verlagen raptor 700
verlagen raptor 700
hallo,
heb juist een raptor 700 aangeschaft maar wil hem nu verlagen
ik heb gezien dat er zijn die verlagen met de originele veren
doormiddel van een stukje onderaan de veren te plaatsen
waardoor de veren breder uiteen gaan staan en daardoor zakt
mijn vraag:
is dit een goede oplossing enzo ja waar vind ik die
en wat kost het?
groeten bert
heb juist een raptor 700 aangeschaft maar wil hem nu verlagen
ik heb gezien dat er zijn die verlagen met de originele veren
doormiddel van een stukje onderaan de veren te plaatsen
waardoor de veren breder uiteen gaan staan en daardoor zakt
mijn vraag:
is dit een goede oplossing enzo ja waar vind ik die
en wat kost het?
groeten bert
Normaal kunnen ze dit bij iedere shop wel bestellen, of hebben ze die in stock
Op de website van quadcentrale staan ze voor de raptor voor 157 euro.
Ik vraag me ook wel af hoe dat zit met dat onderdeel, wat als je bv een drempel neemt? die dingen kunnen toch bewegen mijn gedacht, heeft dit geen nadelige gevolgen ofzo?
Ik zie net dat er bij quadcentrale ook van die dingen zijn voor 119 euro voor uw raptor...
mvg
Op de website van quadcentrale staan ze voor de raptor voor 157 euro.
Ik vraag me ook wel af hoe dat zit met dat onderdeel, wat als je bv een drempel neemt? die dingen kunnen toch bewegen mijn gedacht, heeft dit geen nadelige gevolgen ofzo?
Ik zie net dat er bij quadcentrale ook van die dingen zijn voor 119 euro voor uw raptor...
mvg
Ik dacht dat er a-armen bestaan waar je kan kiezen op welk punt je de schokdemper zet. er zijn geloof ik dan 3 standen waaruit je kan kiezen..bert 700 schreef:mja dat was ook mijn gedacht echt heel betrouwbaar is dat toch niet lijkt me
t'is maar een opzet stukje. maar bestaat er dan geen a- arm waar dat veerpunt al verder staat?
Of eventueel andere veren steken, dan ligt hij ook lager natuurlijk.
Als iemand soms wat meer info heeft over die opzet stukken is dit welkom..Ik ben er namelijk ook over na aant denken..
mvg
Je hebt 3 mogelijkheden om je quad te verlagen:
1. veerpunten verplaatsen/bijzetten
door de veerpunten op de a-armen naar buiten te zetten (lassen) gaan de veren onderaan
verder uit elkaar staan, waardoor de quad lager zal komen.
Andere a-armen met extra veerpunten bestaan, maar zijn wel duurder.
voordeel: je kan de quad vlug terug op originele hoogte zetten als je wil gaan crossen.
nadeel: mogelijkheid dat het langs de lasnaden van de extra veerpunten kan gaan sheuren door de hoge druk die erop kan komen.
2. blokjes zetten
de blokjes te installeren ga je het 'veerpunt' verplaatsen. Te vergelijken met extra 'veerpunten bijlassen'
maar er wordt gebruik gemaakt van de originele veerpunten.
voordeel: makkelijk te installeren en quad kan vlug terug op originele hoogte gezet worden
nadeel: minder stabiel als wielen van de grond komen omdat de blokjes wel eens kunnen verdraaien.
3. ander veren plaatsen
je kan de originele veren vervangen door verlangingsveren met behoud van originele veerpoten of
zowel veerpoot als veer vervangen door andere set (duurder)
voordeel: stabieler en betrouwbaarder dan 1 en 2
nadeel: duurder en meer werk om quad terug op originele rijhoogte te zetten.
Greetz,
D.
1. veerpunten verplaatsen/bijzetten
door de veerpunten op de a-armen naar buiten te zetten (lassen) gaan de veren onderaan
verder uit elkaar staan, waardoor de quad lager zal komen.
Andere a-armen met extra veerpunten bestaan, maar zijn wel duurder.
voordeel: je kan de quad vlug terug op originele hoogte zetten als je wil gaan crossen.
nadeel: mogelijkheid dat het langs de lasnaden van de extra veerpunten kan gaan sheuren door de hoge druk die erop kan komen.
2. blokjes zetten
de blokjes te installeren ga je het 'veerpunt' verplaatsen. Te vergelijken met extra 'veerpunten bijlassen'
maar er wordt gebruik gemaakt van de originele veerpunten.
voordeel: makkelijk te installeren en quad kan vlug terug op originele hoogte gezet worden
nadeel: minder stabiel als wielen van de grond komen omdat de blokjes wel eens kunnen verdraaien.
