als alles goed staat heb je die stuurdemper echt niet nodig hoor, zeker niet op de weg 
ik ken er genoeg die ene hebben of hadden, want als hem er na een tijd nog op staat dan staat hem op minimum demping of ze gooien hem er vanaf. waarom denk je dat er regelmatig 2de hands dempers te koop staan, gewoon omdat ze het nut er niet meer van in zien ding staat toch op minimum afgesteld.
rij al jaren zonder demper soms zelfs km's met 1 hand zelfs op kassei wegen. of ik ben zo sterk  

of quad staat gewoon goed afgesteld 
zet je snuit maar eens op originele hoogte en kont tegen de grond je zult je 2 handen nodig hebben om hem de draai om te krijgen laat uw stuur los en quad gaat automatisch rechtdoor rijden 
zet je snuit omlaag en kont omhoog stuurt met 2 vingers maar hebt je 2 handen nodig om rechtdoor te gaan nu is het de kunst om een compromie tussen beide instellingen te krijgen maar een stuurdemper helpt daar NIKS bij in mijn ogen zeker niet op de weg voor cross gebruik waar je constant over bulten en putten rijd en constant slagen op je stuur krijgt dan helpt het maar op de weg is het pure show tenzij je constant door goten en riool afvoeren rijd dan kan het helpen