Tunen Zongshen 250cc lucht/watergekoeld.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Hendrik1985
Toeschouwer
Toeschouwer

Tunen Zongshen 250cc lucht/watergekoeld.

Bericht door Hendrik1985 »

beste,

ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikt schakelblok voor op mijn kart. ik weet het dit is het quadforum alleen is 4takt niet enorm populair onder de karters en hier stikt het er van 8) . nu kwam ik de Zongshen 250cc 4-takt schakel tegen op orionmotors.nl. ik weet het, het is geen honda of yamaha maar voor de prijs kan ik het haast niet laten. en omdat het een schakelblok is heb je ook nog wat te doen op de rechte stukken

( http://www.orionmotors.nl/shop/product_ ... 18b2ff611f" onclick="window.open(this.href);return false; )

maar het volgende, de zongshen heeft maar 20pk. in het kartwereldje is dit eigenlijk niks en rijd je 2-takt ongeveer met het dubbele vermogen. nu wou ik graag weten of jullie misschien tips hebben om het blokje wat te kietelen. daarmee zou ik een eind opweg kunnen komen. zoals aanpassingen die je thuis kan doen en e.v.t. universele tuningparts. mijn doel is een kleine 10pk extra er uit te halen zonder dat het een g*dsvemogen gaat kosten.

alvast bedankt!
scoops
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Tunen Zongshen 250cc lucht/watergekoeld.

Bericht door scoops »

vergeet niet dat er nog pak hem beet 100 euro bij gaat komen voor bv een passende carburateur en cdi. Om er 30pk uit te halen zal niet mee vallen en altijd wel over de 1000 euro kosten, 50% vermogenwinst is echt VEEL te VEEL wat al helemaal de betrouwbaarheid niet ten goede komt. Zijn er voldoende onderdelen te vinden mocht er iets kapot gaan enz.

Mijn advies is eigenlijk Doe het niet en ga op zoek naar een een cross blok van suzuki of yamaha dan heb je hem compleet voor een honderd of 5 a 6
YFZ450, It's a feeling
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Idd, leg er paar honderd euro meer bij en je hebt een 2de hands merk crossblok. :p

Vergeet niet dat een 4-takt veel minder toeren maakt.. dit is niet echt gunstig voor je top snelheid.

gooi er anders een 450cc blok in :lol:
No Can't Do!
Hendrik1985
Toeschouwer
Toeschouwer

ja oke dat begrijp ik :) ja het liefst gooi je er een 450 blok op alleen heb je een beperkte ruimte op een kart. plus dat een hoog gewicht de rijeigenschappen totaal verprutst. daarnaast is 400cc het maximale op een kartbaan.

maar alle problemen en kwaliteiten achter gelaten. 50% vermogen is dan waarschijnlijk te veel gevraagd en te duur. zijn er nog andere simpele mogelijkheden die je thuis kan doen?

thnx voor tips & jullie reacties.
scoops
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scoops »

Beetje rondzoeken, ook een 250cc 4t is te vinden, kijk deze bv http://link.marktplaats.nl/270137196
YFZ450, It's a feeling
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

waarom eigenlijk een 4t terwijl je met een 2t wat een kleiner blok is veel meer vermogen uitperst?
pak bijv. een 2t blok van een banshee of zo.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Hendrik1985
Toeschouwer
Toeschouwer

het geluid van een 4-takt krijg ik kippenvel van! vooral tijdens het uitrollen wanneer de motor zo lekker na roffelt, onderhoud is veel gunstiger en wat anders dan wat iedereen al heeft. Bij de 125cc automaten wat ik altijd gereden heb kon je 16 uur rijden en moest het blokje weer gereviseerd worden, het kon wel langer maar dan had je kans op een vastloper wat nog meer gaat kosten. de 125cc schakel kon wat langer. 4-takt gaat echt stukken langer mee in de kartsport. in de VT-250 klasse rijden ze met 250cc 4takt automaten met +/- 40pk. met deze haal je met gemak de 50uur wel. het nadeel is, is dat deze blokken een ruime 3000 euro kosten.

vandaar dat ik zoek naar een leuk alternatief voor weinig geld, die ik e.v.t. iets kan gaan kietelen.
scoops schreef:Beetje rondzoeken, ook een 250cc 4t is te vinden, kijk deze bv http://link.marktplaats.nl/270137196
Deze heeft de Zongshen 250cc 4t blok :)
scoops
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scoops »

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ga eens in de buurt zoeken en vragen bij motor/cross winkels of ze geen blokken meer hebben,
YFZ450, It's a feeling
Plaats reactie