Ik ook. Daarna voor een 380 watt waaier, en dan met lucht de rest van het water en vuil eraf halen.
Daarna de quad even laten lopen, om daarna alles in te spuiten met siliconensray
Voor de plastiek gebruik ik deco shine. eerst wasen met eender wat(moto wash van bel ray is best volgens mij) en als die proper en droog staat inspuiten met deco shine eens openwrijven en laten opdrogen.(je mag overdrijven) Als het goed droog is opwrijven met een propere vod en je palstiek is weer als nieuw en er zit dan een blinkende beschermlaag op die niet vettig is zoals silicone spray. De matte plekken zijn ook zo goed als weg met deco shine.
nadien spuit ik alle metaalachtige delen in met 6in1 dan staat die heel vettig.
laat hem dan tijdje staan ik giet ,er dan water over zo is het overtollig vt eraf en er nog genoeg ligt op blok,kader, arms, nerfs. dit doe ik na iedere kuisbeurt. Neemt maar paar minuten in beslag en is wel belangrijk dat je quad beetje vet staat(strooizout,....).
tip: zet hem ook eens recht op de grabbar en je zal versteld staan wat je nog tegenkomt aan de onderkant..
rippeke schreef:Voor de plastiek gebruik ik deco shine. eerst wasen met eender wat(moto wash van bel ray is best volgens mij) en als die proper en droog staat inspuiten met deco shine eens openwrijven en laten opdrogen.(je mag overdrijven) Als het goed droog is opwrijven met een propere vod en je palstiek is weer als nieuw en er zit dan een blinkende beschermlaag op die niet vettig is zoals silicone spray. De matte plekken zijn ook zo goed als weg met deco shine.
nadien spuit ik alle metaalachtige delen in met 6in1 dan staat die heel vettig.
laat hem dan tijdje staan ik giet ,er dan water over zo is het overtollig vt eraf en er nog genoeg ligt op blok,kader, arms, nerfs. dit doe ik na iedere kuisbeurt. Neemt maar paar minuten in beslag en is wel belangrijk dat je quad beetje vet staat(strooizout,....).
tip: zet hem ook eens recht op de grabbar en je zal versteld staan wat je nog tegenkomt aan de onderkant..
emmer water zeepsopje en handborsteltje ben ervan truggekomen al die hogedruktoestanden en stomers... gaat evengoed en vind da hij mooier is omdat het meer vuil wegneemt hogedruk laat altijd nog zo van die modderdrupjes hangen zeker hier in leemgrond
Na elke modderige rit wordt mijn vierwielertje met de tuinslang van alle kanten afgespoten (geen hogedrukreiniger), met de spons afgewassen, wordt alles met de compressor drooggeblazen en dan volgt nog een klein ritje om de quad volledig te drogen. Af en toe wordt de quad nadien nog es volledig ingewaxt en indien nodig het nodige onderhoud gegeven.
Allemaal (heel) veel werk maar het beloont op termijn En dat vind ik juist het leuke eraan, telkens ik een rit wil maken hoef ik alleen de bandendruk eens na te zien, en hop, weg ermee
Gewoon naar de autowasstraat gaan waar je met een hogedrukreiniger kan schoonmaken met warm water en daarna in de wax zetten wat je meestal daar ook erop kan spuiten.
Eerst de dikke modder eraf met de hoge druk. Dan inspuiten met een product dat ze ook bij de plaatselijke car-wash gebruiken. Even laten inwerken, en dan weer met de hoge druk afspuiten. En, ja, soms breek ik hem helemaal af om overal aan te kunnen
Daarna direct met de compressor alle kleine holtes, schakelaars en andere bedieningsorganen droogspuiten....
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Quad gedeeltelijk strippen dan speciaal goedje erop en dan met hogedrukspuit eroverheen. Daarna plastic mooi poetsen en alles er weer op. En dan natuurlijk de velgen polysten
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Eerst meest vuil afspuiten, dan inspuiten met VIGOR (detergent om de vloer mee te schrobben), puur gebruiken. Half uurtje wachten en terug afspuiten, alles blinkt als een ster, plastiek, motor enz.
Het hoeft altijd niet duur te zijn. Vigor kan je overal krijgen in de MAKRO zelfs in bussen van 10 liter.