probleem met kingquad
probleem met kingquad
Hallo ik heb sinds anderhalf jaar een suzuki kingquad 750,ik heb hem nieuw gekocht en hij heeft net 1500 km gelopen en is net uit de fabrieks garantie.
Heb er een nieuwe bougie ingezet na aanraden van de dealer,hielp niets heb hem toen naar de dealer gebracht met een aanhanger.
Na een reperatie,weer een nieuwe bougie een iritium of zo iets en een rubbertje ergens vervangen in de buurt van de injectie en wat afstellingen en gekeken of er vuil in de brandstoftank zat nam ik hem mee na eerst een rekening betaald fe hebben van 225,-euro.
Op weg naar huis na ongv.20 km begon ie heel hard te knallen uit de uitlaat en heftig te schokken en sloeg meteen af.
Na contact opgenomen te hebben met de dealer die me toen op heb laten halen wat ik heel tof vond was ie weer bij de dealer.
Hij zei dat hun denken dat er een electrishe spoel van de ontsteking kappot is.
Wie hekent dit probleem en heeft tips,want ik vind dat een machine van anderhalf jaar oud en net 1500km gelopen heeft en nog nooit in de blubber of water is geweest dan wel heel gauw stuk gaat.
Heb er een nieuwe bougie ingezet na aanraden van de dealer,hielp niets heb hem toen naar de dealer gebracht met een aanhanger.
Na een reperatie,weer een nieuwe bougie een iritium of zo iets en een rubbertje ergens vervangen in de buurt van de injectie en wat afstellingen en gekeken of er vuil in de brandstoftank zat nam ik hem mee na eerst een rekening betaald fe hebben van 225,-euro.
Op weg naar huis na ongv.20 km begon ie heel hard te knallen uit de uitlaat en heftig te schokken en sloeg meteen af.
Na contact opgenomen te hebben met de dealer die me toen op heb laten halen wat ik heel tof vond was ie weer bij de dealer.
Hij zei dat hun denken dat er een electrishe spoel van de ontsteking kappot is.
Wie hekent dit probleem en heeft tips,want ik vind dat een machine van anderhalf jaar oud en net 1500km gelopen heeft en nog nooit in de blubber of water is geweest dan wel heel gauw stuk gaat.
Laatst gewijzigd door royy66 op do 22 nov, 2012 19:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: probleem met kingquad
Vertel eerst eens wat het oorspronkelijke probleem was.
Voor veel info ivm de Kingquad kan je bij http://www.nyrocatv.com/" onclick="window.open(this.href);return false; terecht.
Voor veel info ivm de Kingquad kan je bij http://www.nyrocatv.com/" onclick="window.open(this.href);return false; terecht.
Re: probleem met kingquad
Ok staf wat ik al zei hij stotterde als ik op een lage snelheid reed bv.40km,wat ie ook wel deed als ik hem starte sloe ie wel eens meteen af en moest ik hem opnieuw starten of ik starte hem en op het moment dat ik weg wou rijden en gas gaf sloeg ie ook wel eens af.
Ik ben hem nu al 6 weken kwijt daar baal ik echt van.
Ik ben hem nu al 6 weken kwijt daar baal ik echt van.
Re: probleem met kingquad
Het kan zijn dat bij een constante snelheid het lijkt dat de motor een tel overslaat of precies een slag inhoudt.
Als dit geen extreme vormen aanneemt is dit normaal.
Als je start moet je eerst de benzinepomp druk laten maken (je hoort dit als een gezoem onder je zadel).
Voor je vertrekt even laten warmdraaien helpt tegen het afslaan.
Als je met een koude motor vertrekt en wat veel gas geeft zal de motor afslaan.
Zo is het bij mij toch.
Normaal heb je met een KQ weinig of geen problemen van welke aard dan ook.
Als dit geen extreme vormen aanneemt is dit normaal.
Als je start moet je eerst de benzinepomp druk laten maken (je hoort dit als een gezoem onder je zadel).
Voor je vertrekt even laten warmdraaien helpt tegen het afslaan.
Als je met een koude motor vertrekt en wat veel gas geeft zal de motor afslaan.
Zo is het bij mij toch.
Normaal heb je met een KQ weinig of geen problemen van welke aard dan ook.
