goed gezien
Maar al mijn keuzes zijn van vantevoren goed overwogen
Maar ik heb wel verschillende dingen gevonden kwa onderhoud
Maar niet egt de antwoorden gevonden waar ik naar opzoek ben
Heb bijvoorbeeld wel gelezen dat een 700 minder onderhoud nodig heeft dan een yfz450 maar dan weet ik nog niet is dat 1 x in het jaar of 1x per kwartaal ong enz enz
Ook zag ik ergens staan nieuwe zuiger om de 60uur maar ik die zelfde post stond dat hij 500-600uur met een zuiger had gedaan das nogal een verschil
Inderdaad goed gezien
Maar al mijn keuzes zijn van vantevoren goed overwogen
Maar ik heb wel verschillende dingen gevonden kwa onderhoud
Maar niet egt de antwoorden gevonden waar ik naar opzoek ben
Heb bijvoorbeeld wel gelezen dat een 700 minder onderhoud nodig heeft dan een yfz450 maar dan weet ik nog niet is dat 1 x in het jaar of 1x per kwartaal ong enz enz
Ook zag ik ergens staan nieuwe zuiger om de 60uur maar ik die zelfde post stond dat hij 500-600uur met een zuiger had gedaan das nogal een verschil
Het is dan ook geen exacte wetenschap he.
Als stelregel kun je wel aanhouden dat de vaste kosten van een quad lager liggen dan een auto (belasting en verzekering) maar dat de variabele kosten hoger liggen. Wat dit uiteindelijk betekent hangt onder andere af van hoe jij hem gaat gebruiken en in welke staat de quad verkeerde toen je hem kocht.
Als ik naar me zelf kijken dan rij ik vooral op de zomeravonden en in de weekenden, maak misschien 2000 kilometer per jaar. Aan onderhoud kost me dat circa 500-600 euro per jaar omdat ik het uitbesteed en de quad in goede staat wil houden. Aan kleine verbeteringen (nieuw dashboardje, lichten aanpassen, handkappen, achteruitversnelling en contactslot verplaatsen, etc.) ben ik ook nog eens een paar honderd euro per jaar kwijt. Mijn wegbanden en velgen daarentegen hebben me ooit 550 euro gekost en zitten nu al op de derde quad met nog steeds voldoende profiel.
Verdere kosten die ik aan deze quad gemaakt heb zijn circa 8000 euro aanschaf, 1000 euro voor uitlaat, computer en inlaat, 150 euro voor afstellen op de rollenbank. En toen mijn achteraslagers stuk waren bleek het hele lagerhuis kapto te zijn, kostte me ongeveer 300 euro.
Hoop dat dit je een beetje een idee geeft van de kosten.
Als ik naar me zelf kijken dan rij ik vooral op de zomeravonden en in de weekenden, maak misschien 2000 kilometer per jaar. Aan onderhoud kost me dat circa 500-600 euro per jaar omdat ik het uitbesteed en de quad in goede staat wil houden. Aan kleine verbeteringen (nieuw dashboardje, lichten aanpassen, handkappen, achteruitversnelling en contactslot verplaatsen, etc.) ben ik ook nog eens een paar honderd euro per jaar kwijt. Mijn wegbanden en velgen daarentegen hebben me ooit 550 euro gekost en zitten nu al op de derde quad met nog steeds voldoende profiel.
Verdere kosten die ik aan deze quad gemaakt heb zijn circa 8000 euro aanschaf, 1000 euro voor uitlaat, computer en inlaat, 150 euro voor afstellen op de rollenbank. En toen mijn achteraslagers stuk waren bleek het hele lagerhuis kapto te zijn, kostte me ongeveer 300 euro.
Hoop dat dit je een beetje een idee geeft van de kosten.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD

Dit jaar groot onderhoud gedaan en big 3 geplaatst. Kosten 2500.....
Ofwel ligt inderdaad aan je rijstijl en hoe en wat je er aan doet.
Ofwel ligt inderdaad aan je rijstijl en hoe en wat je er aan doet.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
xScorxPiusx
- Quadrider

