Ik ben reeds een aantal maanden me aan verdiepen in cfmoto.
Ik snap dat jullie can-am beter vinden. Is ook zo, is de koning quad.
Vergeet wel de kostprijs niet. Je mag niet vergeten dat niet iedereen zelfde budget of denkwijze heeft. De cfmoto 825 heeft nu eps( vertaald in Vlaams servostuur

). Rijd met goede banden 120 km/h met originele banden 110km/h. Die 77 klopt dus niet, alleen is hij de eerste 500 km afgedreven naar 77.
Je rijdt met een krachtige 2 cilinder van 800 cc. Beter dan een 500 cc indien hij voor 80% op de verharde, normale weg wordt gebruikt. Een heel mooi koppel. In Canada hebben ze 5 jaar garantie. Prijs kwaliteit is dit top. Nogmaals met deze machine zal men veel plezier hebben. Iedereen moet dus voor zichzelf uitmaken voor welk doel hij wordt gebruikt, welke prijs en hoe zwaar moet de motor zijn.
Ik heb een aantal eigenaars persoonlijk gecontacteerd en ze zeggen er geen slecht woord over. 4x4 , men kan 100% sperren. High en low drive. Langere chassis voor 2 personen. Snelheid wordt gemeten aan Cardan en niet aan de wielen dus je kan gerust grotere wielen plaatsen en de snelheidsmeter blijft kloppen. Ik prefereer eerder cfmoto nieuw met garantie of tweedehands can-am waar je dan niet weet hoe hij onderhouden is.
De vorige generaties van cfmoto was inderdaad niet zo goed. Neem zeker geen oud model geen 500cc. Maar de laatste 2 modellen 825 en ik geloof 550 is wel degelijk heel goed.
Geloof me, al heel veel over opgezocht.
Ik zou zeggen doe een dealer en rijdt proef met beide merken, je zal er zelf wel uitkomen.
Hopelijk kon ik je helpen en hou je ons op de hoogte wat het geworden is.