Re: probleem met kingquad
Beste Staf volgens de dealer kan je beter langzaam wegrijden dan hem stationiar warm laten draaien.
Normaal liet ik hem ook altijd een beetje warm draaien voor dat ik wegreed maar dan nog sloeg ie wel eens af als ik gas gaf.
Kijk dat een quad af en toe een knal geeft ok dat deed mijn TBG BLADE ook en de Grizly van mijn maat ook maar hooguit 1 keer in de paar uur.
Maar dit is echt een salvo van knallen aan 1 stuk door en hevige schokken en dan sloeg ie af.
Tuurlijk is de suzuki kingquad een super ding ik had buiten wat ie nu doet ook geen enkel probleem,ben ook echt een suzuki fan,mijn vrouw rijd een suzuki swift nooit problemen,heb zelf 3 buitenboord motoren nooit problemen,ik wil hem ook echt niet kwijt ik hoopte dat iemand dit herkende en een goeie tip had van het is dit of dat.
Heb ook suzuki nederland gemaild over dit probleem en kreeg vandaag een mailtje terrug dat ze in samanwerking met de dealer een onderzoek doen en dat ze me zo snel mogelijk over de uitslag zullen informeren.
Dat geeft iedergeval een stuk vertrouwen.
Ik hoop echt dat het euvel verholpen wordt,het lijkt me toch dat suzuki in samenwerking met de dealer er wel uit moeten komen.want ik heb al 6 weken niet kunnen rijden en dat is echt een gemis,hou je op de hoogte en nogmaals als iemand nog een tip heeft,graag.
Normaal liet ik hem ook altijd een beetje warm draaien voor dat ik wegreed maar dan nog sloeg ie wel eens af als ik gas gaf.
Kijk dat een quad af en toe een knal geeft ok dat deed mijn TBG BLADE ook en de Grizly van mijn maat ook maar hooguit 1 keer in de paar uur.
Maar dit is echt een salvo van knallen aan 1 stuk door en hevige schokken en dan sloeg ie af.
Tuurlijk is de suzuki kingquad een super ding ik had buiten wat ie nu doet ook geen enkel probleem,ben ook echt een suzuki fan,mijn vrouw rijd een suzuki swift nooit problemen,heb zelf 3 buitenboord motoren nooit problemen,ik wil hem ook echt niet kwijt ik hoopte dat iemand dit herkende en een goeie tip had van het is dit of dat.
Heb ook suzuki nederland gemaild over dit probleem en kreeg vandaag een mailtje terrug dat ze in samanwerking met de dealer een onderzoek doen en dat ze me zo snel mogelijk over de uitslag zullen informeren.
Dat geeft iedergeval een stuk vertrouwen.
Ik hoop echt dat het euvel verholpen wordt,het lijkt me toch dat suzuki in samenwerking met de dealer er wel uit moeten komen.want ik heb al 6 weken niet kunnen rijden en dat is echt een gemis,hou je op de hoogte en nogmaals als iemand nog een tip heeft,graag.
Re: probleem met kingquad
Na anderhalve week verder te zijn heb ik contact opgenomen met de dealer,die vermelde dat ze de electrische spoel hebben vervangen en dat het niet heb mogen baten en dat ze verder gaan het onderzoek.
Na nog even contact te hebben gehad met suzuki nederland (nimag) die zeiden dat ze de dealer nog wat tips hadden gegeven om te onderzoeken en zei dat ze net zolang doorgaan tot ze de oorzaak gevonden hebben,gaf dat wel weer een beetje vertrouwen.
Het jammere voor mij is dat ik kennelijk de eerste ben met dit probleem en dat er niemand is die dit ook wel eens bij de hand heeft gehad.
Heb natuurlijk ook gezocht op buitenlandse site,s maar daar is afentoe ook geen touw meer aan vast te knopen met al die vertalings programma,s
dus mocht er nog iemand zijn die zo iets dergelijks heeft meegemaakt met welk merk dan ook,alle informatie is welkom.
Gr.Royy
Na nog even contact te hebben gehad met suzuki nederland (nimag) die zeiden dat ze de dealer nog wat tips hadden gegeven om te onderzoeken en zei dat ze net zolang doorgaan tot ze de oorzaak gevonden hebben,gaf dat wel weer een beetje vertrouwen.
Het jammere voor mij is dat ik kennelijk de eerste ben met dit probleem en dat er niemand is die dit ook wel eens bij de hand heeft gehad.
