Ik heb particulier een yfz 450 gekocht zonder papieren.
Nu zou ik deze toch graag hebben maar hij is nog nooit op de straat geweest, ik neem contact op met D'ieteren en ze vertellen mij dat ze deze quad nooit hebben ingevoerd .
Hoe bekom ik nu een gelijkvormigheidsattest??? Het enige wat ik heb is het chassisnummer...
Laten homologeren? Ga even langs bij een dealer en vraag aan hem of hij m kan homologeren. Is wel niet goedkoop maar dan zou er een gelijkvormigheidsattest van krijgen dacht ik.
Ok heel erg bedankt alvast, ik zal eens langsgaan.
Ik had gebeld naar quadshop maar ze wimpelden mij direct af .
Daarom dacht ik dat ik het mss zelf kon om te grote kosten te vermijden want hij is volledig in orde (stockmodel)
GRTZ
Hou je onderhoud dan goed in de gaten he! Een 450 is niet echt gemaakt voor enkel straat gebruik, maar als je er niet uitsluitend op de baan mee rijd is het niet zo erg.
Ja ik cross hier vooral door de zandwegjes alleen soms kwade voetgangers maar de buurt kent me en vindt het niet erg . Mijn vorige was een CPI 250 XS maar heeft me in de steek gelaten motorblok gwn gescheurd . Heeft een yfz zoveel meer onderhoud nodig?
gewone 450 ook hoor. Maar aangezien je niet echt crossparcours doet kan het wel wat langer. Olie en oliefilter zou ik zeggen rond 10-15u, luchtfilter gewoon zuivermaken als ie vuil is en piston, tja dat hang er natuurlijk vanaf... 80-90u zou ie toch kunnen halen als je gewoon rijdt... Heb er op amerikaans forum gezien die zelfs 125+ u reden met 1 piston, maar dan gaat je kracht afnemen.
Mijn zuiger gaat er na dertig uur uit waarom omdat ik voor safe ga. Olie gaat er na 5 uur gewoon uit samen met het oliefilter kost iets meer in de maand maar kan uiteindelijk veel meer opleveren aan het eind van het seizoen. Ik zou er echt niet mee op straat gaan. Als ik iets wou hebben voor op straat kocht ik wel een raptor 700 minder onderhoud.
Ik zit relatief weinig op de weg maar om van veld te wisselen zit er altijd wel een stukje weg tussen daarom had ik hem toch graag in orde gehad
Piston eruit halen waarom dat? Moet je een nieuwe plaatsen dan? sorry maar ben redelijk newby als het op onderhoud aankomt. Ik rij sinds mijn 3 jaar maar onderhoud heb ik altijd eens per jaar bij dealer laten doen. Er is mij verteld dat als ik om het half jaar onderhoud laat doen het perfect in orde is ik rij namelijk gemiddeld maar kleine 2u per week.
Ja, dan kan het niet echt kwaad. Maar om de olie vervangen en een nieuw oliefiltertje te steke moet je geen prof mechaniker zijn hoor
De piston moet 'regelmatig' vervangen worden, want als ie er te lang inzit kan ie gaan kantellen waardoor je een vastloper krijg en dus je hele blok omzeep is (piston, krukas, cylinder,..) en daar zit je ook niet echt op te wachten.
thespykiller schreef:Ik zit relatief weinig op de weg maar om van veld te wisselen zit er altijd wel een stukje weg tussen daarom had ik hem toch graag in orde gehad
Piston eruit halen waarom dat? Moet je een nieuwe plaatsen dan? sorry maar ben redelijk newby als het op onderhoud aankomt. Ik rij sinds mijn 3 jaar maar onderhoud heb ik altijd eens per jaar bij dealer laten doen. Er is mij verteld dat als ik om het half jaar onderhoud laat doen het perfect in orde is ik rij namelijk gemiddeld maar kleine 2u per week.
Ik zou de olie toch vaker verversen dan 1x per half jaar! Ook zou ik wel ieder half jaar een compressie meting doen.
De luchtfilter moet je gewoon heel regelmatig controleren.
Als je dit doet, dan zit je wel goed voor recreatief gebruik.
Ik wissel om de 1000 km met mijn 700 bij 50/50 cross/weggebruik.
De monteur kon bij het vervangen van de zuiger goed zien dat de quad goed onderhouden was. Bij 11000km zag alles er nog heel netjes uit!
Dus volgens mij is op tijd verversen wel erg belangrijk.