Kan iemand mij zeggen wat dit doosje? Powerbox?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Kan iemand mij zeggen wat dit doosje? Powerbox?

Bericht door FloR »

Hallo iedereen,

Vandaag bij het sleutelen aan de mijn quad een doosje tegengekomen dat ik niet kan thuisbrengen.
Kan iemand mij zeggen wat dit is?

Afbeelding

Er zitten vier ledjes op, en drie potentio-meters. Ik heb de quad tweedehands gekocht, dit lijkt mij niet origineel yamaha?
Denk ook dat dit bakje tussen de ontsteking zit (voor zover ik het goed kan zien), is dit een soort powerbox?

alvast dank voor de reacties,
Flor
"Ne quad is voor janetten!"
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Kan iemand mij zeggen wat dit doosje? Powerbox?

Bericht door yamahakoppel »

is een powerbox van MCG racing de 3 regelschroefjes regelt uw low mid en high toeren gebied

zit daar normaal geen dekseltje op en een stoffe zakje rond
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door FloR »

yamahakoppel schreef:is een powerbox van MCG racing de 3 regelschroefjes regelt uw low mid en high toeren gebied

Bedankt voor de reactie!

Er zit een zwart dekselke op, zonder iets van naam. Daarmee dat ik het niet kon thuis brengen...

Nu vraag ik mij af: is zo een powerbox niet ongezond voor de motor?
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Yamaha700R »

FloR schreef:
yamahakoppel schreef:is een powerbox van MCG racing de 3 regelschroefjes regelt uw low mid en high toeren gebied

Bedankt voor de reactie!

Er zit een zwart dekselke op, zonder iets van naam. Daarmee dat ik het niet kon thuis brengen...

nee juist beter want als je geen standaard uitlaat op je quad hebt en je haalt die tussen uit kan heel die quad kapot gaan
lijkt me logisch dat niet iemand iets gaat kopen om de quad kapot te maken.
Heb je nog pms op powerbox of andere vragen pm me maar ;)

Ps ik denk dat een nieuwe luchtfilter geen kwaad kan je kon em nog uit wassen en beetje groen weer krijgen maar de luchtfilter is niet meer groen te krijgen als ik het zo zie.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Yamaha700R schreef:nee juist beter want als je geen standaard uitlaat op je quad hebt en je haalt die tussen uit kan heel die quad kapot gaan
Mits goed afgesteld natuurlijk, en dat lijkt me maar de vraag als het ding zo los in de quad bungelt. Als je hem verkeerd vast pakt staan de potmeters al in een andere stand.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Yamaha700R schreef:
FloR schreef:

Bedankt voor de reactie!

nee juist beter want als je geen standaard uitlaat op je quad hebt en je haalt die tussen uit kan heel die quad kapot gaan
lijkt me logisch dat niet iemand iets gaat kopen om de quad kapot te maken.
Heb je nog pms op powerbox of andere vragen pm me maar ;)

Ps ik denk dat een nieuwe luchtfilter geen kwaad kan je kon em nog uit wassen en beetje groen weer krijgen maar de luchtfilter is niet meer groen te krijgen als ik het zo zie.

Erg grappig dat je zegt dat i voor vragen over de powerbox jou een pm moet sturen. In dit topic viewtopic.php?f=20&t=41848&start=75" onclick="window.open(this.href);return false; Heb je geen enkel idee waar je over praat.....

Zelfde geldt voor t luchtfilter. Dit is geen groen filter maar een donkere.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door FloR »

Ik krijg kriebels van het woord powerbox omdat dit bij wagens heel vaak negatieve gevolgen heeft.

Is deze powerbox gelijkaardig aan een powercommander, maar dan meer basic?

Nu goed, mijn voornaamste zorg is vooral om de motor niet te beschadigen. Ik wil niet het onderste uit de kan, liever wat meer levensduur voor de motor.

Kan je deze eenvoudig verwijderen? Is het aan te raden hem te verwijderen? Of behouden omwille van de dubbele doma?

En ben ik zeker dat dit een mcg powerbox is? Er staat geen info op....
Soms iemand die weet waar je een manual kan vinden?
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

FloR schreef:Is deze powerbox gelijkaardig aan een powercommander, maar dan meer basic?
Klopt. Een PowerCommander is een stuk geavanceerder en kan bijvoorbeeld ook de inspuithoeveelheid verminderen, een powerbox kan er alleen maar brandstof bij doen.

Maar je kunt hem er dus niet zomaar uithalen, dan zal de motor zeker te arm lopen wat erg slecht is. Als je het graag goed hebt dan zou je hem eens kunnen vervangen voor een PowerCommander en deze professioneel af laten stellen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik heb de zelfde powerbox steken is geplaatst door MCG racing en is iets wat ze samen met een firma ontworpen hebben zo heeft de baas mij toen gezegt

ik heb al 38.000 km met mijne geen problemen, origineel loopt een raptor te arm en als je dan een andere uitlaat zou steken loopt hij nog armer met dat kaske regel je de brandstof bij is een gewoon simpele regeling een powercommander is geavanceerder maar kost ook 3 keer zo veel :roll:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door FloR »

Bedankt Jazzy en Yamahakoppel voor deze nuttige bijdrages, ben volledig mee nu!
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Ik weet niet wat jij hier komt doen Jason of zoiets je praat over topic want 40 dagen geleden is waar iedereen al ze antwoorden voor heeft wat jij komt doen is hele tijd in iemands schoenen zitten als je geen topics beantwoord of hier alleen komt op te zeiken kan je liever weg blijven vind ik dan en van die luchtfilter in het begin had ik ook een groene na een tijdje istie ook zo geworden dus weet niet waar jy precies over praat je bent 31 maar gedraagt als een 12 jarige.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Waar slaat dat nou weer op? Je weet niks van quads en ineens weet je alles? Moet je niet gaan doen of ik er niks van weet vriend. In dat topic is duidelijk dat je niks van powerbox of pcv af weet. En nu moet iemand jou een pb gaan sturen met vragen. Een forum is juist om open vragen te stellen zodat meerdere mensen die er ervaring mee hebben kunnen reageren.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Jason McCoy schreef:Waar slaat dat nou weer op? Je weet niks van quads en ineens weet je alles? Moet je niet gaan doen of ik er niks van weet vriend. In dat topic is duidelijk dat je niks van powerbox of pcv af weet. En nu moet iemand jou een pb gaan sturen met vragen. Een forum is juist om open vragen te stellen zodat meerdere mensen die er ervaring mee hebben kunnen reageren.
Vriend hoelang duurt het om iets te leren misshien bij jouw half jaar maar ga niet denken dat iedereen ook zo is
wat ik je adviseer ga gewoon naar buiten kijken ipv mij hier lastig vallen.
En je leest niet helemaal wat ik in me vorige berichtje heb gezet.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Dat advies kun je dan toch gewoon open en bloot geven? Dat hoeft helemaal niet per pb want misschien staan er wel nuttige tips in.
Vind dat je een beetje raar reageert als ik eerlijk moet zijn. Klinkt alsof je ergens niet eerlijk bent ofzo.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door HondaTRX450r »

:lol:
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Plaats reactie