Heb natuurlijk ook gezocht op buitenlandse site,s maar daar is afentoe ook geen touw meer aan vast te knopen met al die vertalings programma,s
dus mocht er nog iemand zijn die zo iets dergelijks heeft meegemaakt met welk merk dan ook,alle informatie is welkom.
Gr.Royy
Re: probleem met kingquad
Dit zou het moeten zijn: Gasklep is niet goed ingesteld.
Dieser Beitag ist für alle Kingquad´s die kalt nicht laufen wollen, ausgehen oder während der Fahrt bei 50 kmh ruckeln oder dauernd Fehlzündungen haben oder nicht die volle Leistung entwickeln
Also den Drosselklappensensor über die Anzeige mit Hilfe der Büroklammer über die Balken einzustellen ist zu ungenau (wurde an mehreren Kings festgestellt das sie nicht richtig funktionieren) am besten man stellt ihn mit Hilfe eines Multimeters ein .
(alle Werte sind von Suzuki selbst vorgegeben)
LTA 700 (siehe bitte letzten Satz nicht zu empfehlen 2 Metohde ist perfekt)
Bei der LTA 700 sind die Werte 1,22 k? in ruhe Stellung des Daumengases und 4,36 k? in voll gedrücktem Daumengas . Gemessen wird zwischen den beiden Oberen Pinns des Sensors .
Kurtz Beschreibung Motor natürlich aus, Zündung auch aus :
1. Verkleidung links oben weg
2. Stecker vom Sensor ziehen ( Vorsicht Klammer eindrücken)
3.Multimeter an die beiden oberen Pins des Sensors anschließen (auf k? schalten)
4.Wenn Wert nicht stimmt (1,22 und ich könnte wetten das Werte bei den Problemkings geringer sind)Sensor lösen und verdrehen bis Wert erreicht,dann Sensor befestigen Wert kontrolieren
5. Daumengas drücken und der Wert sollte auf 4,36 gehen
Und siehe da alles gut . Und der Büroklammertest sagt aus das jetzt der Balken oben ist aber die Suzisoftware sagt sensor ok (32,4) und laufen tut sie jetzt supper (kein knallen puffen oder sonst nen scheiß) da lag der Hund begraben
750/700
So hier nun die Werte für die 750 /700
Throttle valve is closed: Approx. 1.12 V
Throttle valve is opened: Approx. 4.32 V
1.Seitenverkleidung links weg
2.Meßgerät anschließen auf den selben pin´s wie Ohm die Farbe der Kabel sind Gelb und Schwarz/Braun (nur der Stecker bleibt auf dem Sensor stecken nicht abziehen, man kann die kleinen Gummis die ums Kabel sind zurückziehen)
3.Meßgerät auf V schalten
4. Zündung an
5.Werte vergleichen geschlossen(Daumengas nicht gedrückt) 1,12 V und offen(Daumengas vollgedrückt) 4.32 V wenn der geschlossene Wert nicht stimmt Sensor verdrehen bis stimmt
6. vertig
bei V Stecker rauf bei k? Stecker runter
Edit: Die Wiederstandsmesseung hat leider gezeigt das sie auch stark abweicht (Grund ist die Eingangsspannung zwischen 4,5 und 5,5 V ist alles möglich) also empfehle ich nur die Spannung zu messen und danach einzustellen
Dieser Beitag ist für alle Kingquad´s die kalt nicht laufen wollen, ausgehen oder während der Fahrt bei 50 kmh ruckeln oder dauernd Fehlzündungen haben oder nicht die volle Leistung entwickeln
Also den Drosselklappensensor über die Anzeige mit Hilfe der Büroklammer über die Balken einzustellen ist zu ungenau (wurde an mehreren Kings festgestellt das sie nicht richtig funktionieren) am besten man stellt ihn mit Hilfe eines Multimeters ein .
(alle Werte sind von Suzuki selbst vorgegeben)
LTA 700 (siehe bitte letzten Satz nicht zu empfehlen 2 Metohde ist perfekt)
Bei der LTA 700 sind die Werte 1,22 k? in ruhe Stellung des Daumengases und 4,36 k? in voll gedrücktem Daumengas . Gemessen wird zwischen den beiden Oberen Pinns des Sensors .
Kurtz Beschreibung Motor natürlich aus, Zündung auch aus :
1. Verkleidung links oben weg
2. Stecker vom Sensor ziehen ( Vorsicht Klammer eindrücken)
3.Multimeter an die beiden oberen Pins des Sensors anschließen (auf k? schalten)
4.Wenn Wert nicht stimmt (1,22 und ich könnte wetten das Werte bei den Problemkings geringer sind)Sensor lösen und verdrehen bis Wert erreicht,dann Sensor befestigen Wert kontrolieren
5. Daumengas drücken und der Wert sollte auf 4,36 gehen
Und siehe da alles gut . Und der Büroklammertest sagt aus das jetzt der Balken oben ist aber die Suzisoftware sagt sensor ok (32,4) und laufen tut sie jetzt supper (kein knallen puffen oder sonst nen scheiß) da lag der Hund begraben
750/700
So hier nun die Werte für die 750 /700
Throttle valve is closed: Approx. 1.12 V
Throttle valve is opened: Approx. 4.32 V
1.Seitenverkleidung links weg
2.Meßgerät anschließen auf den selben pin´s wie Ohm die Farbe der Kabel sind Gelb und Schwarz/Braun (nur der Stecker bleibt auf dem Sensor stecken nicht abziehen, man kann die kleinen Gummis die ums Kabel sind zurückziehen)
3.Meßgerät auf V schalten
4. Zündung an
5.Werte vergleichen geschlossen(Daumengas nicht gedrückt) 1,12 V und offen(Daumengas vollgedrückt) 4.32 V wenn der geschlossene Wert nicht stimmt Sensor verdrehen bis stimmt
6. vertig
bei V Stecker rauf bei k? Stecker runter
Edit: Die Wiederstandsmesseung hat leider gezeigt das sie auch stark abweicht (Grund ist die Eingangsspannung zwischen 4,5 und 5,5 V ist alles möglich) also empfehle ich nur die Spannung zu messen und danach einzustellen
Re: probleem met kingquad
Bedankt dutchman ik ga dit zeker naar de dealer sturen.
gr.roy
gr.roy
-
Pindapotje
- Quadrunner

- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: probleem met kingquad
Dit klinkt meer als "Deutschman"royy66 schreef:Bedankt dutchman
gr.roy
Re: probleem met kingquad
Een Dealer (of anders de importeur) moet dit simpele euvel toch als eerste opmerken zou ik zeggen.... (staat dit niet in het stappen plan van het werkplaats handboek..)
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Re: probleem met kingquad
Hoi Royy wat een gedoe met je quad,niet normaal dat dit zolang moet duren.
Wat ik vreemd vind is dat ze niet eerst je spoel doormeten en kijken of die inderdaad stuk is maar meteen vervangen,kunnen ze dit niet uitlezen met de computer.
Dan kunnen ze je hele blok wel gaan vervangen en dan kijken of het probleem weg is.
Heb je al gevraagd hoe ze weten of het probleem nog niet weg is,omdat je zei dat de quad pas gek ging doen na 20km.
En het is inderdaad een beste rekening zeg,wie is die dealer dan.
Gelukkig heb je ook hulp van suzuki zelf.
Hoop voor je dat het snel verholpen is.
Wat ik vreemd vind is dat ze niet eerst je spoel doormeten en kijken of die inderdaad stuk is maar meteen vervangen,kunnen ze dit niet uitlezen met de computer.
Dan kunnen ze je hele blok wel gaan vervangen en dan kijken of het probleem weg is.
Heb je al gevraagd hoe ze weten of het probleem nog niet weg is,omdat je zei dat de quad pas gek ging doen na 20km.
En het is inderdaad een beste rekening zeg,wie is die dealer dan.
Gelukkig heb je ook hulp van suzuki zelf.
Hoop voor je dat het snel verholpen is.
Re: probleem met kingquad
Bedankt voor jullie reactie,s ik heb er jammer genoeg niet zoveel verstand van,kijk vroeger brommertje,s repareren ging wel maar tegenwoordig met al die electronica en boordcomputers kun jezelf nog weinig doen en moet je het aan mensen overlaten die er echt verstand van hebben.
gr.royy
gr.royy
Re: probleem met kingquad
royy, is dit wel een erkende dealer of een tractorboer die alle merken quads verkoopt,want dan zou ik me quad weg halen als ik jou was in overleg met suzuki en vragen welke dealer hun adviseren.
