
Dus ondanks dat ze als heel goed omschreven worden kunnen ze wel degelijk kapot.
Foto is niet van mij maar kreeg hem via een Duits forum.
Ze zijn volgens de specificaties van dr pulley geplaatst,dus correcte maat/gewicht voor de betreffende quad.


nee hoor je vermoeden is niet juist.is van een duitse Facebook groep.Paul Snip schreef:99 % van de mensen is er zeer tevreden mee
Dus wat moeten we hier mee ?
Ik vermoed dat je deze foto gekregen hebt via een zeker iemand die alles wat niet 100% origineel Arctic Cat is per definitie al niks vind...
Ik heb destijds zelf de Pulley's in de Arctic Cat 350 (tegenwoordig 400 genoemd) van Linda gezet. Dit beviel zeer goed. Door de juiste gewichtskeuze werd de quad veel pittiger qua optrekken. Dit hebben meerdere mensen ondervonden en beaamd. Het toerental op hogere snelheden ging onderuit. De top nam toe van krap aan 80, naar zeker 90 km per uur.
Het heeft er 6000 km ingezeten zonder problemen.
Bij de Pulley's van de foto is duidelijk iets niet goed gegaan. Misschien per ongeluk de verkeerde geleverd en gemonteerd. Of op de verkeerde manier gemonteerd. Of een ander defekt in de CVT?

mijn bedoeling met deze plaatsing had absoluut geen AC ondertoon,tenminste was niet mijn bedoeling.Paul Snip schreef:Geen rancune absoluut niet
Maar jij bent "Mr Arctic Cat" hier op het forum. Dat draagt niet bij aan je geloofwaardigheid. Er zijn zat andere goeie quads. Ik weet toevallig dat de importeur van Arctic Cat een geweldige hekel aan dit soort modificaties heeft. Terwijl, als ze goed gedaan worden, best wel een verbetering op bepaalde vlakken kunnen brengen. Dat geldt voor iedere tuning. Een fabrikant moet altijd compromis sluiten. Omdat hij bij voorbaat niet kan weten waar de quad voor gebruikt gaat worden. En de kosten moeten ook een beetje binnen de perken blijven.

Dank je voor je deze reactie,wardeer ik zeer.Ik werk ook niet voor Marco,drink er regelmatig een bak koffie en ben blij met mijn AC.Meer niet.Hij heeft mij persoonlijk veel geholpen met de aanschaf van mijn machine en dat waardeer ik zeer.Het ging veel verder dan wat een dealer/importeur normaal voor een klant zou hoeven te doen. Ook ik zit veel op (Amerikaanse)fora,niet alleen om te reageren maar ook om te lezen/leren.Ieder (quad)merk heeft zijn voor en tegens,ben ik met je eens maar als je eenmaal een bepaald merk rijd en daar tevreden mee bent gaat je hart daar toch iets sneller van kloppen toch?welk merk dat ook is.Paul Snip schreef:Ik heb nog steeds niks tegen Arctic Cat. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Can-Am. En dat merk verkoopt Quadwise niet eens.
Als budget geen issue was zou ik morgen nog een nieuwe Can-Am 500 ophalen. Alleen ff afwegen of het een Outlander of Renegade wordt.
Landfighter is wat mij betreft een goeie instap 4x4. Het SYM blok is in ieder geval goed. Problemen tot nu slechts wat stekkertjes en aansluitingen.
TGB (verkoopt Quadwise) heeft bij de grotere modellen niet mijn voorkeur. Teveel ellende mee meegemaakt. De 250 en de 325 zijn overigens perfecte instap modellen. De grotere modellen zuipen als een gek en zijn na ca 10.000km motorisch min of meer aan hun einde. De kleintjes (wederom SYM motor) draaien makkelijk 30.000km.
CF-Moto (ook Quadwise) zou ook niet mijn eerste keuze zijn. Men zegt dat ze beter zijn. Maar dat moet allemaal nog blijken. De eerste 800's hadden ook de nodige problemen. De 500 en de 625 zijn inmiddels wel redelijk uitgerijpt.
Overigens ben ik niet verbonden aan Quadwise. John is een vriend van mij. Af en toe help ik een keer. Het sleutelwerk wordt over het algemeen door iemand anders gedaan. Wel heb ik veel aan quads gesleuteld en lees veel op internet fora. Deze wijsheid probeer ik hier te delen. Daar is een forum voor toch?