Ik zal mezelf eerst eens voorstellen...ik heet Frank, ben 32 jaar en kom uit Rosmalen.
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een leuke quad, en dat is gelukt. Een Suzuki LTZ400, alleen de aanschaf laat nog op zich wachten, en komt doordat ik nog twijfels heb. Wellicht dat jullie mij daar wat mee kunnen helpen.
Zoals de titel al aangeeft, twijfel ik tussen het aanschaffen van een motor en een quad. Op motor forums lees je vooral erg eenzijdige berichten...wat opzich logisch is. Wat ik eigenlijk wil is vooral leuke offroad ritjes maken, en af en toe ook een toertje over de weg. Wat lastig blijkt, is informatie vinden over of ik in de buurt van Rosmalen/Den Bosch wel leuk offroad kan rijden. Ik zoek niet zozeer de crossbaantjes zoals Berghen, maar gewoon lekker over onverharde wegen/bospaden etc rijden. Ik begrijp dat dit weinig wordt gedeeld omdat mensen niet willen dat iedereen over 'hun' paadjes gaat 'crossen'
Waar het op neer komt, is dat als ik genoeg aan mijn trekken kan komen in de buurt (zonder eerst een uur te moeten rijden) dan wordt het een quad. Is dat lastig, dan wordt het wellicht een motor, en dan moet ik mijn wensen bijstellen, misschien leent mijn omgeving zich niet zo voor een quad en wat ik er mee wil doen...
Er zullen ook wel mensen zijn die zeggen dat ik ook prima over de weg kan met een quad, dus moet het daarvoor niet laten. Maar als ik 90% over de weg ga rijden, dan denk ik dat een motor leuker is.
Ik ben benieuwd!