Er zijn GEEN echt vaste kosten op wegenbelasting enz na.
Het ligt eraan, ga je 1 X in de maand, of elke week 10 uur op me quadje.
Waarom kopen mensen de yfz 450? goedkoper, onderdeeltjes wat goedkoper en benzine kosten wat lager, aanschafprijs.
Soms koop je een nieuwe voor bijv 10000 en je wilt het standaard houden kan je wel 2 jaar zonder echte kosten. Op olie benzine enz na.
Het beste (NIET aangeraden) onderhoud kan je telkens na een rit doen, zal veel geld besparen omdat je uptodate bent op je quad.Dus zie je het scheurtje voor de krak.
En zolang je een GOED merk heb, hou je de waarde wel hoor.
Het ligt eraan, ga je 1 X in de maand, of elke week 10 uur op me quadje.
Waarom kopen mensen de yfz 450? goedkoper, onderdeeltjes wat goedkoper en benzine kosten wat lager, aanschafprijs.
Soms koop je een nieuwe voor bijv 10000 en je wilt het standaard houden kan je wel 2 jaar zonder echte kosten. Op olie benzine enz na.
Het beste (NIET aangeraden) onderhoud kan je telkens na een rit doen, zal veel geld besparen omdat je uptodate bent op je quad.Dus zie je het scheurtje voor de krak.
En zolang je een GOED merk heb, hou je de waarde wel hoor.
"Minis are for girls"
- Robby Gordon.
- Robby Gordon.
- Jason McCoy
- Quad GOD

Na elke rit onderhoud doen??
Dat lijkt me onzin. Ja de boel beetje schoonhouden.
Maar telkens dingen onderhouden, losschroeven en die onzin is echt overbodig. Het enige wat je bereikt is dat je je quad versleuteld. Dingen stuk maakt.
Dat lijkt me onzin. Ja de boel beetje schoonhouden.
Maar telkens dingen onderhouden, losschroeven en die onzin is echt overbodig. Het enige wat je bereikt is dat je je quad versleuteld. Dingen stuk maakt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD

ik reed vroeger 1000km per maand soms zelfs 1200km op een maand als je dan kijkt wat hem in verbruik verzekering onderhoud en slijtage kost, zat ik aan gemiddeld +- 300€ per maand waarvan de helft al brandstof. verbruik 8L/100km dus 80 tot 100 L benzine toen koste hem gelukkig wat minder dan nu
blijft dan nog 150€ voor onderhoud, verzekering, taks en slijtage over per maand. om de 2 maand smering (2500km ) +-370€ taks en verzekering das 31€ per maand. stel banden op een jaar 10.000 km en ze waren ver op 80à90€ voor een bandje en dan opleggen en oude band daar laten enz pak ruw weg 100€ das 400€ aan banden per jaar of 30€ per maand
een stel tandwielen en ketting 150€ of 12.5€ per maand
als ik dan zeg dat mijn quad mijn eerste jaar 3600€ heeft gekost aan verbruik, verzekering en onderhoud, had een goei 10.000 km dus 0.36€ /km of te wel 14,52 oude belgische frank de KM
op 32.000km nieuwe piston en kleppen +-700€ das ook 0.02€ de km
en dan zwijgen we nog over aankoop prijs nieuw en 2 jaar later krijg je nog maar de helft terug als je hem verkoopt
ga stoppen met tellen
blijft dan nog 150€ voor onderhoud, verzekering, taks en slijtage over per maand. om de 2 maand smering (2500km ) +-370€ taks en verzekering das 31€ per maand. stel banden op een jaar 10.000 km en ze waren ver op 80à90€ voor een bandje en dan opleggen en oude band daar laten enz pak ruw weg 100€ das 400€ aan banden per jaar of 30€ per maand
een stel tandwielen en ketting 150€ of 12.5€ per maand
als ik dan zeg dat mijn quad mijn eerste jaar 3600€ heeft gekost aan verbruik, verzekering en onderhoud, had een goei 10.000 km dus 0.36€ /km of te wel 14,52 oude belgische frank de KM
op 32.000km nieuwe piston en kleppen +-700€ das ook 0.02€ de km
en dan zwijgen we nog over aankoop prijs nieuw en 2 jaar later krijg je nog maar de helft terug als je hem verkoopt
ga stoppen met tellen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Contacteer:
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . 
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
- Jason McCoy
- Quad GOD

