Durablue as hmmmmmm
helemaal goed !Fré schreef:dat begrijp ik zeer goed, de voelbare speling zal inderdaad weg zijn.
Maar ik betwijfel ten zeerste dat die spanning de as zal verhinderen van rond te zwerven als je met je quad aan het crossen bent.
maar het is ook te weinig om de lagers te slopen, dat komt door normale zware belasting ivm springen, weinig vet, water etc.
al eerder gezegd, dit soort lagers hebben preventief onderhoud nodig, als je wacht tot het te laat is..............sommigen hier weten dat !
veel succes allemaal
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
vaak worden dergelijke assen uit CrMo 4340 vervaardigd. Redelijk duur materiaal.
http://www.sz-metal.si/products/steels/2.htm
Probleem is: dit moet voor goede eigenschappen gehard worden, men kan ook voorgehard kopen, maar dat is niet echt ideaal en bovendien pijnlijk voor je snijgereedschap.
ook de splines kunnen enkel met speciaal gereedschap gesneden worden.
Bij de Z/KFX zit je ook met het probleem dat de remschijfhub erop geperst zit. Als je je originele as origineel wil houden betekent dit dat je ook een nieuwe hub mag maken, en voor die inwendige splines heb je volgens mij ook weer speciaal gereedschap nodig.
Het is goed te doen als je toevallig alle gereedschap hebt, maar met een gewone draai en freesbank ga je er niet komen
http://www.sz-metal.si/products/steels/2.htm
Probleem is: dit moet voor goede eigenschappen gehard worden, men kan ook voorgehard kopen, maar dat is niet echt ideaal en bovendien pijnlijk voor je snijgereedschap.
ook de splines kunnen enkel met speciaal gereedschap gesneden worden.
Bij de Z/KFX zit je ook met het probleem dat de remschijfhub erop geperst zit. Als je je originele as origineel wil houden betekent dit dat je ook een nieuwe hub mag maken, en voor die inwendige splines heb je volgens mij ook weer speciaal gereedschap nodig.
Het is goed te doen als je toevallig alle gereedschap hebt, maar met een gewone draai en freesbank ga je er niet komen
White LTZ-450 - powered by MSD -
tedjuFré schreef:vaak worden dergelijke assen uit CrMo 4340 vervaardigd. Redelijk duur materiaal.
http://www.sz-metal.si/products/steels/2.htm
Probleem is: dit moet voor goede eigenschappen gehard worden, men kan ook voorgehard kopen, maar dat is niet echt ideaal en bovendien pijnlijk voor je snijgereedschap.
ook de splines kunnen enkel met speciaal gereedschap gesneden worden.
Bij de Z/KFX zit je ook met het probleem dat de remschijfhub erop geperst zit. Als je je originele as origineel wil houden betekent dit dat je ook een nieuwe hub mag maken, en voor die inwendige splines heb je volgens mij ook weer speciaal gereedschap nodig.
Het is goed te doen als je toevallig alle gereedschap hebt, maar met een gewone draai en freesbank ga je er niet komen
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u


