Precision Stabilizer.

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Sg6
Quad Master
Quad Master

Precision Stabilizer.

Bericht door Sg6 »

Hoi hoi,

Een tijdje geleden hebben ik en fre zitten zoeken achter een stuurdemper. Al vlug bleek dat de prijs serieus omhoog ging voor meer instelmogelijkheden en eventuele beugels die meegeleverd werden.
De eerste die ons aanstond in de lijst was een Ohlin. Hier moesten we dan natuurlijk zelf een beugel ontwikkelen en eerlijk gezegd hadden we er geen goesting in.
Na wat zoeken op het internet vallen we op de Precision Stabalizer en die kreeg dan ook de volledige aandacht. Al vlug werd er beslist om die te gaan bestellen.

Vorige week vrijdag belt onzen fre naar me om te zeggen dat de stuurdemper is aangekomen samen met nog 2 cams. De zaterdag in de late namiddag ben ik erom gegaan.
Eens thuisgekomen deed ik de doos open en zag daar een klein zwart dingske inliggen. Dacht in mijn eigen "wat een klein dinges zeg!" Na een halfuur zitten te bestuderen is het onderdeel wel heel mooi afgewerkt en heb er eigenlijk geen negatieve commentaar over. De bevestiging is heel robust gemaakt voor aan het chasis te bouten. Ook heel positief is dat je zelf onderhoudt kan uitvoeren aan de demper (vervangen olie).

Na de installatie keek ik ff in de manuel hoe ik de stuurdemper moet gaan instellen. Er staan namelijk 2 draaiknoppen op, ene voor de center en ene voor de zijkanten. In de manual hebben ze al een stuk of 8 a 10 setups voorgeschreven als vb. Ik heb zowat de middenweg gekozen aangezien onze ondergrond niet dezelfde is als in de VS.
Nu ben ik gisteren gaan rijden om het eens te testen. De test is verlopen op offroad terrein.
Toen ik op het eerste offroad baantje aan het rijden was had ik al vlug het gevoel dat mijn stuur niet extreem sloeg wat voordien eigenlijk wel het geval was. Al vlug werd duidelijk dat er behoefte was naar Need For Speed! Op sommige baantjes was ik in 5e aan het crossen en vloog in niet van links naar rechts wat voordien wel het geval was.

Dit is dus nog maar een kleine test want het uiteindelijk resultaat zal ik maar weten eens ik op parcour ga rijden want het offroad rijden is een beetje voorbijgestreeft bij me.

Alles eens samengevat:

- compacte stuurdemper
- bijgeleverde manuel met installatie instructies en instelmogelijkheden + onderhoud die er uitgevoerd moet worden (indien je geen koppig persoon bent en de installatie instructies volgt is de installatie in NO TIME gedaan)
- mooi afgewerkt

Het enig nadeel is de prijs natuurlijk. Dit goedje brengt je op ongeveer 500 euro incl. BTW.

Afbeelding

To be continued ...
Laatst gewijzigd door Sg6 op zo 18 jun, 2006 09:23, 2 keer totaal gewijzigd.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ronnieb »

Kost wat maar dan heb je ook wat.
Super :p
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Andries, tis "Stabilizer". :ster:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

op woodward is het ook niet correct. :mrgreen:
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Mo Pol toch! :mrgreen:
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

ik geef nog liever 500€ en dat ik weet dat het goed is en blijft duren als 200€ en dat het binnen het jaar uiteenvalt, zoals ik nu voorheb.
:knikduim: goe reviewken, nu nog het parcour hé :wijzen:
Erasmus all the way!
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

da was voor mij ook een reden. Ene die lineair beweegt zal naar mijn gedacht veel sneller vuiligheid naar binnen krijgen waardoor dichting sneller slijt. Bij rotatief is die kans al wat kleiner.

klein vraagje wat voor ene had je wel?
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

denton, de regelbare
Erasmus all the way!
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Fré schreef:Andries, tis "Stabilizer". :ster:
En manual ;)

Verder mooie review, maar ik zou graag een vergelijkende test zien.
Vind 500 erg veel voor een stuurdemper...
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Als iemand mij of andries een denton kan regelen, dan willen we wel een vergelijkende test doen
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

heb gisteren naar zandvoorde geweest om een te zien wat het verschil eigenlijk echt wel is. Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was. Ik heb nog nooit met een stuurdemper gereden maar met dit erop voel ik wel duidelijk verschil. Na 20 min rijden ging ik van parcour en heb ik eens de center 2 standen terug gedraaid alsook de sides. Op naar de volgende ronde.
Het parcour lag er al wat slechter bij en de mensen die daar gaan crossen weten dat je op dat lang stuk langs achter toch wel vrij veel schokken krijgt op het stuur alsook het stukje na de kombocht. Wel daar voel ik nopes, nada. Stuur blijft dus echt in de midden met idd wat kleine afwijkingen wat normaal is anders kon ik niet draaien.
Wat mij ook opviel in de bochten dat is wanneer je aan het draaien bent en kreeg een schok van een bult ofzo dat die iets gedempt werd door de sides maar eens aan het gebied van de center voelde je echt wel dat die de volledige schok opvangde. SCHITTEREND DUS!
Normaal in zandvoorde heb ik meestal na 15 a 20min rijden wel last van mijn onderarmen. Nu had ik eigenlijk geel last meer ervan. Ook is de snelheid van rijden iets omhoog gegaan over bulten en al die toestanden maar nog nie hoog genoeg om met tom_carwash mee te kunnen.
Nu zullen we het onderdeel wat gewoon worden om dan nadien eens het een en ander te pb.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Sg6 schreef: Nu zullen we het onderdeel wat gewoon worden om dan nadien eens het een en ander te pb.
en? al het één en ander geprobeert? nog altijd tevreden van?
Erasmus all the way!
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Andries heeft hem al een hele tijd zitten en is sindsdien al vrij vaak in Westdorpe gaan rijden. Bij mijn weten is hij er zeer tevreden over.

Ik heb hem door omstandigheden nog niet op parcours kunnen gaan testen, enkel op offroad baantjes, en moet zeggen, ik ben ook verkocht.
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

Jep idd ik ben er zeer tevreden van.
Heb al eens zitten prutsen aan de vijskes en je voelt direct wel verschil. Zo blijft hij nu op een vaste plaats staan voor westdorpe. Zandvoorde daarintegen moet ik hem wat meer dempen in het center omdat het daar zwaarder kan liggen dan in westdorpe qua kippen en toestanden.
Mocht het heroverdoen zijn dan kocht ik terug een precision. Het is een dure aankoop geweest maar wel de perfecte!

Mvg
Andries
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

ok, klinkt heel goed
de mijne is ook onderweg, ben curieus :yummie:
heb lang getwijfeld tss de elkas, maar had net iets teveel positieve reviews gelezen van de precision.
Ok de elka's zijn nog niet te lang op de markt, maar laat een ander die maar testen. Het zekere voor het onzekere van deze keer.
Erasmus all the way!
Plaats reactie