Nee, je snapt me verkeerd.
Stel, de quad had steek 4x130, dat houdt dus in dat elk tegenoverelkaar liggend tapeind 13cm van de ander af ligt.
Ik wilde 'm sowieso breder hebben staan, dus voor mij moest het wel.
Maar je kunt niet met "alleen tapeinden aanpassen" de steekmaat aanpassen.
Spoorverbreders worden vastgezet op je "eigen" tapeinden, de schroefgaten voor je "nieuwe" wielenset zitten dus zeg maar tussen de originele in, snap je?
Kijk 't plaatje van 'n spoorverbreder:
Deze vallen dus over je originele gaten, en laten we zeggen dat is ook 4x130, de bouten aan de spoorverbreders zitten op 4x100
Als jij dus andere wielen zou willen monteren op je TGB'tje komt het erop neer dat je aan een minimale maat van bijv. 5mm per kant zou zitten wat je breder uitkomt.
Maar waarom zou je 'm niet willen verbreden?
Ten eerste staat 't VET! en 't rijdt ook nog beter want...:
Stabieler!(Dus minder snel neiging om op je dak te gaan!)
Ik weet niet of ik duidelijk genoeg ben, anders hoor ik 't wel weer...
(en als ik op m'n werk ben post ik wel ff pix van de spoorvrbrdrs van m'n CPI'tje, kun je zien wat een VAKMAN! die Rene van Resytech is!)
2007 GOES 450X 54HP.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555