hallo,
ik heb vandaag mijn quad weer opgehaald van de dealer!
nou zul je wel denken wat kan ons dat schelen!
het volgende is nu het geval,
ik heb een cf moto 500 met 2950 km op de teller en net 1,5 jaar oud en nu was het voor cardan van binnen uit kapot gelopen schade 700 euro!
mag dit gebeuren en hoort dit onder garantie te vallen?
ook ben ik op zoek naar iemand die het oude cardan eens kan bekijken of nog wat te verhalen valt op garantie aangezien de dealer zegt dat dit geen garantie is
alvast bedankt
wie kan mij helpen?
-
- Toeschouwer
garantie
In de autowereld en bij een garantie van twee jaar op de auto valt deze reparatie 100 % onder de garantie.
Zit vaak wel een addertje onder het gras en dat is dat al het voorgeschreven onderhoud bij een erkende
merkdealer moet zijn uitgevoerd,voor u geld dus bij een cf-moto dealer.
Heb je maar één jaar garantie op een auto dan kun je proberen of er een coulance toegepast kan worden.
Dit is wel afhankelijk van de kilometerstand.
Vaak worden de onderdelen voor rekening importeur genomen en moet de klant de montage ervan betalen.
Maar niets is in dit geval zeker.
Wat betreft met het onderzoek naar een eventuele mechanisch gebrek denk ik dat u zeker
ook de olie zou moeten laten onderzoeken.
Helaas is dit een kostbaar onderzoek.
Probeer ook eens iets te proberen met een consumenten organisatie,je zou er toch van uit kunnen gaan
dat dit onderdeel langer moet kunnen meegaan dan uw meterstand/leeftijd.
Succes Erichendri
Zit vaak wel een addertje onder het gras en dat is dat al het voorgeschreven onderhoud bij een erkende
merkdealer moet zijn uitgevoerd,voor u geld dus bij een cf-moto dealer.
Heb je maar één jaar garantie op een auto dan kun je proberen of er een coulance toegepast kan worden.
Dit is wel afhankelijk van de kilometerstand.
Vaak worden de onderdelen voor rekening importeur genomen en moet de klant de montage ervan betalen.
Maar niets is in dit geval zeker.
Wat betreft met het onderzoek naar een eventuele mechanisch gebrek denk ik dat u zeker
ook de olie zou moeten laten onderzoeken.
Helaas is dit een kostbaar onderzoek.
Probeer ook eens iets te proberen met een consumenten organisatie,je zou er toch van uit kunnen gaan
dat dit onderdeel langer moet kunnen meegaan dan uw meterstand/leeftijd.
Succes Erichendri
-
- Toeschouwer