Hallo heb eens een vraag.
Hoeveel km kan je doen met een nieuwe quad voorhij echt versleten is ? Ik snap wel dat als je hem goed onderhoud etc dat dit veel langer kan worden
Is dit zoals bij een auto 100.000 km of meer ? Of beginnen de 'kosten'al sneller ?
jensdude17 schreef:Hallo heb eens een vraag.
Hoeveel km kan je doen met een nieuwe quad voorhij echt versleten is ? Ik snap wel dat als je hem goed onderhoud etc dat dit veel langer kan worden
Is dit zoals bij een auto 100.000 km of meer ? Of beginnen de 'kosten'al sneller ?
Bijna niemand rijdt zo veel kilometers met een quad, veel meer dan 25.000 km zie je zelden. Maar weinig mensen rijden überhaupt meer dan 5.000 km per jaar, laat staan dat 20 jaar aan één stuk met dezelfde quad.
Jazzy schreef:Bijna niemand rijdt zo veel kilometers met een quad, veel meer dan 25.000 km zie je zelden. Maar weinig mensen rijden überhaupt meer dan 5.000 km per jaar, laat staan dat 20 jaar aan één stuk met dezelfde quad.
Ik heb nu al bijna 1500 km op enkele weken .. maar ik dacht na zoveel km als het blok op is die gewoon te reviseren ? Revisie kost minder als nieuwe quad denk ik he ? En als je geen accidenten mee maakt en hem goed onderhoud qua chassis .. dan blijf je toch een nieuwe quad hebben ?
Jazzy schreef:Bijna niemand rijdt zo veel kilometers met een quad, veel meer dan 25.000 km zie je zelden. Maar weinig mensen rijden überhaupt meer dan 5.000 km per jaar, laat staan dat 20 jaar aan één stuk met dezelfde quad.
Ik heb nu al bijna 1500 km op enkele weken .. maar ik dacht na zoveel km als het blok op is die gewoon te reviseren ? Revisie kost minder als nieuwe quad denk ik he ? En als je geen accidenten mee maakt en hem goed onderhoud qua chassis .. dan blijf je toch een nieuwe quad hebben ?
Je blok is nooit op. Je moet gewoon op gezette tijden onderhoud plegen, de ene keer is dat alleen de olie en filters verversen, de andere keer is je zuiger aan vervanging toe. Die cyclus blijf je gewoon herhalen maar dan heb je een keer pech dat je bak aan revisie toe is, je wiellagers vervangen moeten worden en een aandrijfas versleten is. Stel dat je dan over 2000 euro aan kosten praat en je qaud is nog 2000 euro waard, dan stop je er vanzelf een keer mee en koop je misschien liever een nieuwe.
Mijn 700 had bijna 80000 op de teller toen ik m verkocht. Blok is nooit open geweest. Ja wel zuiger wisselen natuurlijk. Qua km is dat uiteindelijk ongeveer 13000km per jaar. En die quad werd wel echt goed gebruikt zeg maar. Je moet er mazzel mee hebben. Ik heb ze gezien die na 2000km aan een revisie zaten
hopelijk gaat hij nog lang mee heb nu op 1 maand tijd bijna 1500 km gereden dusja .. word ook dagelijks gebruikt daarom de keuze voor ne goeie sterke 4*4
Zuigers vervangen?? Neem aan dat die cam am 4takts zijn, en dan hoef je toch nog niet een zuiger te verwisselen binnen 12k???
Bij de 80k kan ik me nog wel iets voorstellen omdat het een quad is die vaak intensief gebruikt wordt
Maar sowieso, zuigers wisselen bij 4takt? Zal wel aan het intensieve quadrijden liggen dan?
4 tact hoeft niet perse lang mee te gaan. Die 450cc race blokken hebben meestal elke 60 uur een nieuwe zuiger nodig. Oke het is langer dan de 20 uur van sommige 2tactjes, maar toch...