3. ander veren plaatsen
je kan de originele veren vervangen door verlangingsveren met behoud van originele veerpoten of
zowel veerpoot als veer vervangen door andere set (duurder)
voordeel: stabieler en betrouwbaarder dan 1 en 2
nadeel: duurder en meer werk om quad terug op originele rijhoogte te zetten.
Greetz,
D.
Vind ik goed uitgelegd Delriva, als je iemand kent die echt goed kan lassen en de gepaste materialen gebruikt dan zie ik die naden ni direct scheuren zenne, het is maar hoe je het bekijkt. Natuurlijk moet je de armen nadien wel terug laten coaten of spuiten.
Heb een 2de veerpunt laten bijlassen en ben er zeer tevreden over. Dat zal je wel zien in mijn garage hoe het is gedaan geweest
Heb een 2de veerpunt laten bijlassen en ben er zeer tevreden over. Dat zal je wel zien in mijn garage hoe het is gedaan geweest
DBM PERFORMANCE
De lasnaad zal zeker niet scheuren, die is sterker dan het ijzer zelf.Turboy6 schreef:als je iemand kent die echt goed kan lassen en de gepaste materialen gebruikt dan zie ik die naden ni direct scheuren zenne, het is maar hoe je het bekijkt.
Als er iets scheurt, zal het vlak langs de lasnaad zijn.
Ik wil ook niet zeggen dat het ZAL scheuren hé, het was gewoon bedoeld als mogelijkheid
want heb er zelf geen ervaring mee.
Het is gewoon een logische redenering.
Als je veren verder uit elkaar staan, dan zal de neerwaartse druk meer omgezet worden in
buitenwaartse druk. En bij het neerkomen na een wheelie komt er dan wel redelijk wat druk op te staan.
Of die druk groot genoeg is om het te laten scheuren weet ik natuurlijk niet.
Greetz,
D.
@ Delriva: merci voor de goeie uitleg vooral het voor en het nadeel dan
@ Turboy 6 : die is echt wel goed gelast eh. maar is dat niet nadelig voor de vering zelf?
ik wil hem stillekes aan naar een suppermottard krijgen dus ekel voor op de baan.
verlagen leek mij het goedkoopste daarmee mij vraag hehe
en zo een adptorstukske voor die veerpunten te verplaatsen kunt ge dat ook lassen of moet ik dat doen zoals bij den turboy?
@ Turboy 6 : die is echt wel goed gelast eh. maar is dat niet nadelig voor de vering zelf?
ik wil hem stillekes aan naar een suppermottard krijgen dus ekel voor op de baan.
en zo een adptorstukske voor die veerpunten te verplaatsen kunt ge dat ook lassen of moet ik dat doen zoals bij den turboy?
-
vanpee jelle
- Quadracer

en zo een adptorstukske voor die veerpunten te verplaatsen kunt ge dat ook lassen of moet ik dat doen zoals bij den turboy?[/quote]
Nadelig voor de vering weet ik niet maar harder is het in ieder geval wel.
Ik breek die blokjes niet af maar ben zo niet voor tussenstukken, heb liever een vast veerpunt dan die blokjes. Bij blokjes komen de krachten op uw originele veerpunten ook schuiner dan normaal, bij mij is dat niet het geval.
Je zal overal wel pro en contra's vinden.
en zo een adptorstukske voor die veerpunten te verplaatsen kunt ge dat ook lassen of moet ik dat doen zoals bij den turboy?[/quote]
Nadelig voor de vering weet ik niet maar harder is het in ieder geval wel.
Ik breek die blokjes niet af maar ben zo niet voor tussenstukken, heb liever een vast veerpunt dan die blokjes. Bij blokjes komen de krachten op uw originele veerpunten ook schuiner dan normaal, bij mij is dat niet het geval.
Je zal overal wel pro en contra's vinden.
DBM PERFORMANCE
Ik heb zoals je kan zien in mijn garage een extra veerpunt laten bijlassen en de KW verlagingsveren, die hebben me 300 euro gekost voor de complete set (vooraan en achteraan). Dat veerpunt laten bijlassen heb ik bij ne maat laten doen + laten herschilderen heeft me 130 euro gekost.bert 700 schreef:ja das ook waar zal altijd wel ergens een adder onder het gras zitten![]()
weet er soms ergens waar die delriva zit had nog een vraag voor hem
wat zo een setje velagings veren kost ?
@ Airwolf, je was me dus voor
DBM PERFORMANCE