Aangezien ik mijn quad het meest op de weg gebruik ben ik op zoek naar een model dat daar bij aan sluit. Toen ik afgelopen jaar de E-ATV's zag was ik aardig verkocht. Toen zag ik de prijs en was die liefde weer een eind weggezakt! Na wat verder zoeken kwam ik uit bij deze duitse knul: http://www.exeet.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

De prijs is nog steeds aanzienlijk, maar komt al iets meer in de richting.
Nu zit ik alleen met een aantal twijfel punten. Stel ik bestel zo'n ding bij hem, de Exeet 670R, dan moet ik hem gaan importeren. Dat gaat ten eerste BPM kosten, pak hem beet € 2.000? Ten tweede vraag ik me af wat de RDW gaat doen. Doen zij moeilijk over een 98pk vier cillinder blok? Komt die dan alsnog op papier als 15kw quad? (Met E-ATV schijnt dat wel zo te zijn). Of ga ik daar hen en zeg ik: "kijk meneer een Yamaha Raptor, beetje verlaagd verder niks bijzonders". En als die niet met 15kw op papier komt, kan ik dan nog wel met mijn B-rijbewijs op het ding rijden?
Daarnaast is natuurlijk de kwaliteit de vraag, hij bestaat nog niet zo lang en er zijn er nog niet zoveel van denk ik. Hij gebruikt Yamaha FZ6 blokken heb ik ergens gelezen, dus zou goed moeten zijn. Die gok durf ik dan nog wel aan.
Ik heb zelf al een e-mail gestuurd in het engels, nu maar afwachten of die daar reactie op geeft. Ben wel benieuwd naar jullie mening en of iemand dit 'merk' al eens eerder heeft gezien. Ik vind het een grote plus dat het ding de looks van de Raptor heeft!