bonzaiking schreef:hoi ik wil me er niet al te veel mee bemoeien maar die can ams is dat wel betrouwbaar spul ik hoor niet anders als versleten snaren, storings lampjes die branden ,speling op busjes ed. michael van quadtuning heeft ook alleen maar problemen met dat ding, ik zou toch eens verder kijken ik ben voor mn werk wel eens bij een stel rattenvangers bezig geweest die gasten rijden elke dag heel de dag op een quad ik heb hen gevraagd wat de beste quads zijn ze zeiden allemaal suzuki kingquad

Ik ken één persoon die veel pech met zijn Can-am heeft en dat is dezelfde die jij noemt.

Een deel van zijn problemen komt doordat hij hem bij een buitenlandse dealer gekocht heeft waardoor een kleinigheidje gelijk een groot probleem wordt.
Ik gebruik mijn tweedehands Outlander om te crosssen, voor toertochten, lange stukken 120 km/h op de snelweg, rijden door diep water en vette modder. Enige wat ik moest doen was bij 5000 km de snaar vervangen en verder het normale onderhoud. Mijn Renegade die ik hiervoor had was echt afgebeuld door heel wat eigenaren maar heeft mij nooit laten staan.
Versleten bussen hadden mijn Can-ams ook, net als iedere Yamaha die ik daarvoor gehad heb. Enige verschil is dat de Can-am bussen maar 16,50 per 12 stuks kosten, die van Yamaha kosten 8 euro per stuk! Al met al ben ik voor mijn Can-am een stuk minder kwijt aan onderhoud dan bij de Japanse merken.
Mijn ervaring is dat Can-am bij de absolute top hoort en zeker niet minder betrouwbaar is dan andere quads.