Dat is wel zo maar je moet ook wel reeel blijven en gratis rijden zit er niet in.
Maar is met een auto t zelfde. Koop een nieuwe kleine auto dan kost dat 10000 euro.
Rij je er 2 jaar mee dan zit ik op 150000km en moet er weer een nieuwe komen, de oude is dan ook geen ruk meer waard dus tja. Kost allemaal geld he
Maar is met een auto t zelfde. Koop een nieuwe kleine auto dan kost dat 10000 euro.
Rij je er 2 jaar mee dan zit ik op 150000km en moet er weer een nieuwe komen, de oude is dan ook geen ruk meer waard dus tja. Kost allemaal geld he
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Kijk hier kan ik wat mee.. !!
Nu kan ik een beetje een kosteplaatje maken
Onderhoud vind ik nogal mee vallen
Maar mijn grootse probleem is ..
Als ik op marktplaats kijk zie ik de meest zo rond de 6000-7500€ wat op zich in mijn buget valt maarrrr. Ik zie dat de gemiddeld egt lang tekoop staan.. Is er zo slegt vanaf tekomen( zonder egt abnormaal onder de prijs tezitten?
Want zoals geZegt ik ben een soort eendagsvlieg en wil alles uitproberen dus zo ook een dikke raptor
Maar wel de spullen netjes onderhouden en gebruiken.. Maar als ik na de zomer volledig gewend ben aan de quad ik waarschijnlijk iets anders wil en heb geen zin om dan de raptor niet weg tekrijgen of er na een jaar gebruik dan een dikke 1000 voor minder terug krijg
Mvg kenneth
Nu kan ik een beetje een kosteplaatje maken
Onderhoud vind ik nogal mee vallen
Maar mijn grootse probleem is ..
Als ik op marktplaats kijk zie ik de meest zo rond de 6000-7500€ wat op zich in mijn buget valt maarrrr. Ik zie dat de gemiddeld egt lang tekoop staan.. Is er zo slegt vanaf tekomen( zonder egt abnormaal onder de prijs tezitten?
Want zoals geZegt ik ben een soort eendagsvlieg en wil alles uitproberen dus zo ook een dikke raptor
Maar wel de spullen netjes onderhouden en gebruiken.. Maar als ik na de zomer volledig gewend ben aan de quad ik waarschijnlijk iets anders wil en heb geen zin om dan de raptor niet weg tekrijgen of er na een jaar gebruik dan een dikke 1000 voor minder terug krijg
Mvg kenneth
- Jason McCoy
- Quad GOD

Dan zeg ik geen quad kopen.....
Quad rijden zit in je bloed, daar leef je voor
Quad rijden zit in je bloed, daar leef je voor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD

