Volgens mij zijn er twee mogelijkheden.
De eerste is dat je een CoC (Cerificate of Conformity) krijgt. Dit houdt in dat de quad ergens in Europa een typegoedkeuring heeft gekregen en dat hij dus gekentekent mag worden. Je moet dus op zoek naar iemand die precies dezelfde quad heeft en nog een CoC erbij heeft. Ik meende dat je in Belgie het CoC niet in hoefde te leveren als je een kenteken aanvraagt voor een voertuig, dus er is een kleine kans. Maar..... als ik de foto's zo zie heeft Yamaha deze quad niet aangeboden om een Europees Typegoedkeuring te krijgen. Dit is bijvoorbeeld te zien aan het ontbreken van de knipperlichten. (Of zie ik ze gewoon niet...) In dat geval kun je een CoC ook vergeten.
De tweede is dat je langs, zoals wij het noemen, de RDW (Rijksdienst voor Wegverkeer) gaat. Hier zal je quad aan alle eisen moeten voldoen die gesteld zijn aan dergelijke voertuigen. De quad zal technisch helemaal bekeken worden en dan is het nog maar de vraag of hij er doorheen komt. Dit zal ook moeten gebeuren met bijvoorbeeld de JLA Loncin E-Streetquad die helemaal naar elektrisch is omgebouwd.
De vraag is of het haalbaar is en of het zin heeft om daar heel veel geld in te steken.
Mijn advies zou zijn om in de komende tijd om je heen te gaan kijken naar een quad die al voorzien is van kenteken. Scheelt een hoop ellende en je weet gelijk waar je aan toe bent.
Neemt niet weg dat het zeker een leuke quad is. Ik wou dat zulke er in mijn tijd waren...