Als dit wel een erkende suzuki dealer is snap ik niet waarom ze dit niet aan kunnen en zou nimag hem beter op kunnen halen en zelf de touwtjes in handen nemen.
Want als ik jouw berichten zo lees begrijp ik hier uit dat toen je hem wegbracht hij alleen wat stotterde op lage snelheid en wat moeilijk starte,of sloeg ie ook al knallend af onder het rijden.
Het is waar dat er tegenwoordig een hoop computers in zitten en naar mijn idee moet je daar ook echt afblijven als je daar geen verstand van hebt of niet het juiste gereedschap tot je beschikking hebt.
Heb je wel eens bij quadtuning in zeist gevraagd wat het zou kunnen zijn,want daar hoor ik ook goede dingen over,en verkopen ook suzuki onderdelen,en doen ook onderhoud.
Als dit wel een erkende suzuki dealer is snap ik niet waarom ze dit niet aan kunnen en zou nimag hem beter op kunnen halen en zelf de touwtjes in handen nemen.
Want als ik jouw berichten zo lees begrijp ik hier uit dat toen je hem wegbracht hij alleen wat stotterde op lage snelheid en wat moeilijk starte,of sloeg ie ook al knallend af onder het rijden.
Het is waar dat er tegenwoordig een hoop computers in zitten en naar mijn idee moet je daar ook echt afblijven als je daar geen verstand van hebt of niet het juiste gereedschap tot je beschikking hebt.
Heb je wel eens bij quadtuning in zeist gevraagd wat het zou kunnen zijn,want daar hoor ik ook goede dingen over,en verkopen ook suzuki onderdelen,en doen ook onderhoud.
Re: probleem met kingquad
Heb inderdaad op hun site gekeken,wat me opviel dat de onderhoudsbeurt voor een 4 takt 95,-euro kost incl.materiaal en arbeidsloon.
Ik moest een jaar geleden de eerste 1000 km beurt laten doen,dan betaal je toch alleen het materiaal en geen arbeidsloon.
Moest toen 90,- euro betalen en de luchtfilter hoefde niet vervangen te worden want ik had nog niet geblubberd zeiden ze.
Het is wel een erkende dealer maar verkoopt wel meer merken.
Ik moest een jaar geleden de eerste 1000 km beurt laten doen,dan betaal je toch alleen het materiaal en geen arbeidsloon.
Moest toen 90,- euro betalen en de luchtfilter hoefde niet vervangen te worden want ik had nog niet geblubberd zeiden ze.
Het is wel een erkende dealer maar verkoopt wel meer merken.
Re: probleem met kingquad
He royy dit schiet niet op zo te horen,hebben ze hem naar japan gestuurd,ze hebben nu toch wel de tijd gehad om je hele quad te demonteren en daarna weer in elkaar te zetten.
Ik denk echt dat ze het niet kunnen vinden en door blijven zoeken in plaats van de nimag bellen en zeggen jongens we komen hier niet uit.
Wat ik persoonlijk niet zo fijn zou vinden dat misschien je halve quad uit elkaar is gehaald en dan maar hopen dat als je echt een keer de blubber in gaat er niet een ander probleem bij krijgt omdat er een hoop los is geweest.
Ik ben ook even op internet wezen kijken en als je garantie nimag atv googled dan staat er dat suzuki 24 maanden garantie geeft op al zijn atv,s.
Hoe dat precies zit zou je even uit moeten zoeken want dit lijkt me wel iets wat onder de garantie zou moeten vallen.
Ik denk echt dat ze het niet kunnen vinden en door blijven zoeken in plaats van de nimag bellen en zeggen jongens we komen hier niet uit.
Wat ik persoonlijk niet zo fijn zou vinden dat misschien je halve quad uit elkaar is gehaald en dan maar hopen dat als je echt een keer de blubber in gaat er niet een ander probleem bij krijgt omdat er een hoop los is geweest.
Ik ben ook even op internet wezen kijken en als je garantie nimag atv googled dan staat er dat suzuki 24 maanden garantie geeft op al zijn atv,s.
Hoe dat precies zit zou je even uit moeten zoeken want dit lijkt me wel iets wat onder de garantie zou moeten vallen.


