suzuki ltz400

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
suzukiltz400epi
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 jan, 2015 19:48
Locatie: Oostkamp

suzuki ltz400

Bericht door suzukiltz400epi »

Afbeelding

Beste mede quadliefhebbers :D
Ik zal me nog even kort voorstellen ik ben michael 23jaar en kom uit ruddervoorde (westvlaanderen).
Ik heb mijn quad nieuw gekocht in 2010 :) was er en ben er nog steeds helemaal weg van , ik gebruik hem nu dagelijks om naar men werk te rijden.
maar ik zou graag de motor een beetje tunen en daarom een paar vragen.
Wat kan ik het beste tunen bij deze quad omdat het een injectie model is.
Als ik een bigbore cilinder zou gebruiken moet ik dan ook om de zoveel uren mijn piston vervangen zoals bij een ltr450 ?
Zou een open uitlaat en welk merk met open luchtfilter en powercommander genoeg zijn ?
Wat doet een powerbomb meer dan een gewoon uitlaat?
Alvast bedankt om te reageren grtz michael 8)
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: suzuki ltz400

Bericht door Jason McCoy »

UItlaat, powercommander en luchtfilter aanpassen (zogenaamde big 3) zal een vermogen winst opleveren van ongeveer 7 pk. Een powerbomb is een uitlaat die veel word gemaakt door fmf. De functie hiervan is om de druk in de uitlaat gelijk te houden bij schakelen. Maar of je nou een FMF met powerbomb pakt of een lijn van Yoshimura of bijvoorbeeld FP, de vermogenswinst is ongeveer gelijk.
Bigbore cilinder zou ik niet adviseren. Die doe je doorgaans als laatste omdat je dan ook weer een uitlaat pcv en ander filter nodig hebt.

Mijn advies is de big 3 en dan als je dat nog te traag vind een andere nokkenas. Waarschijnlijk ben je daarna al meer dan tevreden
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie