Nieuwe riem er om. Uitlaat gelast. Op hang punt was gescheurd.
Aangezien deze riem ook helemaal uitgedroogd (dus wordt te warm) is wil ik de CVT aanpassen. Zodat deze meer licht krijgt.
dit is de CVT ingang hier over heen komt een kap. Ik zit er over na te denken om daar een gat in te maken zo dat de CVT meer lucht kan aan zuigen. Mocht dit niet vol doen dan een ventilator op de pijp.
Hier bij twee foto's hoe de pijp loopt. Misschien dat jullie een andere idee hebben hoe ik dit aankan passen.
Ik had 2x zelfde probleem.
Ik rij redelijk veel constante snelheden en heb daarom in overleg met de dealer/importeur het volgende aangepast:de ingaande pijp nieuw besteld en deze gewoon afgezaagd vlak na de cvt behuizing.
Ook is belangrijk dat aan de achterzijde de lucht makkelijk weg kan.Anders word het echt warm.
Ik heb de achterzijde aangepast totdat het simpel weg een haakse uitgang is met de bocht naar beneden.
De voorste originele die helemaal intact is heb ik wat omhooggedrukt en laten zitten.
Ik kan nu makkelijk deze er op drukken mocht het echt nat worden of diepe blub.
Nu is er weinig kans op dat.ik heb een hekel aan een smerige quad.
Tot nu toe heb ik een veel koudere cvt kap en geen defecte snaren meer.
Er zitten naar mijn bescheiden mening te veel ingegoten deuken en bochten in.En hij haalt bovendien de lucht weg achter de radiator weg en die is al redelijk warm.
Als de lucht recht de cvt ingaat is de boel redelijk koel te houden.plus steeds van snelheid wisselen.de snaar gebruikt ook de vlakken van de cvt schijf om wat te koelen is mij verteld.
Ik heb wel een kaasdoek voor de ingang gemaakt met een tywrap rond de pijp.dat voorkomt dat er troep inkomt.
Laatst gewijzigd door AC67 op zo 11 jan, 2015 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet er wel om denken dat er geen water of modder in de CVT kan komen. Die pijpen zitten er juist op om de CVT water bestendig te maken. Omdat geen enkele ATV bedoeld is om 95 km per uur op de weg te rijden voor vele kilometers, is de koeling van de CVT op deze manier niet optimaal. Het is dus een compromis. Als je de pijpen gaat aanpassen lever je in qua terrein vaardigheid.
Een elektrische ventilator zou ik niet doen. Er zit al een krachtige mechanische ventilator op je krukas. De achterste schijf aan de voorkant heeft ventilator bladen namelijk. Ik ken ook geen enkele quad die een elektrische ventilator heeft. Dat zal vast een reden hebben.
Een riem wordt warm door slip. Dus het zou ook nog kunnen dat de CVT niet goed werkt. Misschien een te slappe veer achterin de pulley's? Zijn er geen modificaties te vinden op het internet voor een CF?
Dat een riem na 2000 km al weer knapt is niet normaal hoor.
Die bocht kan ik er zo niet op zetten. Aan gezien hij dan tegen het rek aan komt.
en volgens mij zuigt hij de lucht onder het stuur vandaan. Omdat je de voorkant afsluit met een kap.
of ik moet er een stuk afzagen maar dan komt hij voor de radiator te zitten. En dat lijkt mij ook niet super.
Misschien eerst 2 cm van de pijp af zagen of gaten in maken, zo dat hij meer ruimte heeft onder de kap. Als dat niet help kunnen we het altijd nog doen als de link
Ben benieuwd als die waardes een beetje kloppen want zo'n olie sensor moet normaal in het blok gemonteerd worden, kan misschien een paar graden verschil in zitten ben benieuwd...
Water en olie heeft wel een andere dichtheid dan lucht. Dus duurt wel een stuk langer voordat die sensor ook de daadwerkelijke temperatuur bereikt.
Maar denk dat het temperatuur verschil wel meevalt als je een poosje rijd.