Heb een vraagjee....
Eén van m'n voorbanden loopt langzaam leeg via de velgrand, het betreft een stuk van een 20 tal cm.
Ik vermoed dat er zand of een steentje tussen de band en de velg zit.
Ik heb nu geprobeerd om de band van de velg te krijgen om de rand proper te maken, maar dat lukt me van geen kanten. Ik krijg de band niet van de velgrand.
Iemand tips om het makkelijker te doen? Of toch maar effe naar de bandencentrale?
Grts
Peter
Banden van velg halen?
Re: Banden van velg halen?
hoe heb je dit gedaan?
eerst alle lucht eruit, dwz het binneste van het ventiel eruit halen.
met bandijzer tussen de velg en de band, en duwen/trekken, opletten voor uw binnenband, als je die hebt.
of in het bandenmachien.
eerst alle lucht eruit, dwz het binneste van het ventiel eruit halen.
met bandijzer tussen de velg en de band, en duwen/trekken, opletten voor uw binnenband, als je die hebt.
of in het bandenmachien.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Wiel van de quad halen, alle lucht eruit. Op de grond leggen, blak er half op leggen en er met de auto op rijden. Zo doe ik het en dat werk prima.
Link
Nieuwe band erop leggen: Band op de velg leggen, remreiniger in de band spuiten en aansteken dan ploft i zo in de randen.
Link
Link
Nieuwe band erop leggen: Band op de velg leggen, remreiniger in de band spuiten en aansteken dan ploft i zo in de randen.
Link
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Expert
Ik zou gewoon ff langs een zaak gaan met een banden machine. Kost je misschien 5 euro maar dan blijft alles wel heel. Met lepel tussen je velg gaan kloten beschadig je je velg soms. Andere methodes idem.
Erop leggen is kwestie van goed in vetten, en dan met compressor op pompen. Als dat niet wil ff spanband er omheen trekken en nog is proberen.
Maar voordat je iets gaat doen, zorg er ff voor dat je weet waar die lekt. Kan ook je ventiel zijn. Gewoon op pompen en in zijn geheel onder water duwen, ik gooi ze meestal in de sloot... Bij gebrek aan bakken die groot genoeg zijn.
Als die aan 1 kant van de velg lekt die markeren en alleen die kant los drukken. Mocht je zand of een beschadiging daar tegen komen weet je dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.
Erop leggen is kwestie van goed in vetten, en dan met compressor op pompen. Als dat niet wil ff spanband er omheen trekken en nog is proberen.
Maar voordat je iets gaat doen, zorg er ff voor dat je weet waar die lekt. Kan ook je ventiel zijn. Gewoon op pompen en in zijn geheel onder water duwen, ik gooi ze meestal in de sloot... Bij gebrek aan bakken die groot genoeg zijn.
Als die aan 1 kant van de velg lekt die markeren en alleen die kant los drukken. Mocht je zand of een beschadiging daar tegen komen weet je dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.
No Can't Do!
jaja dat werkt goed, een balk erop en dan met de auto erop
bekijk die band eens , hoe hij opgefrommeld wordt en ga dan eens nadenken ..... das wel goed voor de ply`s die erin lopen ja
zo help je heel je banden naar de klote ...
en dan met brandende remmenreiniger gaan lopen kutten .... hoe krijgen we ongelukken ???
je hebt die zooi zeker nog nooit in je oog gehad? hebben we het nog nie gehad over als die zooi in de brand staat en dan alle kanten op spat als die band op zn plek springt met geweld ....
DEZE METHODES ZIJN UITSLUITEND VOOR NOODGEVALLEN !
investeer 5 euro of een tientje en die band is er met een kwartiertje op en af zonder schade en kans op ongelukken .
scheelt je een beschadigde velg, banden met bulten erop ed. brandwonden en alsnog een ritje naar de bandenboer voor nieuwe banden
bekijk die band eens , hoe hij opgefrommeld wordt en ga dan eens nadenken ..... das wel goed voor de ply`s die erin lopen ja
zo help je heel je banden naar de klote ...
en dan met brandende remmenreiniger gaan lopen kutten .... hoe krijgen we ongelukken ???
je hebt die zooi zeker nog nooit in je oog gehad? hebben we het nog nie gehad over als die zooi in de brand staat en dan alle kanten op spat als die band op zn plek springt met geweld ....
DEZE METHODES ZIJN UITSLUITEND VOOR NOODGEVALLEN !
investeer 5 euro of een tientje en die band is er met een kwartiertje op en af zonder schade en kans op ongelukken .
scheelt je een beschadigde velg, banden met bulten erop ed. brandwonden en alsnog een ritje naar de bandenboer voor nieuwe banden