als je nieuw koopt ben je na 1 jaar al 2000€ kwijt aan waarde en als je bv opties erbij zet gelijk andere uitlaat baanbanden verlagen verbreden 70% van die waarde van de opties ben je kwijt. opties kun je beter los verkopen dan ben je maar 40% kwijt
je koopt nu 2de hands een quad van 1 jaar met opties al voor 8000€ wetend dat die bv nieuw 13.000€ gekost heeft
die zelfde is na 2 jaar nog maar 7000€ waard
als je op 1 jaar maar 1000€ verliest mag je blij zijn
doen gelijk een maat van mij koopt een 2de hands quad met opties voor 8500€ uitlaat verlagingsveren baanbanden enz al de opties verkoopt hem los voor een waarde van 3000€ hij heeft nu een originel quad van 1 jaar oud voor 5500 en na een tijd verkoopt hij die voor 6000€ heeft dus 1 jaar gereden en nog 500€ winst gemaakt
je koopt nu 2de hands een quad van 1 jaar met opties al voor 8000€ wetend dat die bv nieuw 13.000€ gekost heeft
die zelfde is na 2 jaar nog maar 7000€ waard
als je op 1 jaar maar 1000€ verliest mag je blij zijn
doen gelijk een maat van mij koopt een 2de hands quad met opties voor 8500€ uitlaat verlagingsveren baanbanden enz al de opties verkoopt hem los voor een waarde van 3000€ hij heeft nu een originel quad van 1 jaar oud voor 5500 en na een tijd verkoopt hij die voor 6000€ heeft dus 1 jaar gereden en nog 500€ winst gemaakt
Groetjes Kris
@funracer: ik was volledig mee met uw verhaal.
Ge wilt een dikke Raptor eens proberen dit dat.
Allemaal mooi en wel, maar toen ik uwe laatste zin las ..
Maar ik wil geen €1000/jaar verliezen?!
Sorry maar dan begin ik mij vragen te stellen?
Voor niks gaat de zon op ..
Voor mij persoonlijk draait het nie om geld.
Zelfde geldt voor benzine, ik gooi men quad vol en ik kan weer genieten.
Wat ik wil zeggen.. Alles wat ge gaat/wilt kopen kost u geld.
Ge zegt dat ge het hardste wilt (M3/Gti)
Maar voor een Raptor wilt ge geen €1000 afschrijven?
Een busabonnement kost ook geld, een fiets kost u enkel moeite
Groeten Thomaz
Ge wilt een dikke Raptor eens proberen dit dat.
Allemaal mooi en wel, maar toen ik uwe laatste zin las ..
Maar ik wil geen €1000/jaar verliezen?!
Sorry maar dan begin ik mij vragen te stellen?
Voor niks gaat de zon op ..
Voor mij persoonlijk draait het nie om geld.
Zelfde geldt voor benzine, ik gooi men quad vol en ik kan weer genieten.
Wat ik wil zeggen.. Alles wat ge gaat/wilt kopen kost u geld.
Ge zegt dat ge het hardste wilt (M3/Gti)
Maar voor een Raptor wilt ge geen €1000 afschrijven?
Een busabonnement kost ook geld, een fiets kost u enkel moeite
Groeten Thomaz
een gti of een m3 toch ook wel een groot verschil
swat, elke motorsport kost veel geld zowel hobby als profesioneel.
en ga je er zelf aan sleutelen of alles laten doen?
als je alles laat doen ben je gauw elke keer je quad binnen gaat 500€ kwijt, en geloof me het kan kapot
ook tezien hoe je je quad behndelt natuurlijk
Maar als je gen 1000€ wil laten vallen om te testen of quad rijden iets voor u is, ga dan gwn eentje huren of leen er eentje van en vriend ofzo om een weekend te toeren en dan kan je nog bslissen,
en anders moet je er bij neerleggen dat j een hoop geld gaat kwijt zijn voor je aan het rijden bent, en zelfs nog terwijl je aan het rijden bent
MVG Sim
swat, elke motorsport kost veel geld zowel hobby als profesioneel.
en ga je er zelf aan sleutelen of alles laten doen?
als je alles laat doen ben je gauw elke keer je quad binnen gaat 500€ kwijt, en geloof me het kan kapot
ook tezien hoe je je quad behndelt natuurlijk
Maar als je gen 1000€ wil laten vallen om te testen of quad rijden iets voor u is, ga dan gwn eentje huren of leen er eentje van en vriend ofzo om een weekend te toeren en dan kan je nog bslissen,
en anders moet je er bij neerleggen dat j een hoop geld gaat kwijt zijn voor je aan het rijden bent, en zelfs nog terwijl je aan het rijden bent
MVG Sim