Hallo allemaal,
Zoals jullie het waarschijnlijk wel gemerkt hebben, ben ik nieuw op dit forum. Ik ben van plan om over 2 weken een 250cc quad te kopen. Ik heb hiervoor nooit een quad gehad en heb mijn rijbewijs nog maar 2 maanden. Het wordt zo af en toe lekker weer en wil ik graag op zo'n ding rijden. 250cc lijkt me wel een goede beginnersquad, of niet? Ik ga dan voor een Loncin (chinees en natuurlijk voor het uiterlijk). Hebben mensen enige ervaring met 250cc quads? Met name het optrekken. Want ik begin toch te twijfelen of 250cc wel genoeg is. Het is voor mij of 250cc of helemaal niet, want meer dan dat wil ik nu nog ff niet besteden aan een quad. En het lijkt mij heel tof om op een quad te rijden. Ik zal het zo af en toe gebruiken in de binnenstad, en eens in de week op een 80km weg (ongeveer 20km) rijden.
Hoe snel trekt zo'n 250cc op eigenlijk? Ik ben bang dat hij even snel als een (standaard) 50cc snorscooter optrekt, en dan sta je toch wel voorschut. Ik heb eigenlijk totaal geen idee hoe het optrekken is. Aan hoeveel seconden zou ik bijvoorbeeld moeten denken tot hij bij 60km/u is?
Alvast bedankt voor de reacties!
Hoe snel trekt 'n 250cc op?
-
andre verzijl
- Quadrider

Re: Hoe snel trekt 'n 250cc op?
een 250 cc schakel quad b.v .b. barossa 250 trekken echt wel sneller op als een 50 cc snor scooter.er zijn een paar merken quads waar je denk ik beter niet aan kunt beginen loncin/bashan/en vedder bijna alle china quads.tenzij je twee rechterhanden en een zeer goedgevulde supergrote gereedschaps kist hebt
.
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
-
dieseltank
- Quad Expert

- Contacteer:
ik zou eerder voor een barossa 250 gaan dat is een goede instap quad!
ik kan je 1000% garanderen dat die sneller is als een scooter( tenzij het een sprinter is)
opzich goed te vergelijken met een blaster, kwa frame etc. het vermogen licht rond de 20-25 pk denk ik, heb ooit tegen een barossa 250 gereden en die hielt me best goed bij ( 1.5 jaar geleden ofso)
ik zou in iedergeval niet aan loncin beginnen, dan moet je inderdaad een goed gevulde gereedschap's wagen hebben en tijd/zin en het kunnen van sleutelen.
gr. Diesel
ik kan je 1000% garanderen dat die sneller is als een scooter( tenzij het een sprinter is)
opzich goed te vergelijken met een blaster, kwa frame etc. het vermogen licht rond de 20-25 pk denk ik, heb ooit tegen een barossa 250 gereden en die hielt me best goed bij ( 1.5 jaar geleden ofso)
ik zou in iedergeval niet aan loncin beginnen, dan moet je inderdaad een goed gevulde gereedschap's wagen hebben en tijd/zin en het kunnen van sleutelen.
gr. Diesel
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
Ik ben in ieder geval wel blij dat zo'n 250cc beter optrekt dan een scooter. Alleen moet ik nog maar kijken wat ik zal nemen.
Ik kom zelf van een 250cc quad en rijd nu op een 660cc quad, maar ik vind dat de 250 waar ik op reed (shineray 250cc) best goed door reed. Alleen bij de Raptor 600 die ik nu heb, merk ik wel dat hij feller is en je hem veel langer door kan halen.
Wat betreft de kwaliteit van de quads is er inderdaad nog wel wat verschil. Ik heb niet zoveel ervaring met verschillende modellen, maar de verhalen over de chinezen kloppen in grote lijnen wel.
Ik ben vaak wat dingetjes verloren, doordat ze lostrilden, maar heb dit wel opgelost. Moet wel zeggen dat ik het leuk vond om er aan te klussen en hij was niet zo duur, dus zelf eraan rommelen was goed. Met een duurdere quad zou ik dat denk ik minder snel doen, omdat ik wil dat het goed gebeurd en twijfel soms aan mezelf of ik het dan wel kan.
Al met al over de 250cc
+ goedkoper in het algemeen qua aanschaf dan duurdere modellen
+ goede instap quad
+ wanneer je in de stad rijd ben je zeker sneller dan het gemiddelde verkeer
- Verwacht niet dat je de snelweg op kunt
- Omdat je vaak snel wil rijden, maar je sneller hogere toeren wat je motor meer belast en meer benzine kost (mijn ervaring
)
Ik hoop dat je hier wat mee kunt, maar je kan zelf natuurlijk het best beslissen. Ik zou zeker eerst wat verschillende modellen uit proberen voordat je er 1 koopt.

Wat betreft de kwaliteit van de quads is er inderdaad nog wel wat verschil. Ik heb niet zoveel ervaring met verschillende modellen, maar de verhalen over de chinezen kloppen in grote lijnen wel.
Ik ben vaak wat dingetjes verloren, doordat ze lostrilden, maar heb dit wel opgelost. Moet wel zeggen dat ik het leuk vond om er aan te klussen en hij was niet zo duur, dus zelf eraan rommelen was goed. Met een duurdere quad zou ik dat denk ik minder snel doen, omdat ik wil dat het goed gebeurd en twijfel soms aan mezelf of ik het dan wel kan.
Al met al over de 250cc
+ goedkoper in het algemeen qua aanschaf dan duurdere modellen
+ goede instap quad
+ wanneer je in de stad rijd ben je zeker sneller dan het gemiddelde verkeer
- Verwacht niet dat je de snelweg op kunt
- Omdat je vaak snel wil rijden, maar je sneller hogere toeren wat je motor meer belast en meer benzine kost (mijn ervaring
Ik hoop dat je hier wat mee kunt, maar je kan zelf natuurlijk het best beslissen. Ik zou zeker eerst wat verschillende modellen uit proberen voordat je er 1 koopt.
Raptor 660 SM