Vering ben ik mee bezig, dit model is daar helemaal anders in!
Verder,power is iets minder als de vorige want die was gechipt! Maar wat een wereld van verschil zo'n nieuwe quad!deze heeft 1700km op de teller, en heb mijn oude stuur overgezet met handvat verwarming, lier en ander rek,ben er super blij mee!!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door ukachitalu op vr 23 dec, 2016 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jazzy schreef:Het is een schitterend ding, gaaf dat je hem nu hebt! Maar die foto's, kom op zeg!
Wat vering betreft, wat is er anders?
De afstelling is lastiger,geen klikjes om te weten hoe ver je wat gedraaid heb, ik heb alles nu op maX staan anders klapt hij door,maar dit betekend vrijwel geen rij comfort. It denk dat deze dempers specifieker gebruikt moeten worden,dus afstellen voor het geen waar je hem voor gaat gebruiken,otr alles op maX,thuis voeren twee draaien terug etc.
Gisteren flink end gereden,was heerlijk!wat een prachtmachine
Jazzy schreef:Het is een schitterend ding, gaaf dat je hem nu hebt! Maar die foto's, kom op zeg!
Wat vering betreft, wat is er anders?
De afstelling is lastiger,geen klikjes om te weten hoe ver je wat gedraaid heb, ik heb alles nu op maX staan anders klapt hij door,maar dit betekend vrijwel geen rij comfort. It denk dat deze dempers specifieker gebruikt moeten worden,dus afstellen voor het geen waar je hem voor gaat gebruiken,otr alles op maX,thuis voeren twee draaien terug etc.
Gisteren flink end gereden,was heerlijk!wat een prachtmachine
Gisteren heb ik alle veren met een veer blok afgesteld. Dus dan zijn je veren echt op het maximum gespannen, maar even goed niet genoeg. Dus het lijkt er op dat ik op de situatie moet inspelen om mijn vering optimaal te gebruiken. Zoals hij nu staat is het lekker om te toeren en beetje mijn routes aan landweggetjes te rijden, en voor de otr ritten moet ik het allemaal de schokdemper eigenschappen aanpassen om zo optimaal kunnen rijden. Geen ramp, het maakt het rijden met de renegade nog specifieker, maar is wel wat meer werk.
Dat met die vering komt me helaas bekend voor. Iemand in ons groepje die je ook wel kent denk ik, rijdt met een identieke quad. Met zijn vorige Renegade 1000 kon hij gewoon springen en OTRs of zelfs een rally rijden, met de nieuwe Renegade slaat de vering bij het minste of geringste door. Zelfs met alle instellingen op zijn stijfst kon hij niet een sprongetje maken, de vering sloeg nog steeds door. Nog los van de rest van de handling die met die instellingen compleet naar de knoppen is.
Hij is er lang met de dealer mee bezig geweest, zoals ik het begrepen heb werd het probleem niet echt onderkend door Can-am. Uiteindelijk heeft hij een set veren gekregen van een 2015 model waarna de quad weer normaal rijdt. Het verschil tussen de veren is maar minimaal trouwens, maar net genoeg om deze problemen te veroorzaken.
Los van je gewicht, wat misschien iets hoger is dan gemiddeld, zou je met de standaard instelling (alles in het midden) gewoon normaal moeten kunnen rijden. De demping één of twee klikjes losser of stijfer is voor de fijnafstemming.
Jij hebt mij dit eerder verteld Jazzy. Ik moet zeggen dat ik niet echt spring, maar ik rijd wel pittig door op OTR's als ik het kan en dan zou het verrekte irritant zijn als hij in de knippen alsnog doorslaat. Ik heb alles op Maximaal gehad, maar hierbij nog steeds bij flinke klappen dat hij doorslaat, plus dat je al het comfort dat echt uit het raam kan gooien. Dit model is uit 2015, dus ik vrees dat ik het niet ga oplossen door die uit 2015 te kopen. In mijn andere groepjes rijden twee anderen met precies dezelfde problemen, eentje heeft er gewoon reiger vering onder geschroefd (voor mij niet te betalen) maar ik ga wel even met de dealer in overleg, want ik zou het graag goed willen hebben.
Voor de rest rijd dat ding als een trein, allemaal lekker nieuw.
Ha WJB!! ik denk dat ze op het zelfde probleem gaan stuiten, ik heb hem nu afgesteld voor mijn normale gebruik, en dat is fantastisch, bij OTR moet alles gewoon op max staan, maar dat rijd voor zo eigenlijk voor geen meter. Ik ga ook nog even met de dealer babbelen, we komen er wel uit.