pascals raptor 727 projectje TE KOOP

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door Boncari »

Volgens mij was toen de reden dat er telkens vol gas werd gegeven, als er gewoon een beetje gas werd gegeven, was het minder geweest denk ik...

Het blijft zo dat een 700 heel warm wordt als die stationair draait. Verder vind ik het logisch dat de pompsnelheid van de waterpomp afhankelijk is van het toerental. Of dat de meest verstandige keuze is, vraag ik me dan wel weer af
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door Jason McCoy »

Ja ik heb ook zo mn twijfels er over.

Goed, back on topic!!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
davidg40
Quadrider
Quadrider
Berichten: 497
Lid geworden op: ma 03 okt, 2011 20:04

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door davidg40 »

Jij wou zeggen dat als ze er een electrisch pompje tussen hadden gezet dat dat beter had geweest?

Ik weet niet of dat beter is aangezien de machines voor de cross zijn gebouwd en meestal wel flink in de toeren gejaagd worden.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door Jason McCoy »

Daar ligt juist precies het hekele punt. Een 700 is meer een enduro, ik zie mezelf niet op volle toeren door t bos knallen. Dat doe je meer op koppel dan op toeren
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door Jazzy »

Dat maakt bij stilstaan toch allemaal niet uit? Het koelwater koelt amper als er geen rijwind door de radiateur stroomt, het wordt echt niet koeler als je het water er nog sneller doorheen pompt. :)

Ik denk dat het probleem is dat de quad bij stationair toerental vrij arm loopt, dat daardoor de temperatuur meer oploopt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
davidg40
Quadrider
Quadrider
Berichten: 497
Lid geworden op: ma 03 okt, 2011 20:04

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door davidg40 »

Zag van de week op het forum dat iemand had gezegt dat het maximale koppel van een 700 ongeveer rond de 6000 rpm ligt.
6000 van de 9000 rpm is redelijk hoog in de toeren toch.
Dus dat zou de koeling geen probleem moeten zijn ookal rijd je op koppel en niet op toeren.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door Jason McCoy »

Dat is waar
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door Ardjuh »

Jazzy schreef:Dat maakt bij stilstaan toch allemaal niet uit? Het koelwater koelt amper als er geen rijwind door de radiateur stroomt, het wordt echt niet koeler als je het water er nog sneller doorheen pompt. :)

Ik denk dat het probleem is dat de quad bij stationair toerental vrij arm loopt, dat daardoor de temperatuur meer oploopt.
Klopt je moet wel iets van koeling hebben om te kunnen koelen, stil zetten en vol gas hengsten word die niet koeler van.. kan misschien wel schelen om iets gas te houden... maar of het dan aan de te arme afstelling ligt of aan de pomp die iets extra werkt blijft de vraag.

Pomp zit op een as vast, meest betrouwbare manier van pompen.. zodra motor loopt pompt die ook, alle andere manier zijn minder bedrijfs zeker.

Maximale koppel kun je verschuiven door nokkenas etc. maar alleen maximaal kun je niet gebruiken als een variabele snelheid rijd en geen automaat hebt.
No Can't Do!
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door erikalbring »

bonzaiking schreef:je kan hem wel iets verlengen wel krimpkous gebruiken :bier:
Moet je dan het dikke stuk van de kabel hebben of het dunnere stukje?
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door mx jake »

wat een verhalen weer
de enige reden dat je een lage themp meet, is dat de sensor niet in het blok zit, maar in de koelslang naar de radiateur

r 700 heeft een thermostaat in het blok
deze gaat open bij +- 80 graden
dan gaat er pas warmte naar de radiateur
dus zolang je blok 75 graden is gaat er geen warmte door de radiateur

zet de sensor in het koelcircuit van je blok en je meet de werkelijke motor themp

wat je nu meet is de radiateur themp
never drive faster then your angel can fly
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door bonzaiking »

ok bedankt jake :bier:

hier nog effe mijn dyno a4tje toerental moet x2 had dolf verkeerd ingesteld :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door Jason McCoy »

Ahh dat verklaart wel het een en ander. Je vermogen is het vermogen aan het blok dus.

Overigens nog steeds wel een serieuze bak met power.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door bonzaiking »

die dolf zei aan het achterwiel gemeten dus niet in het blok?
Gebruikersavatar
Peter skull
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 952
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 14:15
Locatie: Zuid-West Holland

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door Peter skull »

Hij meet op het achterwiel ja...
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project

Bericht door Jason McCoy »

Dat klopt ook wel, hij meet hem ook uiteraard aan de achterwielen.
Maar je schema geeft links bovenin het vermogen op het blok aan. Waarschijnlijk rekent zijn computer dus om naar blokvermogen. Dat zie je wel vaker.

In theorie zou de dan ongeveer 9% verliezen hebben (gemiddeld) maar dan kom je nog op meer vermogen dan de gemiddelde 700 met big 3. Dus jij hebt een stukje vakwerk geleverd met je uitlaat. :bier:
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie