Effe een vraagje ,de noppen van mijn voorbanden slijten schuin af.
Het zijn Bighorns en misschien is het te zien op de foto , de sleuf die in een lange nop zit is aan de ene kant nog diep en aan de andere kant bijna weg.De noppen slijten niet mooi vlak af net als mijn achterbanden.
Ze trillen ook niet bij hogere snelheid.
Heeft iemand een verklaring hiervoor
Wat voor bandenspanning heb je?lijkt wel of je voorbanden de bocht door vreten.spanning zo tussen 0.7 en 0.9 is zat voor dat soort banden.hangt af van type/gewicht quad en belading.
dutchmoose schreef:Wat voor bandenspanning heb je?lijkt wel of je voorbanden de bocht door vreten.spanning zo tussen 0.7 en 0.9 is zat voor dat soort banden.hangt af van type/gewicht quad en belading.
Het is een TGB Blade 500 en de spanning heb ik voor en achter op 0.7 .
Als je het advies leest op de Quad dan is dit 0.47 .
Ik weeg 90 kilo schoon aan de haak.
Ik zou graag cerossen willen maar dan moet ik dit niet hebben natuurlijk.
0.47 is waarschijnlijk US aanduiding.0.7 moet eigenlijk goed zijn.tenzij ik me nu vreselijk vergis.misschien een uitlijnprobleem.vraag eens aan paul snip.die weet een boel van tgb.mijn beetje kennis kan je hierin niet veel verder helpen vrees ik.stuur paul een pb.als je wat weet graag een berichtje hier.interesant.maar misschien is dit wel een normaal slijtpatroon als je deze banden voorop zitten.je weet het maar nooit.
0,7 bar is al te veel.
Ik rijd zelf met 0,4 bar op de 4 banden.
Dat schuin afslijten heb ik al meer gezien.
Ik weet hier ook niet echt een verklaring voor.
Met de maxxis ceros ga je dat niet hebben maar zet op die band ook niet te veel druk.
Zelf zou ik zeker niet hoger gaan dan 0,5 bar.
De voorkant van de quad kun je iets instellen quad rijhoogte. Ik heb gezien dat je hiermee de stand van den wielen ligt kunt aanpassen. (Camber) Dit is wel minimaal. Overigens is de ene nop de ene nop aan de ene kant gesleten en de volgende nop aan de andere kant. Tenminste zo lijkt het op de foto. Lijkt ook alsof je er veel mee op de weg rijd, daar zijn deze banden ook minder geschikt voor dan bijvoorbeeld de Ceros
Ik heb ze achter op 0,8 en voor op 0,9. Rijd prima. Is afhankelijk in wat voor terrein je rijd. 0,4 is op afvalt te zacht, dan heb je totaal geen wegligging in de bochten
Jason McCoy schreef:Ik heb ze achter op 0,8 en voor op 0,9. Rijd prima. Is afhankelijk in wat voor terrein je rijd. 0,4 is op afvalt te zacht, dan heb je totaal geen wegligging in de bochten
Das ook weer waar.ik heb de ervaring dat de meeste die ik spreek tussen de 0.7 en 0.9 bar rijden.maar ook de ondergrond telt mee.ik ben een onroad rijder.
Des te meer ik hier lees lijkt het een normaal slijtage patroon.
Jason McCoy schreef:Ik heb ze achter op 0,8 en voor op 0,9. Rijd prima. Is afhankelijk in wat voor terrein je rijd. 0,4 is op afvalt te zacht, dan heb je totaal geen wegligging in de bochten
Ik heb ze ook al eens op 0.8 gehad maar dat is in het terrein minder comfortabel vind ik. De Bighorns zijn echt geweldig ,ze graven echt overal doorheen.
Dit is (redelijk) normaal bij Bighorns. Die vertonen bijna altijd dit slijtageprofiel. Bighorns zijn ook niet echt bedoeld voor op de weg he.
Cerossen houden het veel langer vol, maar bieden net iets minder grip in het terrein. Ook deze nokken slijten voor iets schuin af. Levensduur van Cerossen aan de voorzijde is ca 10.000km bij on-road gebruik.
Je zou de uitlijning van de voorwielen eens kunnen laten controleren. Maar dit slijtagepatroon zul je nooit helemaal voorkomen.
Een spanning van 0,6 tot 0,8 is wel goed voor straatgebruik.
Paul Snip schreef:Cerossen houden het veel langer vol, maar bieden net iets minder grip in het terrein. Ook deze nokken slijten voor iets schuin af. Levensduur van Cerossen aan de voorzijde is ca 10.000km bij on-road gebruik.
Denk nog wel langer. Heb er op mijn vorige Outlander 7.000 mee gereden, voornamelijk op de weg, en van echte slitjage was nog geen sprake. Achter ook amper trouwens, ondanks volop driften en spinnen.